Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om hundarna Pittbull,Lejon hund, Rottweilern? Farlig eller helt vanlig som vilken vovve som helst?


Ämnesstartare

Hej alla! 😀   Jag som sagt älskar ju alla typer om hundar, det finns väll vissa raser som inte alls är min typ men alla är lika fina på sina små sätt! :3 Men är det NÅGON hund som jag verkligen fest mig vid så är det ju Pittbullen,  och Rottweilern samt, Rodishen Ridge back ( Lejon hund ) Många säger ju så att Rottisen är FARLIG lika så Pittbullen, men i mina ögon så är ju dessa 3 hund raser precis som vilken annan hund 🙂 Jag är uppväxt med en English PittBull Terrier han heter Rocky, det är min "Syrra" som hade den. Han var en jäkligt fin hund.. Väldigt busig, dominant och så men ändå helt underbar! <3 🙂


   
Citera

dom är inte farliga det är människor som är farliga


   
SvaraCitera

Är de farliga är det för att människan inte kan sköta dem, det är inte hundens fel.  Alla hundraser tappar respekten för människor om man inte kan sköta och uppfostra dem ordentligt.


   
SvaraCitera

Det är inte helt ovanligt att man inom just de raserna avlar på aggressivitet och självklart blir då de individerna generellt sett farligare än andra hundar.

Pga detta är det ännu viktigare att man kollar upp uppfödaren och gärna tidigare kullar lite extra när det rör sig om just muskelhundar, men att hävda att det är typiskt farliga raser är bara dumt.


   
SvaraCitera

Hej!

Själv har jag en amstaff rednoes, och hur gulliga är dom inte? Det är många som tolkar pitbull rasen, amstaff och rottisen som farligaoch aggressiva men alla har sina syn på saker och ting. Själv tycker jag att dom är hur härliga som helst, det beror ju på hur man uppfostrar hundarna och hur man tar hand om dom! 🙂

Lovers97: Många säger ju så att Rottisen är FARLIG lika så Pittbullen, men i mina ögon så är ju dessa 3 hund raser precis som vilken annan hund 🙂

Hej! Själv har jag en amstaff rednoes, och hur gulliga är dom inte?
Det är många som tolkar pitbull rasen, amstaff och rottisen som
farliga och aggressiva men alla har sina syn på saker och ting. Själv
tycker jag att dom är hur härliga som helst, det beror ju på hur man
uppfostrar hundarna och hur man tar hand om dom! 🙂


   
SvaraCitera

Vilken hund som helst kan bli aggressiv med en husse/matte som inte vet hur man ska sköta om den! Vi har en Rottweiler här hemma och hon är supersnäll!Hjärta


   
SvaraCitera

Jag litar inte på vad det är för typ i andra änden av kopplet, så jag är alltid på min vakt vid möte. Och har jag min jycke med, blir det en rejäl omväg.


   
SvaraCitera
Realm

Hunden är i störst utsträckning farlig beroende på vem det är som har skött hunden. Detta är inte bara om man varit elak mot hunden, utan har man inte kontroll över sin kund kan en golden retriever som är en av de vanligare hundarna vara minst lika farlig som en pitbull.

Dock är det så att alla hunder är avlade för olika ändamål, där pitbull är en kamphund och är född för att slåss inte för lek, däremot kan de vara lika snälla och trevliga som andra hundar, men man kan inte komma undan att de är födda för att slåss.


   
SvaraCitera

Jätterädd för alla hundar, men extra mycket dessa! Rodnar


   
SvaraCitera

Jag vill oftast bara hugga ihjäl valfri pitbull, och nej, jag skämtar inte. Har en extrem avsky mot dessa hundar, eller odjur som jag ser dem som.


   
SvaraCitera

En av de absolut mjukaste och mesigaste hundar jag träffat var en rottis <3 Så fin!


   
SvaraCitera

Rätt så passande ämne eftersom på serien "Stalkers" så var det en kvinna som hade haft tre rottweiler. Alla tre var aggressiva mot andra hundar och människor. Den som säger att någon slags hundras är farliga är antagligen en person med dålig erfarenhet eller korkad. Det har hänt flera gånger när jag har varit ute med min hund att flera olika hundar är mer aggressiva än andra men då är det bara att lugnt gå därifrån och helt enkelt skylla på personen som inte borde ha en hund.


   
SvaraCitera

älskar lejon hatar hundar!!!!!


   
SvaraCitera

förutom stora hundar!!! så hata pitbull!!!


   
SvaraCitera

manul:
älskar lejon hatar hundar!!!!!

är det du som talar aslanska eller 


   
SvaraCitera