Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om J-Los nya låt "Booty"?


Kudhos

sex sells


   
SvaraCitera

Gillar varken låten eller videon, men den har 18 529 321 views så nåt måste de göra rätt. 


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Tanken att hon VILL sexualisera sig själv för att hon njuter av uppmärksamheten och alla män som tycker hon är skitsexig har aldrig slagit dig?

jag har inte reflekterat över det, men med tanke på videon jag nämnde så verkar det inte som det. hon vill antagligen fortsätta på sin seximage men samtidigt trycka in någon förvrängd sörja om att det minsann är feministiskt att som kvinna fortsätta framställas på exakt samma sätt fast att man nu står i mitten istället för vid sidan av i musikvideos.

det är inget nytt att dagens musikvideos blir mer och mer porriga för att sälja när låtarna är extremt värdelösa. folk kollar ju knappt på videon för musikens skull.


   
SvaraCitera

honolulu: jag har inte reflekterat över det, men med tanke på videon jag nämnde så verkar det inte som det. hon vill antagligen fortsätta på sin seximage men samtidigt trycka in någon förvrängd sörja om att det minsann är feministiskt att som kvinna fortsätta framställas på exakt samma sätt fast att man nu står i mitten istället för vid sidan av i musikvideos.

det är inget nytt att dagens musikvideos blir mer och mer porriga för att sälja när låtarna är extremt värdelösa. folk kollar ju knappt på videon för musikens skull.

Funderar på om det är någon trend med missriktad, semi - "big-woman-powa'"- trend i det hela också med tanke på denna: 

Samt:


   
SvaraCitera

Nachac: Funderar på om det är någon trend med missriktad, semi - "big-woman-powa'"- trend i det hela också med tanke på denna:

ja alltså det är ju alltid något nytt, nu är det ju hets kring squats och stora rumpor och att dissa smala tjejer... tänker på major lazers bubble butt, känns som att de va där det började


   
SvaraCitera

honolulu: ja alltså det är ju alltid något nytt, nu är det ju hets kring squats och stora rumpor och att dissa smala tjejer... tänker på major lazers bubble butt, känns som att de va där det började

Ja, helt sant. En kvinna duger ju aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
sov du under din skolgång eller vad hände egentligen

Japp, så jag slapp all feministisk indoktrinering. Tumme upp

honolulu:

jag har inte reflekterat över det, men med tanke på videon jag nämnde så verkar det inte som det. hon vill antagligen fortsätta på sin seximage men samtidigt trycka in någon förvrängd sörja om att det minsann är feministiskt att som kvinna fortsätta framställas på exakt samma sätt fast att man nu står i mitten istället för vid sidan av i musikvideos.

det är inget nytt att dagens musikvideos blir mer och mer porriga för att sälja när låtarna är extremt värdelösa. folk kollar ju knappt på videon för musikens skull.

Förvrängd sörja? Är de helt otänkbart för dig att hon gillar det hon gör? Eller tror du att kvinnor endast gör vad de vill när de gör något som du tycker är bra?

Nachac:

Ja, helt sant. En kvinna duger ju aldrig.

Tycker det finns massor av kvinnor som "duger", men tycker samtidigt att det finns en klar överrepresentation av gnällspikar bland kvinnor om man jämför med män. Hur många män har du hört gnälla på omöjliga normer för att de inte är lika snygga som Brad Bit och Fredrik Ljungberg?

Fast om man samtidigt kollar i södra europa så är det fullt med reklam som i Sverige skulle vara olaglig pga det vi kallar för "sexism". Dock är det ingen där som klagar. Detta får mig att tro att det inte är kvinnor som är gnällspikar, utan snarare svenska, nyutexaminerade/nyindoktrinerade feministbrudar.


   
SvaraCitera

hatar när de byter scen typ 10 gånger i sekunden


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Tycker det finns massor av kvinnor som "duger", men tycker samtidigt att det finns en klar överrepresentation av gnällspikar bland kvinnor om man jämför med män. Hur många män har du hört gnälla på omöjliga normer för att de inte är lika snygga som Brad Bit och Fredrik Ljungberg?

A: Män bedöms inte i lika stor utsträckning efter utseende.
B: Den manliga könsrollen tillåter inte män att vara offer.

bertrimmarpåstjärt: Fast om man samtidigt kollar i södra europa så är det fullt med reklam som i Sverige skulle vara olaglig pga det vi kallar för "sexism". Dock är det ingen där som klagar.

Sexism är inte olagligt och alla länder har inte kommit lika långt i jämställdhetskampen vilket gör att de inte är lika medvetna.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: Förvrängd sörja? Är de helt otänkbart för dig att hon gillar det hon gör? Eller tror du att kvinnor endast gör vad de vill när de gör något som du tycker är bra?

har det slagit dig varför hon gillar det hon gör? har det slagit dig varför hon faller in i ledet som precis alla andra kvinnliga artister musikindustrin och gör exakt som dem trendmässigt (tex rumpor)?

människors viljor uppstår inte i ett vakuum och det intressanta är inte att de gör saker, utan det är varför. det handlar inte om att kritisera enskilda individer som t.ex. kvinnliga artister (även om de har större inflytande än gemene kvinna/man och bör själva känna ett ansvar, men det är upp till dem) utan det handlar om att förstå och kritisera samhällsstrukturer som leder till deras beteende.


   
SvaraCitera

Tråkig låt, jävligt snygg J lo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

A: Män bedöms inte i lika stor utsträckning efter utseende.
B: Den manliga könsrollen tillåter inte män att vara offer.
Sexism är inte olagligt och alla länder har inte kommit lika långt i jämställdhetskampen vilket gör att de inte är lika medvetna.

A: Eftersom mäns utseende inte spelar lika stor roll för kvinnor som kvinnors utseende spelar för män.

B: Hur vet du att alla agerar efter en könsroll? Sade de det i skolan till dig? Party

Eller så orkar de inte bry sig. Tanken har aldrig slagit dig att jämstäldhetshets i sig har blivit en norm som allt färre vågar gå emot i Sverige?

honolulu:

har det slagit dig varför hon gillar det hon gör? har det slagit dig varför hon faller in i ledet som precis alla andra kvinnliga artister musikindustrin och gör exakt som dem trendmässigt (tex rumpor)?

människors viljor uppstår inte i ett vakuum och det intressanta är inte att de gör saker, utan det är varför. det handlar inte om att kritisera enskilda individer som t.ex. kvinnliga artister (även om de har större inflytande än gemene kvinna/man och bör själva känna ett ansvar, men det är upp till dem) utan det handlar om att förstå och kritisera samhällsstrukturer som leder till deras beteende.

Fast nu gissar du ju bara som alla andra feminister är duktiga på att göra. Du ANTAR att hennes video beror på en norm istället för att hon själ verkligen vill.

Hade videon gått emot det du kallar könsroller så hade du ANTAGIT att hon gjort det av egen fri vilja, och inte blivit påverkad av feministnormen.

När kvinnorna gör "som de ska" är det av egen vilja enligt dig. När de "faller in i könsroller" är de styrda offer som inte vet vad de gör.

Det är därför du och dina argument är så patetiska.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt: A: Eftersom mäns utseende inte spelar lika stor roll för kvinnor som kvinnors utseende spelar för män.

Källa.

bertrimmarpåstjärt: B: Hur vet du att alla agerar efter en könsroll? Sade de det i skolan till dig?

Jag är inte blind.

bertrimmarpåstjärt: Eller så orkar de inte bry sig. Tanken har aldrig slagit dig att jämstäldhetshets i sig har blivit en norm som allt färre vågar gå emot i Sverige?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Källa.

Jag är inte blind.

Nej.

Historien i samtliga världens kulturer.

Men däremot otroligt inskränkt och du vägrar se utanför feminismen.

Då kan väl den tanken slå dig nu. Jämställdhet idag har blivit så påtvingat (vänstern älskar att lagstifta, kvotera och tvinga som vi nog alla känner till, frihet skiter de i) att många känner sig tvingade att följa den, vare sig de vill eller inte.

Frun som vill vara hemma med sina barn vågar inte vara det för att den alltmer hetsande normen är att båda föräldrarna ska arbeta. Det spelar ingen roll vad individen vill, det viktiga är att vänsterkulturen får igenom sina tvångsåtgärder genom hela samhället.

Det är därför jag hatar vänstern från botten av mitt hjärta. Älska frihet, hata vänsterpack.


   
SvaraCitera
mynona

bertrimmarpåstjärt: Historien i samtliga världens kulturer.

Men snälla du. Även om vi hoppar över alla de icke patriarkala kulturer som du inte känner till; har det inte fallit dig in, att i en kultur där män bestämmer så har det inte varit tillåtet för kvinnor att bry sig om sina sexuella behov och sin egen smak alls? Det var männen som bestämde och de ville kunna både strunta i sitt eget utseende och få den kvinna de ville ha utan att behöva riskera att få avslag, alltså uppfostrades kvinnorna till att tänka att "Män ska bry sig om sex så de får bry sig om utseende; kvinnor ska inte bry sig om sex utan se till insidan", och genom den metoden kunde män utradera all kritik och få de som de ville? 

Du får vara hur antifeministisk du vill, men ser du inte sådan logik så är du det ju på din egen bekostnad. 


   
SvaraCitera