Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om killar som har kvinnor/tjejer som bakgrundsbilder?


Ämnesstartare

Cobrak:
Personligen anser jag att det handlar om kontexten och vad för typ av bild det är. Sedan kan jag också tycka att om bilden inte berör någon annan än den som väljer att ha den som bakgrundsbild, då känns det irrelevant att bjuda på starka reaktioner och att dra förhastade slutsatser.

Intressant. Håller med i det du skriver.
Skulle någon av mina föräldrar se att jag har en tjej som bakgrundsbild, även om hon är fullt påklädd och så, så skulle jag få så mycket skit och bli kallad omogen och kvinnoförnedrande. Det är så jag föreställer mig att de skulle reagera, det har ju aldrig inträffat och hoppas aldrig det gör det heller.

SDniklas:
Tycker att det upp till var och en vad man har för bakgrund så om man vill ha en tjej som bakgrundsbild så är det väll okej.

To each their own, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Cobrak

Lazarus:

Intressant. Håller med i det du skriver.
Skulle någon av mina föräldrar se att jag har en tjej som bakgrundsbild, även om hon är fullt påklädd och så, så skulle jag få så mycket skit och bli kallad omogen och kvinnoförnedrande. Det är så jag föreställer mig att de skulle reagera, det har ju aldrig inträffat och hoppas aldrig det gör det heller.

Om man inte har en nedvärderande och primitiv kvinnosyn och därav väljer att ha en tjej som bakgrundsbild av andra intressen och syften, då förstår jag inte riktigt resonemangen om att man skulle vara omogen och en kvinnoförtryckare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Om man inte har en nedvärderande och primitiv kvinnosyn och därav väljer att ha en tjej som bakgrundsbild av andra intressen och syften, då förstår jag inte riktigt resonemangen om att man skulle vara omogen och en kvinnoförtryckare.

Håller med. Hur menar du med "primitiv kvinnosyn"? Är det ett synonymt uttryck för sexuell objektifiering av kvinnor?


   
SvaraCitera
Cobrak

Lazarus:

Håller med. Hur menar du med "primitiv kvinnosyn"? Är det ett synonymt uttryck för sexuell objektifiering av kvinnor?

Det kan man säga. En konservativ, uråldrig och outvecklad syn på kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Det kan man säga. En konservativ, uråldrig och outvecklad syn på kvinnor.

Aha okej nu förstår jag. Däremot så kan man ju argumentera att det på ett sätt är väldigt naturligt att se kvinnor i alla fall som något som behövs för en större njutning som sex i kontrast till onani. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Lazarus:

Aha okej nu förstår jag. Däremot så kan man ju argumentera att det på ett sätt är väldigt naturligt att se kvinnor i alla fall som något som behövs för en större njutning som sex i kontrast till onani. 

Det är en ju sak att attraheras av kvinnor samt att bli tänd på dem, men en annan sak att se dem som sexobjekt och ha inställningen att de enbart är till för ens egna njutning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Det är en ju sak att attraheras av kvinnor samt att bli tänd på dem, men en annan sak att se dem som sexobjekt och ha inställningen att de enbart är till för ens egna njutning.

Absolut. Jag resonerar som så att det är okej att ha sådana bilder som bakgrund, oavsett om de är nakna eller påklädda, bara man förstår att kvinnor är människor som inte enbart är till för sex och att man respekterar att de har egna liv och åsikter som alla andra.

Just därför har jag en tjej som bakgrund. När jag ser på henne så får jag en mini-dopamin-rush och tänker för mig själv att "Shit va söt hon är". Hon är fullt påklädd och poserar inte på något speciellt sätt och är för övrigt bara där som eye candy och hon är inte sexualiserad. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Lazarus:

Absolut. Jag resonerar som så att det är okej att ha sådana bilder som bakgrund, oavsett om de är nakna eller påklädda, bara man förstår att kvinnor är människor som inte enbart är till för sex och att man respekterar att de har egna liv och åsikter som alla andra.

Just därför har jag en tjej som bakgrund. När jag ser på henne så får jag en mini-dopamin-rush och tänker för mig själv att "Shit va söt hon är". Hon är fullt påklädd och poserar inte på något speciellt sätt och är för övrigt bara där som eye candy och hon är inte sexualiserad. 

Håller med dig! Söt


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Har ett kollage av umflickor som bakgrundsbild

xDDD


   
SvaraCitera

Snyggt ju , första brudar e ju modeller . Inge sexistiskt, många tjej polare till mig kan ha nån snygg jävel som bakgrund bild med. 


   
SvaraCitera

Hej! Om du vіll hа grаtis sех → http://vyx.se/y0p ← det fіnns många tjеjer som väntar på dіn penis і dіn stаd 🙂 DESS GRATІS


   
SvaraCitera

Hеj! Om du vіll ha gratis sеx → http://vyx.se/y0p ← det finns många tjеjеr sоm väntar på din pеnіs i din stad 🙂 DESS GRATІS


   
SvaraCitera

Hеj! Om du vill ha grаtis seх → http://vyx.se/y0p ← det fіnns mångа tjejer sоm väntar på din penis i din stаd 🙂 DESS GRATIS


   
SvaraCitera

Hej! Om du vill hа gratis sеx → http://vyx.se/y0p ← det finns många tjеjеr sоm väntаr på din penіs і din stаd 🙂 DESS GRATIS


   
SvaraCitera