Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om Piratpartiet och Miljöpartiet?


Ämnesstartare

Gillar inte piratpartiet, de är mot bevakning och sådär i samhället, jag är för sådan och för bevakning i ännu högre utsträckning. Söt Gillar miljöpartiet pga snabbtåg och lite annat. Söt 


   
SvaraCitera

S3ON: Gillar inte piratpartiet, de är mot bevakning och sådär i samhället, jag är för sådan och för bevakning i ännu högre utsträckning.  Gillar miljöpartiet pga snabbtåg och lite annat.

facepalm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade Piratpartiet som fan när jag var 15-16 åder å fascinerades av Zeitgeist samt skrämdes av IPRED, idag känner jag att dom inte har någon framtid då personlig integritet känns som ett tämligen dött koncept, dessutom intresserar jag mig för fler frågor idag. MP är något slags sissy boy(hen) ruccolaliberaler som säljer sig i alla frågor som inte har med tåg att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är medlem i electronic frontier foundation, röstar på miljöpartiet. känns som en bra kompromiss då den vettiga delen av piratpartiets agenda gynnas bättre av donationer till eff än en bortpissad röst på piratpartiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: MP är något slags sissy boy(hen) ruccolaliberaler som säljer sig i alla frågor som inte har med tåg att göra.

det är ju det som gör miljöpartiet så bra. de driver deras kärnfrågor stenhårt till vilket pris som helst. i karlstad rådande mandatperiod så blev de vågmästare i kommunvalet, s och v gav dem inte de poster de ville ha, så de lierade sig med moderaterna. de fick sjukt oproportionerligt mycket inflytande till följd av det.
inte alls orimligt, tycker jag. miljöfrågan går att driva i sverige. strukturella ekonomiska och sociala orättvisor kan inte åtgärdas i rådande politiska klimat med mindre än en väpnad revolt ändå, så marginallt bättre eller marginellt sämre borgare vid makten gör faktiskt ingen större skillnad i längden. blir det marginellt sämre ökar medvetenheten om klassklyftor och dylikt, eftersom de blir mer kännbara. blir det marginellt bättre så är det på sin höjd en bromsning av rådande utveckling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är ju det som gör miljöpartiet så bra. de driver deras kärnfrågor stenhårt till vilket pris som helst. i karlstad rådande mandatperiod så blev de vågmästare i kommunvalet, s och v gav dem inte de poster de ville ha, så de lierade sig med moderaterna. de fick sjukt oproportionerligt mycket inflytande till följd av det.
inte alls orimligt, tycker jag. miljöfrågan går att driva i sverige. strukturella ekonomiska och sociala orättvisor kan inte åtgärdas i rådande politiska klimat med mindre än en väpnad revolt ändå, så marginallt bättre eller marginellt sämre borgare vid makten gör faktiskt ingen större skillnad i längden. blir det marginellt sämre ökar medvetenheten om klassklyftor och dylikt, eftersom de blir mer kännbara. blir det marginellt bättre så är det på sin höjd en bromsning av rådande utveckling.

Men samtidigt har ju tex V en mer radikal miljöpolitik än miljömupparna i fråga dessutom är väl dom frågor som jag gillat att MP tidigare drivit innan dom blev stödparti till regeringen inte nödvändigtvis miljöfrågor om än helt klart logiska som ett led i en masskonsumtionskritisk politik. Utöver detta så är väljarbasen i mångt och mycket stockholmska hipsters så det blir lite som med AIK, även om jag skulle respektera fotbollen så är fansen så frånstötande att man inte kan supporta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: facepalm

ursäkta? 


   
SvaraCitera