Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om plankning? (SL)


D4vg8bB.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav: Sen ska du inte glömma bilens försäkring, skatt, slitagekostnader för bl.a bromsar, däck, lacken m.m.
Du kan inte enbart räkna med bränslet då det bara är en del i den totala kostnaden.

Du förstår väl att man inte kan ta buss/tåg vart som helst?

Lav: För att folk plankar och inte gör rätt för sig. Då får folk som faktiskt betalar för sig stå för det genom än högre priser. Är du förvånad?

Jag förstår inte vad du menar.

Lav: Du säger att du inte tänker backa om kostnader om din pojkvän men en SL-biljett är för dyrt?

Vem sa att jag hade en pojkvän?

Lav: Nu åker du visst mest tunnelbana (går inte att planka på buss obviously).

Tunnelbana och pendeltåg, planka på buss gick förr, men nu går det inte för busschauffören öppnar inte dörren längst bak då man kunde smyga in förr i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
D4vg8bB.jpg

vad har det där med den här tråden att göra?


   
SvaraCitera

LimeTheFox: Du förstår väl att man inte kan ta buss/tåg vart som helst?

Fast nu handlar det om där man kan det 🙂

LimeTheFox: Jag förstår inte vad du menar.

Jag är förvånad Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Har man inte meme-historik som ämne i flumskolan nu för tiden?


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

Vem sa att jag hade en pojkvän?

Förlåt, jag trodde du hade det, jag missförstod det nog bara från någon tidigare av dina trådar.

LimeTheFox: Tunnelbana och pendeltåg, planka på buss gick förr, men nu går det inte för busschauffören öppnar inte dörren längst bak då man kunde smyga in förr i tiden.

Sant. Men varför inte cykla eller något? Om du ska till skolan förstår jag att du måste ta tunnelbanan och om du har långt till skolan.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Om någon saboterar SL-ägda platser/föremål så kostar det SL. Och vart tror du SL får pengar ifrån? Jo, folket som betalar skatt och köper SL-biljetter. 

Om kostnaderna för underhåll blir för höga så kommer SL-biljetternas priser höjas. 

Jag bryr mig inte om du plankar eller inte, förstör bara inte SLs egendom. Det skadar inte dem, det skadar människorna som faktiskt betalar för sina SL-biljetter. 

Tänk om du faktiskt orsakade en kostnad för SL på 400 000kr. Det är en summa som skulle kunna gå till något mycket bättre, till exempel tågspåren. 


   
SvaraCitera

Aldrig okej. Bör vara högre böter än vad det är.


   
SvaraCitera

Hade kunnat tänka mig att det var ok om det var ENORMA och antingen oacceptabla eller på snudd till oaccetabla brister som aldrig fixades medans priset bara fortsatte att stiga. Men nu är inte det fallet och för ditt erkännande borde du fällas och dömas till ungdomstjänst och höga penningböter.

Hjärta


   
SvaraCitera
Haien

Visste inte ens om fenomenet för ett tag sen, åker inte tunnelbana, men det bör göras svårare eftersom det bara förstör för de som betalar.


   
SvaraCitera