Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om RF?


Kudhos

Inte najs


   
SvaraCitera

Det är inte bara nazister och rasister som blir offer för AFA och RFs våld och förföljelse. Även invandringskritiker och liberaler drabbas av deras pest. 


   
SvaraCitera

N.W:
Det är inte bara nazister och rasister som blir offer för AFA och RFs våld och förföljelse. Även invandringskritiker och liberaler drabbas av deras pest. 

Även två arbetare, far och son, blev nedslagna på öppen gata i Stockholm. Påflugna av 10-15pers I RYGGEN utan att ens ha provocerat eller ens medvetna om vad som sker.

Nää då "rann bägaren över" tycker jag. 


   
SvaraCitera

det är väl soft att det händer, har inget emot dom direkt. tror dock inte att dom gör nån förändring i rätt riktning alls. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är bra med antifascism men jag tycker inte att RF är särskilt bra på det tyvärr. Dels det här med att de tagit fel personer så många gånger och dels att det verkar finnas en väldigt osund machokultur och dåliga säkerhetsrutiner i organisationen. Jag tror att problemet ligger just i organisationen. Ska man syssla med den typen av antifascism överhuvudtaget (jag tycker generellt bara man ska göra det i extrema fall) tycker jag att man ska göra det i hemlighet. Inte ha en hemsida där man lägger upp skrytrapporter och videos t.ex., inte hålla på och chatta på nätet om det, osv. Det räcker att nazisterna vet vad som händer om man är organiserad nazist. Andra grupper som använder våld mot fascister som t.ex. AFA lyckas betydligt bättre. De åker inte fast, de lägger inte upp en massa skryt på internet och jag får inte intrycket av att de dras med samma machoproblem. Hade jag fått bestämma hade jag velat att RF lade ner sin organisation och att de gick in i vettigare projekt istället. De gånger som de har tagit rätt och faktiskt fått nazister att hoppa av eller lägga ner sina organisationer har det ju såklart varit väldigt bra dock, så det ska de ha cred för oavsett kritiken mot dem.


   
SvaraCitera

De som är med i Revolutionära Fronten verkar vara av samma skrot och korn som fotbollshuliganer. De använder ideologin som en ursäkt för att få puckla på folk bara, precis som huliganerna använder sitt fotbollslag som ursäkt. 


   
SvaraCitera

gillar inte pga misogyni, skryt, och diverse idioter som är med 


   
SvaraCitera

Jag supportrar öppet revolutionära fronten


   
SvaraCitera

Nachac:
Föredrar människor som puckar på människor som pucklar på framför människor som bara pucklar på.

Handlar väl inte om vad du tycker om en grupp jämfört med en annan grupp utan vad du faktiskt tycker om RF.


   
SvaraCitera

Ingefära: Handlar väl inte om vad du tycker om en grupp jämfört med en annan grupp utan vad du faktiskt tycker om RF.

All bedömning sker i relation till något annat.


   
SvaraCitera

Nachac:

All bedömning sker i relation till något annat.

Vanligt hederligt folk som inte änvänder sig av våld eller är med i våldsamma grupper tex


   
SvaraCitera

Ingefära: Vanligt hederligt folk som inte änvänder sig av våld eller är med i våldsamma grupper tex

"Vanligt hderligt folk" har ingen annan gemensam faktor än vad de inte är. Bedömningen av dessa trde således vara nautral och otjänlig som jämförelsepunkt. Att våld är problematiskt och destruktivt säger sig självt, därmed relaterade jag det våld RF står för till annat våld för att framföra min inställning till dem.


   
SvaraCitera

De är sjukt verklighetsfrånvända när de rättfärdigar de våldsamma inslagen i deras kamp genom att hänvisa till självförsvarsprincipen. Våld riktat mot oskyldiga människor kan omöjligtvis likställas med självförsvar och de obekväma åsikterna som meningsmotståndarna de kämpar mot hyser och uttrycker rättfärdigar inte heller bruk av våld. Det totalt omotiverade och blinda våld de står för är ett lika stort samhällsproblem som den rasism och annat som de söker försvara samhället mot.


   
SvaraCitera

Nachac:

. Att våld är problematiskt och desturktivt säger sig självt, 

De själva verkar inte tycka det


   
SvaraCitera

Ingefära: De själva verkar inte tycka det

Annars hade de väl inte klått upp nazister.


   
SvaraCitera