Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om rollspel?


Ämnesstartare

Jag har funderat på att börja rollspela, och vill höra lite historier/saker som hänt när ni rollspelat. Vad ska man tänka på osv?

Jag är glad, moderatorn Thundercracker har lovat mig att fixa det om jag samlar ihop några personer, så... Hur gör man för att få tag på peppa personer som har headset, fantasi och humor? Om ni vet det så kan ni pma mig, vore väldigt kul att få veta.


   
Citera
Ämnesetiketter

aldrig gjort verkar rätt roligt


   
SvaraCitera

det där med rollspel är nog något man ska låta bli om man kan. Verkar vara många som fastnar i skiten


   
SvaraCitera

verkar asroligt att lajva om det är det du menar.

kan dock inget och känner ingen som håller på:C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

det där med rollspel är nog något man ska låta bli om man kan. Verkar vara många som fastnar i skiten

Asch, är redan nörd, så whatever.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Asch, är redan nörd, så whatever.

då är det bara tuta och köra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

då är det bara tuta och köra[y]

Dold text: Hoppas folk fattade vad jag antydde^^


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Dold text: Hoppas folk fattade vad jag antydde^^

Underförstått att det är nördigt att köra rollspel lr?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Underförstått att det är nördigt att köra rollspel lr?[smile]

Nope, du får ett pm, det är hemliz


   
SvaraCitera
Åtta

Alltså, att rollspela över internet känns ju hårt fail. Man vill ju kunna sitta och kasta tärningar på varandra och så. Det är ju en del av grejen.

Själv rollspelade jag i något år när jag gick i högstadiet. Vi spelade mest Eon, men även lite Dungeons and Dragons, samt freestylad Neotech. Jag har varit både spelare och spelledare.

Jag tror att om man har en väl etablerad spelgrupp så är det absolut viktigaste att gruppdynamiken fungerar och att det inte bildas pakter mellan vissa spelare mot andra spelare i gruppen. I slutändan försämrar det spelupplevelsen för hela gruppen. Därför är det smart att tvinga spelarna att samarbeta med varandra, helst i flera små, ombytliga grupper.

Men det antar jag är mer tips för spelledare. Jag antar att du kommer att anta en roll som spelare till en början. För dig så gäller det helt enkelt att lyssna på spelledaren och försöka hålla dig till spelvärden så mycket som möjligt. Givetvis beror det på vilken typ av spel ni spelar, men oftast så blir det roligare ju mer fokuserad man är på spelet, istället för att sitta och gå "off topic" hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Alltså, att rollspela över internet känns ju hårt fail. Man vill ju kunna sitta och kasta tärningar på varandra och så. Det är ju en del av grejen.

Vi använder ett program för tärningssimulation, så det är inget problem.
Sen kanske jag börjar spela irl ifall det är kul.

Vi hjälper såklart evenuella intresserade med att ladda ner det programmet, om ni vet hur man bäst kan få tag på medlemmar kan ni pma.


   
SvaraCitera

Precis som åtta sa. Bara att jag spelar Eon varje torsdag, I 5 timmar. [blush]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Vi använder ett program för tärningssimulation, så det är inget problem.
Sen kanske jag börjar spela irl ifall det är kul.

Du kan inte få en tärning kastad i huvudet genom en tärningssimulation! [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

jojOzZz:

Vi använder ett program för tärningssimulation, så det är inget problem.

Nuppineula:

Du kan inte få en tärning kastad i huvudet genom en tärningssimulation! [no-no]

Mannen vet vad han talar om. [no-no]


   
SvaraCitera

Nuppineula:

Du kan inte få en tärning kastad i huvudet genom en tärningssimulation!

*skriver upp i anteckningsblocket*


   
SvaraCitera