Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om rollspel?


Internetrollspel är inte lika kul som the real deal. Kör själv Call of Cthulhu och D20 Modern lite då och då, samt en egenmoddadversion av D&D 3.5.


   
SvaraCitera

Nuppineula:

Precis som åtta sa. Bara att jag spelar Eon varje torsdag, I 5 timmar. [blush]

Jag spelar också hemskt mycket Eon, senaste nissen jag rollade fram fick roliga mods. 18 psyke, 22 per och 17 i bildning. På nackdelar fick jag tre ungar :/

Nuppineula:

Du kan inte få en tärning kastad i huvudet genom en tärningssimulation! [no-no]

XD, vi har blivit osams många gånger och då är det ett jävla liv i gruppen. [cool]

Åtta:

Mannen vet vad han talar om. [no-no]

Indeed.

Mawns:

Internetrollspel är inte lika kul som the real deal. Kör själv Call of Cthulhu och D20 Modern lite då och då, samt en egenmoddadversion av D&D 3.5.

Indeed, men allt för att främja nörderi, samt är jag trött på min gamla grupp som suger på att inte "OT-a"


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Indeed, men allt för att främja nörderi, samt är jag trött på min gamla grupp som suger på att inte "OT-a"

Jag kanske är på, sålänge vi spelar CoC. Eller om jag kan spelleda en egen kampanj i en värld som heter Erebus, som är väldigt episk och handlar väldigt mycket om gott och ont.


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Jag spelar också hemskt mycket Eon, senaste nissen jag rollade fram fick roliga mods. 18 psyke, 22 per och 17 i bildning. På nackdelar fick jag tre ungar :/

Grattis till ungarna! [cool] Hur slår ni fram karaktärerna där du spelar? Känns som om vi fuskar ganska mycket med att göra allt sådär slumpmässigt som det kan bli i eon. [blush]

Thundercracker:

XD, vi har blivit osams många gånger och då är det ett jävla liv i gruppen. [cool]

Det händer här också. [cool][blush]


   
SvaraCitera

Hell_man:

det där med rollspel är nog något man ska låta bli om man kan. Verkar vara många som fastnar i skiten

För att? Jag ser inget negativt med Rollspel, man utvecklar en hel del attributer. Fantasin om inte något.


   
SvaraCitera

Warwolt:

För att? Jag ser inget negativt med Rollspel, man utvecklar en hel del attributer. Fantasin om inte något.

Hell_man:

många som fastnar i skiten


   
SvaraCitera

Hell_man:

Hell_man: många som fastnar i skiten

VAD är negativt med att man fastnar i det?


   
SvaraCitera

Warwolt:

VAD är negativt med att man fastnar i det?

Om du inte förstår det själv så önskar jag dig bara lycka till med spelandet


   
SvaraCitera

Mawns:

D20 Modern

Trodde jag var den enda som kände till det i Sverige xP


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Trodde jag var den enda som kände till det i Sverige xP

Jag är inget stort fan av D20 Modern, men det är roligt att rollspela en fucker. En gång gick vi hem till en polis hus när han var borta, använde tazer på hans fru när hon inte vill släppa in oss. Sen kom hans barn. Då använde jag min tazer på dom också. Sen släpade min vän iväg dom till badkaret, där han la dom. Sen tände vi alla lampor i hela huset, öppnade kyl och frysdörrarn, satte på ugnen och slog på all elektronik de hade hemma.

Sen gick vi därifrån, när vi hade kollat lite filer i hans dator. Good times.


   
SvaraCitera

Mawns:

Moget o_O


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Moget o_O

Det spårade ut lite där, ja. Alla våra övertalningsrolls failade, och när vi väl hade fått ge barnen elchocker så tyckte vi att det var lika bra att gå hela vägen.


   
SvaraCitera

Mawns:

Ni blir seriemassmördare irl nu, du vet det va? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Du kan inte få en tärning kastad i huvudet genom en tärningssimulation! [no-no]

Hmm..kanske man borde fixa..


   
SvaraCitera

Åtta:

Alltså, att rollspela över internet känns ju hårt fail. Man vill ju kunna sitta och kasta tärningar på varandra och så. Det är ju en del av grejen.

Falskt, finns många fina forumbaserade rollspel och finns det en vettig spelledare fungerar det utmärkt.


   
SvaraCitera