Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om skolmaten


Ämnesstartare

pommes045:

Och du kan inte äta den då du tycker den smakar så dåligt? 

Japp jag tycker den smakar hemskt men jag har aldrig klagat på att vi får gratis mat


   
SvaraCitera

Schalke04:

Japp jag tycker den smakar hemskt men jag har aldrig klagat på att vi får gratis mat

Men du klagar på maten ni får! Va glad att ni får den isrället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart jag klagar på den. Några i min klass äter inget på hela dagen för dom klarar inte av att äta den. Och jag skulle hellre ta med mig egen mat. Jag tycker det är bra att man får gratis mat men bara för det betyder det inte att den är god. Och du har aldrig ätit den så du har ändå ingen aning om hur den smakar


   
SvaraCitera

En del saker var gott och en del hade jag väldigt svårt för. Men även om man inte gillade det kunde man ta sallad och knäckebröd.
Jag fick ofta mat hemma efter skolan eller hoppade över att äta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pommes045:

Men du klagar på maten ni får! Va glad att ni får den isrället

^


   
SvaraCitera
Hando

Schalke04: Funkar antar jag

En del rätter var förbannat goda. Typ kebabgrytan, skolans kalops, fiskpinnarna med kall sås, torsk på purjolöksbädd, spaghetti och köttfärssås osv. Saknar verkligen dom rätterna, riktigt goda faktiskt.
Men det som väger upp är dock genomvidriga rätter som t.ex. "färgglad korvgryta" samt "stekta nudlar med kyckling och räkor". "Nudlarna" var i själva verket spaghetti som var kokt, avskuren på mitten och sedan stekt. Inte ett dugg imponerad. Köpte räkmacka istället när det serverades.

Tyckte den generellt var bättre på gymnasiet än på låg-högstadiet.


   
SvaraCitera

Jag tyckte om fisktgrattäng, grönsakssoppa, potatis bullar,fisk..allt me pasta gick att äta...ris gick att äta...ibland var de god sås till..rivna morötter...pannkakor..


   
SvaraCitera
Haien

pommes045:

Ok tycker iofs man kan va glad över att man ens kan få gratis mat i skolan

"Gratis"


   
SvaraCitera

Schalke04: Äcklig

Äter typ aldrig den. Eller jo, när det är hamburgare, men aldrig annars.


   
SvaraCitera

gillade nog inte kött så mkt, kött eller stora lökbitar


   
SvaraCitera

pommes045:
Fattar inte vad alla klagar på alla i min klass säger att det är "för vuxen smak" om du frågar mig så är problemet att dom är för bortskämda

Vadå för bortskämda? Smakkörtlarna kanske inte vill smaka kattspya med bajs. Äter aldrig skolmaten , men nu går jag iallafall till matsalen, förra året gick jag inte ens dit. 


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Vadå för bortskämda? Smakkörtlarna kanske inte vill smaka kattspya med bajs. Äter aldrig skolmaten , men nu går jag iallafall till matsalen, förra året gick jag inte ens dit. 

Bortskämt 


   
SvaraCitera
Cobrak

Hade en stark kärlek för maten under högstadiets tid. Mattanterna visste även att jag var en broccolifanatiker så man fick ju lite extra broccoli! Rullar ögonen

Gymnasieskolans mat är en annan femma. Jag är ett levande matvrak på två ben där kräsenhet i vanliga fall inte existerar. Med andra ord: maten är inte ätbar. Dock finns det havrefras, fil och mjölk som räddning i nöden. Däremot får vi eget kök snart a.k.a bättre mat! Cool

Oavsett hur maten är tycker jag att man bör tacka mattanterna för maten, vare sig de lagar den eller inte. Who knows, nästa gång är det någon annan som får extra mycket broccoli? Mycket glad


   
SvaraCitera

pommes045:

Bortskämt 

Är väl inte bortskämt? Hur kan det vara bortskämt? 


   
SvaraCitera

Cobrak:
Hade en stark kärlek för maten under högstadiets tid. Mattanterna visste även att jag var en broccolifanatiker så man fick ju lite extra broccoli! Rullar ögonen

Gymnasieskolans mat är en annan femma. Jag är ett levande matvrak på två ben där kräsenhet i vanliga fall inte existerar. Med andra ord: maten är inte ätbar. Dock finns det havrefras, fil och mjölk som räddning i nöden. Snart får vi eget kök dock a.k.a bättre mat! Cool

Oavsett hur maten är tycker jag att man bör tacka mattanterna för maten, vare sig de lagar den eller inte. Who knows, nästa gång är det någon annan som får extra mycket broccoli? Mycket glad

Älskar att tacka folk , tackar alltid mattanterna även fast jag ibland inte ätit. Dom blir så glada 😀


   
SvaraCitera