Forumet - Vad tycker ni om skolmaten

Vad tycker ni om skolmaten

3597 1 56

Alozi:
Sa jag det? Nix..

Vad jag menar är att man ska vara tacksam för maten man får gratis i skolan, och igenom att visa respekt tillbaka ska man äta upp den.

I andra länder måste man ta matlådor med sig för familjens pengar, tänk på hur mycket tur vi har i Sverige, och vi SKA vara tacksamma! Glad

EDIT: Och folk som ska tjata på maten, okay gå och slösa pengar eller svält ihjäl isåfall.
Exakt du har så jävla rätt

pommes045:
Exakt du har så jävla rätt
Hm. Låt oss ta en sekund och tänka efter vad du egentligen tycker om det här argumentet.
Det är sämre någon annanstans. Därför ska vi vara tacksamma och med respekt ta emot.
Gäller detsamma exempelvis transpersoners rättigheter? Det är sjukt mycket sämre på andra platser. Är vi tacksamma och nöjer oss för det, eller fortsätter vi försöka förbättra?

Avem:
Hm. Låt oss ta en sekund och tänka efter vad du egentligen tycker om det här argumentet.
Det är sämre någon annanstans. Därför ska vi vara tacksamma och med respekt ta emot.
Gäller detsamma exempelvis transpersoners rättigheter? Det är sjukt mycket sämre på andra platser. Är vi tacksamma och nöjer oss för det, eller fortsätter vi försöka förbättra?
Nu pratar vi om skolmaten och inte transpersoners rättigheter, du är välkommen att öppna en tråd om det.

Spana också in:

Avem:
Det e två helt olika saker, och sen är det ju klart att man e glad att det e just i Sverige man e född där transpersoner ändå är rätt accepterade  Men det kan ju bli bättre samtidigt som man e nöjd över hur bra det faktiskt redan är

pommes045:
Det e två helt olika saker, och sen är det ju klart att man e glad att det e just i Sverige man e född där transpersoner ändå är rätt accepterade  Men det kan ju bli bättre samtidigt som man e nöjd över hur bra det faktiskt redan är
Så för att du säger att det kan bli bättre, så är du bortskämd? För det är ju exakt vad du sagt till andra tidigare i tråden.

Avem:
Så för att du säger att det kan bli bättre, så är du bortskämd? För det är ju exakt vad du sagt till andra tidigare i tråden.
Nej jag sa att det e bortskämt att inte kunna smaka på maten! Jag e inte bortskämd för att jag som transperson blir felkönad varje dag, det händer men jag säger att det inte ska hända när det e riktigt bra för transpersoner men det händer,som säger att maten e dålig och sen att dom inte smakat om dom alldrig utsatt sig för det e eller smakar det så kan dom ont veta att det e dåligt
Jag studerar just nu och vi håller till på en gymnasieskola. Skolmaten är mer nyttig idag än förr men jag älskade maten vi fick förr i skolan. Både grundskola och gymnasiet. Det vi får på skolan idag, där vi vuxna får betala en mindre slant för lunchen, är dock också bra. Vissa grejer som jag tyckt kunde ha varit bättre men överlag har det varit gott och nice.