Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om skolmaten


Alozi

Avem:

Det var en parallell anpassad för mottagaren. = ) Jag pratar om resonemanget i stort. Att tro att man måste nöja sig för att vara tacksam för det man har. Men så är det inte. 

Nejnej absolut inte, men bättre än inget iallafall, världen är inte rättvis.

Det ser man klart och tydligt nu för tiden.


   
SvaraCitera

Avem:

Hm. Låt oss ta en sekund och tänka efter vad du egentligen tycker om det här argumentet.
Det är sämre någon annanstans. Därför ska vi vara tacksamma och med respekt ta emot.
Gäller detsamma exempelvis transpersoners rättigheter? Det är sjukt mycket sämre på andra platser. Är vi tacksamma och nöjer oss för det, eller fortsätter vi försöka förbättra?

Det e två helt olika saker, och sen är det ju klart att man e glad att det e just i Sverige man e född där transpersoner ändå är rätt accepterade  Men det kan ju bli bättre samtidigt som man e nöjd över hur bra det faktiskt redan är


   
SvaraCitera

pommes045:

Det e två helt olika saker, och sen är det ju klart att man e glad att det e just i Sverige man e född där transpersoner ändå är rätt accepterade  Men det kan ju bli bättre samtidigt som man e nöjd över hur bra det faktiskt redan är

Så för att du säger att det kan bli bättre, så är du bortskämd? För det är ju exakt vad du sagt till andra tidigare i tråden.


   
SvaraCitera

Avem:

Så för att du säger att det kan bli bättre, så är du bortskämd? För det är ju exakt vad du sagt till andra tidigare i tråden.

Nej jag sa att det e bortskämt att inte kunna smaka på maten! Jag e inte bortskämd för att jag som transperson blir felkönad varje dag, det händer men jag säger att det inte ska hända när det e riktigt bra för transpersoner men det händer,som säger att maten e dålig och sen att dom inte smakat om dom alldrig utsatt sig för det e eller smakar det så kan dom ont veta att det e dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alozi:

Nu pratar vi om skolmaten och inte transpersoners rättigheter, du är välkommen att öppna en tråd om det.

Japp och vi pratar om skolmaten i Sverige och inte om matlådor i andra länder


   
SvaraCitera

Ahhhh i rest my case nu orkante


   
SvaraCitera

Avem:
Ahhhh i rest my case nu orkante

Va?


   
SvaraCitera
Alozi

Schalke04:

Japp och vi pratar om skolmaten i Sverige och inte om matlådor i andra länder

Jag jämför, vad kan finnas i matlådor? Jo mat, vart äter man maten i sin matlåda, i usa bl.a.

Allt det är ett ämme och jag utveckla det, men vart kom transpersoners rättigheter ifrån? När vi har en "debatt" om maten över huvudtaget?


   
SvaraCitera

den va bra tills 6an. sen i 7an så blev den skit och har varit så sen dess. det blir sämre varje år. går i 9an nu och det är fan något färdigköpt billigt skit som dom värmt upp i sin smutsiga stekpannor och kastruller.  lovar att om jag hade kommit tillbaka om 5 år så skulle man fått en stenhård fisk eller bär med löv som sallad


   
SvaraCitera
Cobrak

hade skolrestaurang i tvåan och trean på gymnasiet där vi fick välja mellan 4 rätter + det fanns alltid nybakat bröd med hummus


   
SvaraCitera

Den var rätt dålig. Tror jag åt lunch i skolan max 3 gånger under hela gymnasiet. 

Grundskolan hade ganska bra mat pga friskola så kan tänka mig att de la ner lite mer pengar på maten.


   
SvaraCitera

Jag studerar just nu och vi håller till på en gymnasieskola. Skolmaten är mer nyttig idag än förr men jag älskade maten vi fick förr i skolan. Både grundskola och gymnasiet. Det vi får på skolan idag, där vi vuxna får betala en mindre slant för lunchen, är dock också bra. Vissa grejer som jag tyckt kunde ha varit bättre men överlag har det varit gott och nice.


   
SvaraCitera