Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om smink?


Ämnesstartare

Ska man ha det eller inte och när? I vilken ålder ska man börja med det osv

Vore trevligt om några killar skulle säga sin åsikt c:


   
Citera

Smink kan dra åt helvete mvh p20


   
SvaraCitera

Tycker de flesta fjortisar sminkar sig bara fult. Men kanske vid fjortisåldern om man vill. Gör det inte bara för att alla andra gör det...


   
SvaraCitera

lite överskattat


   
SvaraCitera

Folk använder det som att dölja sitt ansikte känns det som... 


   
SvaraCitera

roligt


   
SvaraCitera

Fick mitt första puder och palett vid 13 års ålder men började inte att sminka mig förrän jag var 15. Tycker smink är bra, om man har dålig hy som ger dåligt självförtroende eller om man av andra anledningar till täcka det så kan man göra det med hjälp av smink. Sen är det kul att framhäva sina drag på olika sätt. 


Ogillar när barn har smink, tycker man ska vara ca 15-16 för att börja ha smink. Sminket är inte menat för de och alla barn borde uppskatta sin barndom och göra saker som är lämpligt för deras ålder.  


   
SvaraCitera

lisa20088:
Folk använder det som att dölja sitt ansikte känns det som... 

Ja det är så för nåra som inte klarar sig utan smink , men ibland kan man ta det för att föra fram sina kindben o sånt som är fint, alla har rätt till o vara fina men ibland är det för mycket 


   
SvaraCitera
mynona

man ska ha det om man vill och vägra ha det om man inte vill ha det. och för att veta om man vill eller inte vore det bra om man kunde vänta tills man har uppnått en självständig vilja, men sådant är inte avgjort åldersberoende, dock tycker jag det ser löjligt ut med smink på barn, men ju snabbara de lär sig av sina misstag dess bättre. Smink som sådant är ett neutralt fenomen, det kan vara roligt att experimentera med sitt utseende och leka med sig själv och konstigare än så behöver det inte vara, det är lite som konst. Dock kan det symbolisera ett synsätt där man värderar sig själv utifrån sitt utseende och det är sorgligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:
Folk använder det som att dölja sitt ansikte känns det som... 

Dölja sina imperfektioner?


   
SvaraCitera

The last gallifreyan Time Lord:

Dölja sina imperfektioner?

döljer sitt riktiga jag o är ngn dom inte är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:

döljer sitt riktiga jag o är ngn dom inte är

Så man är det man tycker är dåligt med sig själv? Vissa använder smink för att känna sig självsäkra


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

The last gallifreyan Time Lord:

Så man är det man tycker är dåligt med sig själv? Vissa använder smink för att känna sig självsäkra

Gillar inte smink överhuvudtaget. När dom har använt smink mkt så tycker dom att dom är ÄNNU fulare när dom inte har det. Liksom ännu fulare än vad dom tyckte innan dom började med smink. Tycker man gömmer sig bakom sminket och visst man kanske blir mer 'självsäker' då man slipper vara sig själv. Men hur länge håller det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lisa20088:

Gillar inte smink överhuvudtaget. När dom har använt smink mkt så tycker dom att dom är ÄNNU fulare när dom inte har det. Liksom ännu fulare än vad dom tyckte innan dom började med smink. Tycker man gömmer sig bakom sminket och visst man kanske blir mer 'självsäker' då man slipper vara sig själv. Men hur länge håller det?

Hmm sant


   
SvaraCitera