Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om smink?


Min åsikt? Föredrar den naturliga looken. Smink i liten mängd kan funka - men för mig krävs det inte mycket för att nå gränsen för för mycket smink.

Har aldrig sett en kvinna/tjej som fått mig att tänka "usch, hon skulle behöva smink". Har däremot sett speciellt unga tjejer som fått mig att tänka "hon skulle verkligen behöva tona ner på sminket"........

Hjärta


   
SvaraCitera

På tjejer är det nice men inte för mkt . När de kommer till killar näh de är inte snyggt , beror förstås på . Ser man redan bra ut så blir det oftast rejält överdrivet vilket inte är så snyggt 😛  


   
SvaraCitera

Bryr mig inte om hur andra sminkar sig, antar att de gör det utifrån vad de själva gillar och känner sig bekväma med så tycker ej det är min ensak att ha en åsikt om det. Min egen inställning till smink är väl att jag sminkar mig ibland, oftast inte. Främst om jag ska gå på fest, gå ut och käka middag med ett gäng eller sånt. Men till vardags sminkar jag mig inte, och gör jag mot förmodan det är det bara lite färg på läpparna och eventuellt concealer. 

Anledningen är att jag inte har särskilt mycket tålamod, inte tycker det är roligt och inte bryr mig så mycket om hur jag ser ut på det sättet, åtminstone inte till vardags. Piffar gärna upp mig när jag vill.


   
SvaraCitera

är ibland sminkad ibland inte

tycker mest att det är tråkigt att det ska värderas av andra, typ att snubbar säger att man är snygg utan så att man inte "behöver" ha smink. de e lugnt grabb1, klarar mig sj. 


   
SvaraCitera

eller att få höra "ska du inte sminka dig/sminka dig mer"


   
SvaraCitera

Tycker det är skoj och öppnar upp för intressanta möjligheter. Däremot tycker jag det är trist att det verkar finnas en tendens (hos tjejer då) att sminka sig efter en given mall i den mening att man målar över sitt eget ansikte med ett nytt. Resultatet blir en generisk docka. S.k. foundation över huvud taget verkar i min mening överbrukad. Uppskattar däremot starkt när människor betraktar sitt ansikte som en målarduk och kompilerar ett konstverk utav det.  Personligen brukar jag endast kajal vid festligare tillfällen och vid exceptionella dylika ögonskugga.


   
SvaraCitera