Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om turkar som bor i sverige?


Ämnesstartare

Är själv turk så vill veta vad ni tycker om oss turkar som bor här i sverige.
Om ni frågar vad jag gör här i sverige så är svaret: Min morfars föräldrar flyttade hit ungefär 1960-1970 typ fast de åkte tillbaka till turkiet efter några år. Senare hade mina släktingar flyttat hit därför min morfars föräldrar hade sagt att det var ett fint land med "bra kultur" tror jag man säger, sen så flyttade min morfar tillsammans med min mormor efter de gifte sig hit till sverige 1970 något. Sen så föddes mina föräldrar här också, sen så föddes jag också här. Jag vet inte när min farmor och hennes föräldrar flyttade hit men det var säkert efter min morfar flyttade hit. Själv tycker jag att svenskar är de bästa människorna jag har träffat. Men det finns ju några svenskar som inte hälsar tillbaka när man säger hej, men ja, dom gamla svenskarna älskar jag. Mina favoriterHjärta


   
Citera

sarab00: Om ni frågar vad jag gör här i sverige


   
SvaraCitera

Det är spännande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

?


   
SvaraCitera

Tycker att turkar är bland dom bättre invandrarna från mellanöstern iallafall. Bra arbetsmoral. Sen är ju turkungar i högstadieåldern totalt dumma i huvudet dock.


   
SvaraCitera

sarab00: Sen så föddes mina föräldrar här också, sen så föddes jag också här.

Då är väl du svensk? Till nationaliteten alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Då är väl du svensk? Till nationaliteten alltså.

vet faktiskt inte något om jag är svensk eller inte haha. Heter inte sara, heter dilara till er som undrar.


   
SvaraCitera

sarab00: vet faktiskt inte något om jag är svensk eller inte haha.

Vad tycker du själv? Om någon frågar dig vart du kommer ifrån, vad svarar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Vad tycker du själv? Om någon frågar dig vart du kommer ifrån, vad svarar du?

Jag har alltid svarat halv svensk och halv turk Mycket glad


   
SvaraCitera

sarab00: Jag har alltid svarat halv svensk och halv turk Mycket glad

Ah ok. Om du var idrottsstjärna i någon sport, skulle du föredra att spela i svenska eller turkiska landslaget? 🙂


   
SvaraCitera

+_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Ah ok. Om du var idrottsstjärna i någon sport, skulle du föredra att spela i svenska eller turkiska landslaget? 🙂

svenskt lag då skulle jag "valt". Men mina morföräldrar hade nog blivit lite sura på det Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Bättre att se folk som individer än som nationaliteter. Jag skulle verkligen kalla dig svensk om både du och dina föräldrar är födda här.


   
SvaraCitera

sarab00:
Är själv turk så vill veta vad ni tycker om oss turkar som bor här i sverige.
Om ni frågar vad jag gör här i sverige så är svaret: Min morfars föräldrar flyttade hit ungefär 1960-1970 typ fast de åkte tillbaka till turkiet efter några år. Senare hade mina släktingar flyttat hit därför min morfars föräldrar hade sagt att det var ett fint land med "bra kultur" tror jag man säger, sen så flyttade min morfar tillsammans med min mormor efter de gifte sig hit till sverige 1970 något. Sen så föddes mina föräldrar här också, sen så föddes jag också här. Jag vet inte när min farmor och hennes föräldrar flyttade hit men det var säkert efter min morfar flyttade hit. Själv tycker jag att svenskar är de bästa människorna jag har träffat. Men det finns ju några svenskar som inte hälsar tillbaka när man säger hej, men ja, dom gamla svenskarna älskar jag. Mina favoriterHjärta

Så länge "turkarna" respekterar och är en tillgång till Sverige, vilket du och din familj verkar vara, så finns det inget negativt att säga. Helst ska ju turkarna känner sig som svenskar och i första hand istället se sig som svensk med turkiskt påbrå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Bättre att se folk som individer än som nationaliteter. Jag skulle verkligen kalla dig svensk om både du och dina föräldrar är födda här.

haha att kalla mig svensk skulle nog vart lite konstigt. Inte så att det är konstigt för mig men för andra. Är brunett och har typ gul/grön/bruna ögon och folk skulle inte trott att jag är svensk. Har vart blondin förut. Ingen trodde att jag var svensk heller då. De trodde jag var Italienare haha Mycket glad


   
SvaraCitera