Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni om unga föräldrar?


Ämnesstartare

Tänkte det hade varit nyttigt av att dela åsikter och tankar om detta?

Själv känner jag ett stort sug efter att få barn, vet att jag är väldigt ung för att ta ett sådant stort ansvar och att det hade varit nyttigare att vänta några år tills man har fått bra utbildning, någonstans att bo, stadig ekonomi och en partner & just nu går jag och oroar mig över om jag faktist är gravid.
Ett gravtest kommer alltså snart ske för att se hur det ligger till.

Om nu detta test är positivt lutar jag mer mot att faktist behålla barnet. Jag vet att jag både har min mammas och pojkväns stöd i detta och att sänka ett liv genom abort hade jag aldrig klarat av.
Men hur gör man med skolan och utbildningen?
Det blir mycket att ta igen..

Men som sagt, att vara förälder är ingen ålder, det är något man är?
Så hur ser ni på unga föräldrar/mammor?


   
Citera

besaaaa:

Så hur ser ni på unga föräldrar/mammor?

förjävligt och dom borde avrättas för sånna idiotgener borde inte föras vidare.


   
SvaraCitera

Jag tycker att unga föräldrar är ansvarslösa drägg, kort sagt:

Det är ju knappast någon nyhet att man lever jävligt mycket i ungdomen, och om man istället för att leva väljer att spendera sin tid med att ta hand om ett barn så kommer man någon gång att ångra att man inte roade sig själv istället.

Man har överhuvudtaget inte några förutsättningar att ta hand om ett barn när man är ung, man är oerfaren, idiotisk och saknar den ekonomi som krävs för att ha råd att göda upp en unge.

Och så finns det ju redan tillräckligt med människor i världen, om vi vill stoppa en kommande överbefolkning (och allt som kommer med det) så bör man ge fan i att skaffa barn, alternativt adoptera om man nu absolut måste skaffa en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

förjävligt och dom borde avrättas för sånna idiotgener borde inte föras vidare.

kan du förklara lite mer om varför du tycker så..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man borde inte få skaffa barn förräns men är 20![no-no]


   
SvaraCitera

Tycker man borde skaffa barn så fort man är fysiskt mogen, varför skulle man annars vara det om meningen inte är att skaffa barn då[smile]


   
SvaraCitera

besaaaa:

kan du förklara lite mer om varför du tycker så..?

Ad_Hoc:

ung, man är oerfaren, idiotisk och saknar den ekonomi som krävs för att ha råd att göda upp en unge.

+du och din kille lär inte hålla ihop livet ut och jävligt synd för ungen om han gör slut när du är på smällen eller när den växer upp som barn.idiot.

besaaaa:

stort ansvar och att det hade varit nyttigare att vänta några år tills man har fått bra utbildning, någonstans att bo, stadig ekonomi och en partner

du har ju fan sagt d själv.

Ad_Hoc:

ansvarslösa drägg


   
SvaraCitera
Hando

Vill du behålla barnet så gör det.
Tycker dock att du borde ta åt dig lite av det som Ad_Hoc skrev


   
SvaraCitera

Ärligt talat så tror jag inte du ska ha barn nu eftersom du har mycket studier och kommer inte ha mycket tid till kompisar och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte jag är gravid, men för att vara på den säkra sidan så tänker jag kolla upp det, och jag kan hålla med om att man missar mycket och träder in i vuxenvärlden ganska snabbt om man får barn.
Men jag är väldigt mogen och tar redan mycket ansvar för mycket nu.

Är det inte lite fel att "smutskasta" på detta sättet?
Har hört många som har ångrat aborter, men aldrig någon som har ångrat att dem fått barn?


   
SvaraCitera
kachin

barn = självmord


   
SvaraCitera

ibland sexiga milf man kanske vill spänna på mvh


   
SvaraCitera

besaaaa:

Har hört många som har ångrat aborter, men aldrig någon som har ångrat att dem fått barn?

När man väll sitter där med barnet så kan man inte ångra sig. Sikta på studierna och var en ungdom så länge det bara går och vänta ett tag tycker jag.


   
SvaraCitera

Finns optimala åldrar, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

När man väll sitter där med barnet så kan man inte ångra sig. Sikta på studierna och var en ungdom så länge det bara går och vänta ett tag tycker jag.

Det är inte så att det blir omöjligt att klara studierna samtidigt?
och att "förlora" ungdomen?
Att umgås med vänner som är extremt omogna jämfört med mig själv, och att festa och sådant man gör när man är ungdom, det ger mig ingenting precis?


   
SvaraCitera