Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker tjejer om KK


Ice
 Ice

              


   
SvaraCitera

gud som taget ur en bok med"tant"snusk "rusande hormoner"


   
SvaraCitera

S3ON:

Okej, låt ej de tankarna påverka andra negativt så blir allt jättebra! 🙂 

Så som KK-mentaliteten påverkar sex menar du? 😉

Det finns för och nackdelar med allt. Problemet som lätt uppstår med KK är att det lätt kan uppstå någon form av hit-and-run-mentalitet. Man har sex för sin egen vinning. Kan jag påverka en människa att inte eftersträva det så gör jag gärna det 🙂 Det som kan vara positivt med KK (om det nu utövas på ett genuint sätt) är att man blir trygg i sexet. Man pratar om det och kan eftersträva att tillfredsställa sin partner på bästa sätt.

Som sagt.. Handlar om mentaliteten. Tyvärr ofta fel sådan hos killar. Åtminstone i min ålder 🙂


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Alla är inte mogna för ett förhållande i den åldern men det behöver inte betyda att man bortser från sina rusande hormoner 

Därför vi har Lena till vår hjälp 😉 
Skämt å sido. Som jag svarade till @S3ON precis så handlar det om att man har rätt mentalitet. Att inte låta sin egna kåthet ta över och så fort man gjort sitt bara sticka därifrån. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill nån tjej?


   
SvaraCitera

jakobmiller: Så som KK-mentaliteten påverkar sex menar du? 😉

Hur påverkas de med andra preferenser av den?


   
SvaraCitera

jakobmiller:

Därför vi har Lena till vår hjälp 😉 
Skämt å sido. Som jag svarade till @S3ON precis så handlar det om att man har rätt mentalitet. Att inte låta sin egna kåthet ta över och så fort man gjort sitt bara sticka därifrån. 

Så länge båda är överens om vad som gäller så är det ju ingen fara.


   
SvaraCitera

Men ja 14 är lite väl ungt för sex


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur påverkas de med andra preferenser av den?

Ofta har folk samlag med olika avsikt. Den ena utnyttjar helt enkelt den andra, som har känslor. Ofta då Kille -> Tjej. Speciellt i tonåren. Det föregick alldeles för frekvent att killar spelade på tjejers känslor när jag var i OP/TS ålder. Detta drabbar dem negativt på det sättet att de dels får en kallare relation till sex. Det blir mer ytligt. Dels går de från att vilja ha en relation, till att börja spela det spelet som killar spelar.

Källa: Jag umgicks främst med tjejer på högstadiet och gymnasiet. Ute på krogen där jag vistas är det i allmänhet väldigt kall stämning. Man är helt enkelt ute efter sin egen tillfredsställelse. 

Jag är en känslomänniska, vilket gör att jag skiljer mig åt från de flesta killar i denna ålder. Så jag representerar förmodligen ingen majoritet. 🙂 Jag har dock svårt att träffa någon som söker något genuint. Jag är poppis ute på krogen, men när de lär känna mig blir det för intimt för dem.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Så länge båda är överens om vad som gäller så är det ju ingen fara.

Precis. Dessvärre är det långt i från alltid så bra. Den ena får till slut känslor som den andre spelar på. Viktigt att man är öppen med vad man står.

vonKissekatt:

Men ja 14 är lite väl ungt för sex

Jag tycker personligen det är för ungt när man har KK-mentalitet. Om man träffar någon man älskar, fine. Men inte bara för sin egen tillfredsställelse..

Känner att jag blivit en upphakad skiva. Tror jag gett min bild av det hela 🙂 


   
SvaraCitera

jakobmiller: . Men inte bara för sin egen tillfredsställelse..

Den andra känner ju då samma sak. Men ja, det är ju lätt att man utvecklar känslor i den åldern eller tror att den andra gjort det. Kommer man överens om att det bara ska vara en kk-relation så får båda ta ansvar för sina egna känslor sedan.


   
SvaraCitera

jakobmiller: Ofta har folk samlag med olika avsikt.

Vissa grupper individer kanske, inget jag skulle applicera på en majoritet pojkar direkt. 

Frågan är vilka friheter du vill begränsa för att förhindra det? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Vissa grupper individer kanske, inget jag skulle applicera på en majoritet pojkar direkt. 

Frågan är vilka friheter du vill begränsa för att förhindra det? 

Kanske inte en majoritet pojkar, men tillräckligt många för att skapa oreda i vårt samhälla.. För att referera till senaste händelser: Våldtäkten på Bråvalla
Nu är det givetvis ingen våldtäkt vi pratar om i detta fall. Men mentaliteten börjar ju någonstans?

Vill inte begränsa, förhindra eller styra upp någon lag. Allt handlar om individuell handling. Vi är dock människor och har en tendens att orsaka en hel del skit 🙂 För mycket egoism i världen!


   
SvaraCitera
Smilen

Tjejerr är räda.


   
SvaraCitera
Smilen

vonKissekatt:
Men ja 14 är lite väl ungt för sex

För ung ja.


   
SvaraCitera