Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker/tror du?


Ämnesstartare

Vad tror ni fick Hitler att bli så hemsk? många säger att det kan ha mycket med hans bardom o göra. Är det verkligen bara det? vad tror du? seriösa svar tack.


   
Citera
Ämnesstartare

Herregud, han såg ett växande problem och gjorde något åt saken.
Vad är det du menar med hemskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt han gjorde var hemskt. Förintelsen är ett väldigt tydligt exempel.


   
SvaraCitera

Är man maktgalen så är man. Jag kände honom inte så jag kan inte ge hans historia men det har väl med barndomen att göra. Det är alltid där det börjar. Jävla fittbarn.


   
SvaraCitera

thatsokay:

Vad tror ni fick Hitler att bli så hemsk?

Han fick en försmak av makt och gillade det. Blev galen. Det är vad jag tror. Han hade ju även en väldigt hemsk barndom (av vad jag har läst) och barndomen är ju "personlighetens vagga", så kan säkert ha nåt med det att göra.

Varför spekulera? Det lär inte ändra det som hänt.
Jag tycker btw att Hitler var storartad.


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

Herregud, han såg ett växande problem och gjorde något åt saken.
Vad är det du menar med hemskt?

[love]


   
SvaraCitera
Hando

Barndomen bär skulden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa saker som Hitler gjorde var bra, vissa var totalt jävla meningslösa och onödiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var Kanadas fel.

Blame Canada! Blaame Canada! Blaaame Canada!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att Hitler var maktgalen & att han älskade Tyskland. Hitler medverkade också i första världskriget, och jag tror att det stora nederlaget som blev efter & den stora skulden Tyskland fick, gjorde honom galen. När han sen insåg att han lättare och lättare kunde få folk på sin sida, genom att skylla på en folkgrupp & utpeka dem som syndabockar, fanns där inga gränser för långt han skulle gå. Hitler var en hemsk människa som levde under fel tid, i ett krisartat Tyskland, där folk var lätta att övertala.
Hitler var inte storartad, och inget han gjort var storartat. Hade han levt i 2000-talets Norge, t.ex. hade han aldrig kunnat lyckats med detta.
När ett land nästan går på knäna är man villig att acceptera vilken utväg ur det som helst. och det var där kom Hitler in och såg sin chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej han kanske hade en dålig barndom och så vidare, men man har ju ändå ett val här i livet. H


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera