Aviseringar
Rensa alla

Vad var erat första barndomsminne?


Ämnesstartare

Som rubriken säger, vad var erat första barndomsminne?

Själv kan jag inte säga vilket som var mitt första men jag tror det var på julafton och jag var 2-3 år, jag fick en städvagn (för barn) i julklapp och sprang runt i huset och städade. Älskar minnen och vill gärna höra era c:


   
Citera

Att min mor gömmer sig på mitt rum och gråter för att min far slagit henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Att min mor gömmer sig på mitt rum och gråter för att min far slagit henne

Oh, how sad..


   
SvaraCitera

när jag skulle till & kom till sverige är väl det jag kommer ihåg bäst från barndomen, sen i vilken ordning allting hände i kommer jag inte ihåg förutom några saker som hände i korea


   
SvaraCitera

Jag kommer ihåg en gång när jag sov i min spjälsäng och blev ledsen av någon anledning och börja gråta tills mamma kom upp och bar upp mig (Jag kunde stå men vet inte min ålder) 

Sen kommer jag också ihåg att jag försökte rymma men nådde inte upp till handtaget... :/ Vet inte heller hur gammal jag var då. 

Sen finns det fler minnen men inte så långa det är bara några få stunder, inga speciella heller. :3


   
SvaraCitera
mynona

Att jag låg på en filt på ett köksgolv och kröp omkring medan vuxna såg ned på mig och pratade om mig


   
SvaraCitera

Mitt första: minns att min pappa bar mig till hans Merca och sätter mig i den där barnstolen som finns vid förarsätet avsedd för bebisar. Sedan minns jag att han startar bilen, ler och tar min hand. 


   
SvaraCitera

Att jag sitter i min sittgunga och undrar vart mamma tagit vägen. Spännande va?


   
SvaraCitera

Kan vara minnena av när jag ideligen försöker vidröra en porslinshäst hemma hos mormor, och varje gång jag försökte kom hon och sa "nej, ajabaja". Blev förbannad över att jag aldrig fick röra den.


   
SvaraCitera

projicerade minnen 


   
SvaraCitera

Ett av mina starkaste minne är när jag och mamma skulle gå till en lekpark i Falkenberg och leka. Jag hade med min rosa spade och några andra sandleksaker, två äldre killar lekte med mig i sanden, men när jag och mamma inte var uppmärksamma för en sekund så la killarna ner mina sandleksaker i gropen dem grävt och skyndade sig därifrån. Vi hittade aldrig min rosa spade och det plågade mig under en lång tid under min barndom.


   
SvaraCitera

ingen aning om det är mitt första eller ej men minns mycket tydligt en varm dag (måste varit sommar) då jag låg i en barnvagn precis hade vaknat upp från en sovstund. det var perfekt varmt, solen sken halvt igenom filten som användes som solskydd, jag hade världens gosigaste filt och låg bredvid min, än idag, bästa kompis.

vill verkligen att det ska vara mitt första minne så jag har bestämt att det är det. 


   
SvaraCitera