Aviseringar
Rensa alla

Vadstenagymnasiet?


Ämnesstartare

Finns det någon här som går på Vadstenagymnasiet och skulle kunna berätta lite om hur det är?

Funderar nämligen på att söka dit, till Samhällsvetenskaps- programmet med turismutbildning till hösten (:


   
Citera

Jag hade också tänkt söka det programmet på vadstena i höst, men det finns ju en del på deras hemsida där det är elever som skriver hur det är att gå där (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar du med turistinriktning? vilka kurser läser man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vilka kurser läser man då?

Man kan läsa på deras hemsida om det. Scheman kan man också kolla in,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DuVetCarro:

Jag hade också tänkt söka det programmet på vadstena i höst, men det finns ju en del på deras hemsida där det är elever som skriver hur det är att gå där (:

Jo, men det vore roligt om man fick höra lite negativt/ mer hm... "verkligt" om hur det är där. På hemsidan pratar dom ju så gott om allting ^^


   
SvaraCitera

Heybo:

Jo, men det vore roligt om man fick höra lite negativt/ mer hm... "verkligt" om hur det är där. På hemsidan pratar dom ju så gott om allting ^^

Jo, det har du rätt i, jag ska åka dit imorgon och kolla på skolan osv, så jag får ju se lite hur den verkar då 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DuVetCarro:

jo, det har du rätt i, jag ska åka dit imorgon och kolla på skolan osv, så jag får ju se lite hur den verkar då 😀

kul! jag har inte varit där ännu, ska dit i mars nån gång. Du kan väll säga hur du tyckte att det var och så då 🙂


   
SvaraCitera

Det var toppen, själva staden var jätte mysig, mycket låga gammla trähus, resturanger cafeer osv. Utsidan på skolan såg inte så jätterolig ut men det var fint innuti, med typ fina klassrum och lärarna verkade bra, och Sam programmet där verkar ju hur kul som helst. Ett av elevhemmen låg typ tio meter ifrån skolan och såg exakt likadant ut som själva skolan och korridorerna var itne så fina där, men rummen var ju fina och dom hade ju uppehållsrum med tv, soffor pingisbord osv. I det elevhemmet får man ett eget rum med egen nyckel men badrummet, toaletterna och köket är gemensamt.. Andra elevhemmet var jättefint och fräscht, där hade man dubbelrum, med ett litet pentrykök, en hall och egen dusch och toa, så det var som en minilägenhet med två sovrum. Det elevhemmet hade lite gymredskap och den hade också uppehållsrum med tv och trådlöst internet skulle dom få i höst sa dom. Eleverna verkade jättetrevliga och så, så Vadstena är helt klart mitt förstahandsval 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DuVetCarro:

Vadstena är helt klart mitt förstahandsval 😀

Låter ju skitbra! vi ses kanske där i höst då, har också sökt dit nu. Men man får väll inte välja vilket elevhem man ska bo i? det andra verkade mycket bättre! 😀 😛


   
SvaraCitera

Jo det andra verkade mycket bättre, men dom säger att dom som bor i första mer blir som en familj eftersom dom sjunger i duschen tsm.. Jo man får önska vilket elevhem man vill bo i, och man brukar få det man önskar.. 😀 Jo det kanske vi gör 🙂


   
SvaraCitera