Aviseringar
Rensa alla

Vädrets makter = Vädergudarna (Logiskt och riktigt!)


Ämnesstartare

.
MAKT och VREDE = Något som endast PERSONER kan BESITTA!

LOGISKT!

Instinktivt så fattar vi alla att det finns Högre makter som står över oss människor...varför annars tala om exempelvis "Vädrets makter", eller "Vädergudarna"..???

Gick t.o.m. en programserie på SVT vid namn "Vädrets makter"...

Förr brukade man namn på dessa vädergudar som råder över vädret, såsom Tor, Indra osv (finns 33 miljoner halvgudar i Guds universella regering), men dagens trolösa människor ger i bästa fall bara namn till orkaner, såsom Gudrun, Oskar, Hanna, osv...

[y]

TILL DISKUSSION:

Hur kommer det sig att dagens gudsförgätna människor (10-15% av världens befolkning är gudlösa ateister), i ena stunden kan påstå att det överhuvudtaget inte finns några högre makter, och i nästa stund kan yttra saker som att "Vädrets makter (dvs vädergudarna) var inte med oss idag"...

Snacka om att vara SJUKT INKONSEKVENT!

Hur i Herrens Namn kan man SAMTIDIGT tro på att det finns makter som råder över vädret, samtidigt som man påstår sig inte tro på några Högre makter överhuvudtaget..???

TROR NI på Högre makter, som styr i naturen?

Personligen...givetvis, det är ju vädrets makter fullgott bevis på!

Trolösa ateister, tror ju knappt ens på mig själv... [bigsmile]
.


   
Citera

Du har övertygad mig.


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

*springer och gömmer mig då Dödsguden är på framtåg igen*


   
SvaraCitera

It all makes sense now!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

finns 33 miljoner halvgudar i Guds universella regering

HAHAHAHAHA xD [love]


   
SvaraCitera

Sitter du och tänker så att det knakar för att komma på nya grejer att skriva om? Det här var ju ett riktigt långsökt bevis för att gud finns. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Mawns:

Sitter du och tänker så att det knakar för att komma på nya grejer att skriva om? Det här var ju ett riktigt långsökt bevis för att gud finns. [bigsmile]

Ifrågasätt inte Hans vilja! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trolösa ateister, tror ju kanppt ens på sig själva...

Skrev nämligen fel i sista meningen... [wink]


   
SvaraCitera

Ok, nu är jag övertygad om att Dödsguden trollar. >_>


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Vetenskap och Filosofi


   
SvaraCitera

Nämen Åååh... Sicken... fin liten text! [love]


   
SvaraCitera

Dightkuz:

Ok, nu är jag övertygad om att Dödsguden trollar. >_>

Jag med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Ok, nu är jag övertygad om att Dödsguden trollar.

Bara troll som trollar...jag föddes i en människokropp i detta liv...men vi har alla nån gång varit halvgudar, såsom ex. vädergudar... [y]

Förresten, vem var det som trollade fram universum från tomma intet, efter den fiktiva hokuspokus-smällen..??? [shake]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Bara troll som trollar...jag föddes i en människokropp i detta liv

Du vet vad jag menar trollunge. Kom inte med ursäkter.

Dödsguden:

Förresten, vem var det som trollade fram universum från tomma intet, efter den fiktiva hokuspokus-smällen..??? [shake]

Det funkar inte längre, du är avslöjad. Jag kan se sanningen och den är SÅ VACKER!


   
SvaraCitera