Aviseringar
Rensa alla

väger jag för mkt?


Ämnesstartare

jag är 178 sentimeter lång och väger 61 kilo är det för mycket? hur går man ner i vikt?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
kachin

men ennnie, ne [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne de gör du inte


   
SvaraCitera
time
 time

Ett rätt okej mått på normalvikt eller idealvikt, eller hur man nu vill kalla det, är att ta sin längd i centimeter minus 110. Du är sju kilo under den teorin, så bara det borde ju säga en del, right? [cute]

Ju bättre man mår desto mindre bryr man sig om vikten, om det rör sig om begynnande ätstörningar eller dålig självkänsla. Du får jättegärna skriva till mig i PM om du behöver prata av dig någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ej om du trollar överallt eller inte[sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ett rätt okej mått på normalvikt eller idealvikt, eller hur man nu vill kalla det, är att ta sin längd i centimeter minus 110.

Har aldrig märkt att det är en väl beprövad metod inom vården, de brukar snarare använda sig av bmi. Ennie har ett bmi på 19,3 vilket är 0,4 från undervikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns att en läkartant sagt till mig att man ska väga lika mkt som ens två sista siffror i längden. Så om man är 170någonting ska man väga runt 70 osv.
Fast jag var rätt ung då så hon kanske menade att det gällde för barn.


   
SvaraCitera

isola:

Minns att en läkartant sagt till mig att man ska väga lika mkt som ens två sista siffror i längden. Så om man är 170någonting ska man väga runt 70 osv. Fast jag var rätt ung då så hon kanske menade att det gällde för barn.

det blir ju väldigt förenklat! om jag skulle väga som mina två sista siffror skulle jag vara typ två kilo från övervikt. Iofs skulle jag fortfarande vara normalviktig, men ah.


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan:

Har aldrig märkt att det är en väl beprövad metod inom vården, de brukar snarare använda sig av bmi.

Det är ju lite olika beroende på vem man pratar med men jag brukar tipsa om den teorin hellre än BMI eftersom BMI inte tar hänsyn till ålder/kön/muskler och så.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det är ju lite olika beroende på vem man pratar med men jag brukar tipsa om den teorin hellre än BMI eftersom BMI inte tar hänsyn till ålder/kön/muskler och så.

och det gör din teori..?


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan:

och det gör din teori..?

Haha insåg precis vad jag sa. </3 Nevermind, du har rätt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Haha insåg precis vad jag sa. </3 Nevermind, du har rätt.

[bigsmile][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Minns att en läkartant sagt till mig att man ska väga lika mkt som ens två sista siffror i längden. Så om man är 170någonting ska man väga runt 70 osv. Fast jag var rätt ung då så hon kanske menade att det gällde för barn.

haha, "ska"

För att väga 88 kg kommer jag behöva äta typ fem supermål om dagen och styrketräna i minst ett år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

För att väga 88 kg kommer jag behöva äta typ fem supermål om dagen och styrketräna i minst ett år.

många femkronorsvändor då [sad]


   
SvaraCitera