Aviseringar
Rensa alla

Väggprydnad utan borrhål?


finns numera nanobehandlade ytor som man kan sätta fast på väggen som fungerar som en tejpbit. Visserligen kan du itne ha något jättetungt på dem men det skulle nog fungera för en bild (utan ram) Fungerar ju för telefoner[rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Anser hyresvärden att det är för mycket så tar han ut en avgift när man flyttar.

Tror inte att det är något vi behöver oroa oss över, så länge vi inte typ river väggarna. De som bodde här innan har tagit sönder tapeterna brutalt och våldsamt.

Blåbärt:

finns numera nanobehandlade ytor

Now we're talking!


   
SvaraCitera

kålla om du hittar sånna där grunker ja skrev om. Man bankar fast dom å de e minimala märken som blir å tål mkt påfrestning. Pillar man loss dom försiktit kan man använda dom igen.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Vad jag hört så är det normalt slitage att borra för att sätta upp hyllor och tavlor. Tror inte hyresvärden får ta ut en avgift för det.

Om det är för många hål så får h*n det. Beror på hyresvärden vad h*n tycker. Vissa är skitgriniga och fattar inte att man inte vill sitta och stirra på de sketafula tapeterna.


   
SvaraCitera

Capture:

Ah. Okej. Vi har dock ingen slagborr, och ingen av mina föräldrar har det heller.

man kan köpa en sådan på typ överskottsbolaget för 400, de är asdåliga om det är för "seriösa" ändamål men några tavelhål går relativt smärtfritt. se dock till att köp bättre borr för betong och sten än de som följer med eftersom de har en tendens att gå sönder.

annars om ni har en list kan ni köpa sådana där krokar man fäster i listen som det hänger fiskelina ifrån, som man kan hänga tavlor eller dylikt i.


   
SvaraCitera

Ofta man inte har ordentligt med verktyg hemma :ss Och det går att köra med vanlig borrmaskin ifall man vill :ss


   
SvaraCitera

isola:

Beror på hyresvärden vad h*n tycker.

Fast inte helt, då normalt slitage är tillåtet enligt lag. Däremot säger aldrig lagen vad normalt slitage är och det är en antagligen en ständig konflikt också mellan hyresgäster, hyresgästföreningen och hyresvärdarna vad som räknas som normalt och inte.

Jag tror att hyresgästföreningen säger att borrhål är okej och hyresvärdar tjaffsar sällan emot hyrsgästföreningen. Sen, visst, om man har ett undratal stora borrhål på en vägg så kan man ju börja fråga sig vad hyresgästen egentligen pysslat med, men att bara sätta upp ett par tavlor eller hyllor ska vara okej.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

skitsystem:

Och det går att köra med vanlig borrmaskin ifall man vill :ss

Nej, det gör det inte i en betongvägg ditt pucko.


   
SvaraCitera
Åtta

skitsystem:

det går att köra med vanlig borrmaskin ifall man vill :ss

Det gör det inte. Tro mig. Senast började det blixtra och ryka ur borrmaskinen. Väggen fick en liten grop. Inget att rekommendera.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

. Däremot säger aldrig lagen vad normalt slitage är och det är en antagligen en ständig konflikt också mellan hyresgäster, hyresgästföreningen och hyresvärdarna vad som räknas som normalt och inte.

Precis. Knepigt det där.


   
SvaraCitera

skitsystem:

Och det går att köra med vanlig borrmaskin ifall man vill :ss

Om man gillar att förstöra borrar, ja!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Nej, det gör det inte i en betongvägg ditt pucko.

Jo det funkade för mig idiot.


   
SvaraCitera

skitsystem:

Jo det funkade för mig idiot.

Tycker idiot är ett mycket starkt ord, ta tillbaka det där 🙁

Isf hade du antingen en galet bra borr eller så var din betingvägg ingen betongvägg. För mig var det totalt omöjligt.


   
SvaraCitera

Köp sån där Norrskens-maskin, var en sådan på vårt förra hotel. Inga märken men det svider i plånboken [smile].


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Tycker idiot är ett mycket starkt ord, ta tillbaka det där 🙁

Du som började!

framtidstron är död:

Isf hade du antingen en galet bra borr eller så var din betingvägg ingen betongvägg. För mig var det totalt omöjligt.

Hade bra borr men fick kasta borret sedan. Har dock skaffat slagborr nu.


   
SvaraCitera

+ Att kvinnor ej ska försöka på sig på en mans uppgift. [cool]


   
SvaraCitera