Aviseringar
Rensa alla

Vägra betala deras kris!


Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag kommer inte att få det sämre, jag kommer att anpassa mig

Jahapp tur för dig att du kan förutspå framtiden....[rolleyes]


   
SvaraCitera

asdor:

Ett samhälle där alla har demokratisk makt över produktionen och ekonomin.

Din sorgliga människa. Tänk att det finns idioter som tror på kommunism i ett läge som detta. [bigsmile]


   
SvaraCitera

asdor:

Jahapp tur för dig att du kan förutspå framtiden....[rolleyes]

Jag vill inte ha något med pengar eller ekonomi överhuvudtaget att göra, så jag påverkas inte i någon större grad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henrik_swe:

Din sorgliga människa. Tänk att det finns idioter som tror på kommunism i ett läge som detta.

Varför skulle man inte tro på kommunism i detta läge? Det är ju det mest logiska då kapitalismen inte fungerar! Vi måste byta system, eller menar du att kapitalismen är hållbart? Vill du behålla detta system? Ibland undrar ju hur vissa tänker eller om de tänker överhuvudtaget...

Viljans Triumf:

Jag vill inte ha något med pengar eller ekonomi överhuvudtaget att göra, så jag påverkas inte i någon större grad

Du står knappast helt utanför samhället så därför påverkas du vare sig du vill det eller inte. Tro vad du vill...


   
SvaraCitera

asdor:

Men nu är det ju vi som påverkas av att några få idioter lekt med pengar på andra sidan jorden. Det är vi som får betala med att vi får helt enkelt ett sämre liv. Helt jävla sjukt om du frågar mig.

Just för att de interagerar ekonomiskt med utlandet, ja. Kapitalism fungerar ju även utan att påverka övriga länders ekonomi genom att hålla sig med ekonomisk interaktion inom landets gränser.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

asdor:

Du står knappast helt utanför samhället så därför påverkas du vare sig du vill det eller inte. Tro vad du vill...

Jag bryr mig dock inte om jag påverkas, så länge jag överlever är jag nöjd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greencollar:

Just för att de interagerar ekonomiskt med utlandet, ja. Kapitalism kan ju fungera utan att haverera övriga länders ekonomi genom att hålla sig med ekonomisk interaktion inom landets gränser.

Kapitalism kan inte existera bara inom ett lands gränser, den är i allra högsta grad global. Antingen kapitalismen eller inte kapitalismen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Jag bryr mig dock inte om jag påverkas, så länge jag överlever är jag nöjd

Härligt! Du låter dig alltså rövknullas utan att du bryr dig...[confused]


   
SvaraCitera

asdor:

Härligt! Du låter dig alltså rövknullas utan att du bryr dig...[confused]

Så exakt hur blir jag 'rövknullad' ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Så exakt hur blir jag 'rövknullad' ?

Du blir rövknullad av det kapitalistiska systemet, ser du inte det? Du kommer att få betala denna kris på något sätt fast än du inte har varit med och skapat den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt http://www.direktaktion.se/kris/ om ni vill förstå krisen bättre för den kommer att påverka era liv i flera år framåt och är bland det största på samhällsnivå vi kommer uppleva...


   
SvaraCitera

asdor:

Du blir rövknullad av det kapitalistiska systemet, ser du inte det? Du kommer att få betala denna kris på något sätt fast än du inte har varit med och skapat den.

Om jag inte har med ekonomi att göra så påverkas jag inte.

Och för den delen så kommer ekonomin att gå upp igen, och gör den inte det så förfaller den, jag hoppas på det senaste, då ekonomi som fenomen är en spärr som förhindrar utopi


   
SvaraCitera

asdor:

Varför skulle man inte tro på kommunism i detta läge? Det är ju det mest logiska då kapitalismen inte fungerar! Vi måste byta system, eller menar du att kapitalismen är hållbart? Vill du behålla detta system? Ibland undrar ju hur vissa tänker eller om de tänker överhuvudtaget...

Kom tillbaka när du läst några högskolepoäng, will you? Tänker inte fortsätta diskussionen längre än så här - jag vet hur meningslöst det är att diskutera med människor som inte kan någonting eller är så tragiskt funtade som ni kommunister. Men låt mig gissa: du är en outbildad grabb med offermentalitet, med en dålig uppväxt i en mindre stad, bitter på livet. Det är tragiskt, ja visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Om jag inte har med ekonomi att göra så påverkas jag inte.

Men ALLA har med ekonomin att göra på något sätt, visst lever du? Visst bor du i ett hus?


   
SvaraCitera