Aviseringar
Rensa alla

väja eller buffla


Ämnesstartare

nu kommer frågan om hur man är elekast i att möta andra gångtrafikanter


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hantera andra som döda ting oförmögna att smarbeta, och sicksacka fram utan att möta någon blick

Tillägg: fast jag möter blickar

Försöker att le ofta men brukar ej få nåt tbx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste inte frågan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alternativ 2 har, för att förtydliga, inget med hyfs och empati att göra. detta är pest eller kolera. alternativet att vänligt lämna företräde eller känna av och kanske kompromissa finns ej. alternativ 2 är slalom, gärna med sneda blickar o suckar etc.

man ska välja det som är taskigast/ondast 


   
SvaraCitera

mpt:hv: hantera andra som döda ting oförmögna att smarbeta, och sicksacka fram utan att möta någon blick

varje dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alt 1 tough life


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nog mer alt 1 än två. Beror dock på.  Knuffas inte och väjer ju  också. Skyller på att jag är uppvuxen med 1 som inte ens skulle lämna företräde till en hord vilda bufflar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir glad av leenden och ler ibland mot folk pga vill själv bli smajlad åt. Ler och vinkar åt typ alla bebisar och små barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: hantera andra som döda ting oförmögna att smarbeta, och sicksacka fram utan att möta någon blick


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sicksackar mig fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: skita i att andra finns och låta dem lämna väg för dig

dom som går rätt på och tvingar en att snurra runt dem i en halvcirkel och att sno åt sig sina allaredan spända axlar ovanför öronen och att vicka åt höger och åt vänster så man förlorar balansen.

är skyldig till nr 2, så vägrar den.


   
SvaraCitera
mynona

mpt:hv: skita i att andra finns och låta dem lämna väg för dig

det här är elakast. hänsynslösa bufflar. 

men själv väjer jag. uppfattar andra som oföränderliga hinder i stil med rörliga lyktstolpar /dylikt


   
SvaraCitera

Väjer på gatan, bufflar med armbågarna ut på väg ut ur tåget. Hatar när folk försöker kliva på innan man gått av.


   
SvaraCitera
Draug

mpt:hv: hantera andra som döda ting oförmögna att smarbeta, och sicksacka fram utan att möta någon blick.

Låter precis som mig på promenad i tätbefolkat område.


   
SvaraCitera