Aviseringar
Rensa alla

Väl diskuterat ämne - Men ändå!


Ämnesstartare

Hej! Många gånger har jag hör folk diskutera det här med att tjejer som ligger mycket är slampor medan killar är hingstar, det är på tv, radio, mellan vänner, på stan. Varför ska det vara så? Jag är en helt vanlig tjej som gillar sex! Jag menar inte att jag ligger med alla jag ser men jag har sex ofta eftersom att jag tycker om det. Är man kille så är det helt okej men är man tjej är det bara fel, varför ska man se det på det sättet? Jag tycker att det är så fel! Vi är båda människor, vi har båda drifter, behov och egna viljor, borde det inte ses på samma sätt? Eller vad tycker ni?
Det samma gäller när en kille kan säga saker som "Jag vill ha en tjej med riktigt stora bröst" så är det helt accepterat men om jag som tjej säger "Jag vill ha en kille med en riktigt stor kuk" så blir det helt plötsligt världens grej att jag som tjej vill ha något stort. Är inte det här helt fel och är det inte våran uppgift att ändra på det här?


   
Citera

tycker inte en kille som säger att han vill ha en tjej med riktigt stora bröst är en trevlig snubbe.


   
SvaraCitera

men ja det är inte bra att det är så om det är så!!


   
SvaraCitera

EmmaE:

Är inte det här helt fel och är det inte våran uppgift att ändra på det här?

Jojo.. Problemet är la att det inte finns tillräckligt många tjejer som tycker som dig.. [rolleyes][wink]


   
SvaraCitera

det känns som att den här diskussionen aldrig någonsin tar slut.

problemet kvarstår ändå.
vet du vad, ligg med hur många du vill, jag bryr mig inte.


   
SvaraCitera

Jag har bilden av att många tjejer som knullar runt har dålig självbild/dåligt självförtroende/gör saken på fyllan hon ångrar/har daddy-issues.
Därför kan jag se den som lute fult men framför allt dumt.

Samma sak med många killar.


   
SvaraCitera

Min erfarenhet är det exemplet som du tog upp:

EmmaE:

"Jag vill ha en kille med en riktigt stor kuk"

Hon som säger det kanske skaffar en kille med liten kuk istället men som är bra på andra sätt.

Ganska svart på vitt om man tänker på hela denna debatt.

Hur du ska ändra på detta? Ingen aning.

EmmaE:

Eller vad tycker ni?

Om alla hade sex efter äktenskap skulle det lösa ett problem tycker jag.


   
SvaraCitera

Bajwa:

Om alla hade sex efter äktenskap skulle det lösa ett problem tycker jag.

synd om dom som inte har tänkt gifta sig ju


   
SvaraCitera

ja varför ska det vara så att människor helt enkelt har olika åsikter det verkar ju helt befängt.


   
SvaraCitera

Artie:

tycker inte en kille som säger att han vill ha en tjej med riktigt stora bröst är en trevlig snubbe.


   
SvaraCitera

S3ON:

Problemet är la att det inte finns tillräckligt många tjejer som tycker som dig.. [rolleyes][wink]

Nä det är för att de inte vågar sticka ut och säga det just för att de inte vill bli kallade slampor, horor och allt möjligt.
Sen är man ju jättepåverkad av samhällets syn också, såklart. Tyvärr.

Myksa:

Därför kan jag se den som lute fult men framför allt dumt.

[mad][no-no]


   
SvaraCitera

isola:

[mad][no-no]

Men vafan - lite självdisciplin kan de väl ha! [no-no]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men vafan - lite självdisciplin kan de väl ha! [no-no]

Näfy.


   
SvaraCitera

de är bara avundsjuka för att de aldrig får ligga


   
SvaraCitera

Det beror på, vissa tycker att killar som ligger med alla är grisar


   
SvaraCitera