Aviseringar
Rensa alla

Väldigt smal!


Ämnesstartare

Hej!

Jag är väldigt smal och vill ha tips på hur jag ska träna för att bli både större och biffigare.
Jag är 15 år, snart 16. 185cm på längden och så väger jag knappt 60kg.. Helt sjukt. Har tränat fotboll hela mitt liv och jag har alltid rört på mig. Jag äter mycket oxå. Fattar inte vad felet är.

Så söker hjälp här, ge mig tips vad jag ska göra!


   
Citera

Är någon av dina föräldrar väldig smal? Du kan ju ha ärvt din kroppsbyggnad t.ex.


   
SvaraCitera

Äh, lungt


   
SvaraCitera

har hört att steroider ska vara 1 kool grej [y]


   
SvaraCitera

dåliga gener.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa är väl ganska smal men han är bonne stark.
Så bara för att jag ärvt hans gener så kan jag inte blir biff?


   
SvaraCitera

Imforty:

Så söker hjälp här, ge mig tips vad jag ska göra!

Steg ett är att besök läkare för att utesluta sjukdom.

- Träna fyra dagar, vila en dag.

- Dela in kroppen i fyra grupper. Fokusera på en av dom grupperna varje träningspass.

- Använd tunga vikter.

- Genomför övningarna i ett högt tempo, högst femtio minuter.

- Ät på regelbundna tider så att kroppen vänjer sig. Det är viktigt att äta kolhydrater direkt efter träning.

Tips på kost efter träning:
Tillskott (serious mass).
2 mackor med pålägg.
1 glas blåbärssoppa/mjölk.
2 mackor.
1 tallrik yoghurt.
1 banan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga vikter hemma alls tror jag vad jag vet.
Ska jag då börja besöka gymmet?

Ska jag annars göra armhävningar, situps eller ut och springa?


   
SvaraCitera

Haha jag är bred och skulle gärna vara smalare för jag är 168 och ser typ kortare ut när jag är bred och biffig xD

prova att träna såhär


   
SvaraCitera

Träna hela kroppen och vila varje muskelgrupp minst 48 timmar. Glöm inte att sova och ät så mycket du kan [y]

Edit: Ät mycket protein t.ex. ägg och kött


   
SvaraCitera

Imforty:

Ska jag annars göra armhävningar, situps eller ut och springa?

Jag själv har tränat långdistanslöpning (utomhus) sedan i sommars. Men nu när vinterkylan smyger sig på blir det väldigt besvärligt. Inte själva kylan utan underlaget. Det bildas is, vilket kan vara en ren livsfara.

Därför föreslår jag att du köper ett gymkort istället. Dessutom får du tillgång till massor utav redskap, maskiner och instruktioner om så behövs.


   
SvaraCitera

Jag tränade ofta, var bland de tre smalaste i alla klasser jag gick fram tills nu på slutet av gymnasiet. Vad hände? Blev plugg och minskning av träning.

Idag tränar jag inte vidare mycket men jag äter lika mycket som jag alltid gjort, även lika mycket godis och cola. Idag är jag 19år, 178cm och väger 71kg. Nu ligger jag där man typ rekommenderar, och har lite som hänger när jag sitter oO. Men värre kan det komma att bli, men nu ska jag ta igång träningen igen, för att sluta men snask och cola blir det inget tal om 😛

Så vad bör du göra? Ingenting! När man kommer upp över 18 så smyger sig kilorna på dig oavsätt, så detså smalare du är nu detså bättre sen...


   
SvaraCitera

Det kommer fixa sig om några år, många killar i din ålder är beniga.


   
SvaraCitera
höna

det är finare att va smal än jättebifff[cute] tkr jag

men om du ändå vill så träna styrka och käka råa ägg. proteinpulver och sånt tjafs kan man vääl också stoppa i sig


   
SvaraCitera

Gener. Lev med det.


   
SvaraCitera