Forumet - Välj ett märke del 4(00) ( '-')

Välj ett märke del 4(00) ( '-')

322 0 20
Nu så ska vi en gång för alla testa vem som är bäst, är det Amerikas stolthet, Cummins?
Är det Volvoraggarnas favorit, D24?
Eller är det världens bästa, Mercedes?

Spana också in:


Räänkkutus: Svartrök :)
Fy fan för sån skit.
Räänkkutus: Dessutom så lukta diesel bättre
Dels är detta en smaksak, men mest av allt så är det nog inte så bra att lukta på ångor och/eller avgaser av varken bensin eller diesel.
Räänkkutus: dom är starkare
Fast detta är ju bara relevant om man behöver styrkan - vilket man oftast inte gör - vilket gör diesel överflödigt på personbilar.
Räänkkutus: å man kan ha turbo
Oavsett om det är en bensinare eller diesel så är ju detta återigen i många fall bara ett överflöd.
Räänkkutus: Å dieslar låt riktigt riktigt fint
Eh? Enda jag hör när jag hör en diesel är en bil som låter som om den inte riktigt är helt frisk. Särskilt äldre personbilar som går på diesel som skramlar utav helvete låter som att den ska falla sönder där den står.


Hjärta

Storchen84:
Fy fan för sån skit.
Dels är detta en smaksak, men mest av allt så är det nog inte så bra att lukta på ångor och/eller avgaser av varken bensin eller diesel.
Fast detta är ju bara relevant om man behöver styrkan - vilket man oftast inte gör - vilket gör diesel överflödigt på personbilar.
Oavsett om det är en bensinare eller diesel så är ju detta återigen i många fall bara ett överflöd.
Eh? Enda jag hör när jag hör en diesel är en bil som låter som om den inte riktigt är helt frisk. Särskilt äldre personbilar som går på diesel som skramlar utav helvete låter som att den ska falla sönder där den står.


Hjärta
https://www.youtube.com/watch?v=sqqUtYnNWCw&t=181s
Lyssna på den i början, 3L OM603 Mercedes diesel motor, den låt riktigt bra.
Om en diesel skramla så är det nog en eparaggare som är innehavare.
Och turbo är faktiskt nödvändigt ibland.
Vissa bussar, lastbilar å t.o.m bilar måste ha turbo för å kunna köra i uppförsbackar. Så näe du Blink

Räänkkutus: Vissa bussar, lastbilar å t.o.m bilar måste ha turbo för å kunna köra i uppförsbackar.
Min 5.7 liters hemi har inga problem med uppförsbackar och den sitter i ett fordon med en tjänstevikt på 2,5 tonSkeptisk
Räänkkutus: Lyssna på den i början, 3L OM603 Mercedes diesel motor, den låt riktigt bra.
Vet inte riktigt vilken du menar då videon började 3 minuter in och även i början så hörde jag inget annat än bilar som lät... trasigaSkeptisk


Hjärta

Storchen84:
Min 5.7 liters hemi har inga problem med uppförsbackar och den sitter i ett fordon med en tjänstevikt på 2,5 tonSkeptisk
Vet inte riktigt vilken du menar då videon började 3 minuter in och även i början så hörde jag inget annat än bilar som lät... trasigaSkeptisk


Hjärta
Du prata om hur diesel är hemskt men du ha en 5.7LITERS HEMI?
Du vet väl att desto mer liter en motor ha desto mer förorena den?
Men vi ha väl våra olikheter, jag är ju trots allt dieselfanatiker å du verka va tvärtemot.

Räänkkutus: Du prata om hur diesel är hemskt men du ha en 5.7LITERS HEMI?
Du vet väl att desto mer liter en motor ha desto mer förorena den?
Jag vet, och jag anser att jag betalar en kriminellt låg årsskatt på den med tanke på dess koldioxid per kilometer-utsläpp.
Räänkkutus: jag är ju trots allt dieselfanatiker å du verka va tvärtemot.
Jag är motståndare till förbränningsmotorn rent allmänt och blir det lite lite mer för varje framsteg som görs när det gäller elbilar och alternativa bränslen. Jag hade gärna sett början av en avveckling av förbränningsmotorn i personbilar dom närmsta sådär 20-25 åren, men att jag är särskilt emot diesel och alltid varit är att jag inte litar på allt lallande om att det tack vare partikelfilter och rening och all annan skit ska vara så mycket bättre än bensinare. Moderna dieslar med sina partikelfilter och/eller rening kanske är bättre ur miljösynpunkt - men jag tror inte att partiklar som inte renas är så bra att andas in - på samma sätt som det visade sig att asbest inte är det. Dieselgate förstärkte bara denna misstanke, jag tror dock att vi tyvärr har långt kvar tills partiklar från dieselavgaser bevisas vara lika farliga som asbest.

Men att mina förhoppningar anses vara orealistiska, konstiga eller rent av löjliga av någon är ingen nyhet direktGalen


Hjärta

Storchen84:
Jag vet, och jag anser att jag betalar en kriminellt låg årsskatt på den med tanke på dess koldioxid per kilometer-utsläpp.
Jag är motståndare till förbränningsmotorn rent allmänt och blir det lite lite mer för varje framsteg som görs när det gäller elbilar och alternativa bränslen. Jag hade gärna sett början av en avveckling av förbränningsmotorn i personbilar dom närmsta sådär 20-25 åren, men att jag är särskilt emot diesel och alltid varit är att jag inte litar på allt lallande om att det tack vare partikelfilter och rening och all annan skit ska vara så mycket bättre än bensinare. Moderna dieslar med sina partikelfilter och/eller rening kanske är bättre ur miljösynpunkt - men jag tror inte att partiklar som inte renas är så bra att andas in - på samma sätt som det visade sig att asbest inte är det. Dieselgate förstärkte bara denna misstanke, jag tror dock att vi tyvärr har långt kvar tills partiklar från dieselavgaser bevisas vara lika farliga som asbest.

Men att mina förhoppningar anses vara orealistiska, konstiga eller rent av löjliga av någon är ingen nyhet direktGalen


Hjärta
Nädå, det är lungt, lite sot i lungorna ha aldrig skadat Blink
Men som sagt, man ska ha roligt medans man kan :)