Aviseringar
Rensa alla

Välj sötsak (utländska)


Ämnesstartare

Blivande_japan:

äckligt är väl ett lite väl starkt ord, men kan inte säga att det ser gott ut. motsätter mig inte att det kan vara gott dock.

ändå röstar man på äckligt
verkar så himla passiv-aggressivt lr typ fördomsfullt/konservativt


   
SvaraCitera

gladegentligen:

vad har man för krav egentligen om man blir sugen på ett par matskedar socker i käften tillsammans med en brödlimpa som dryper av fett 

det är ungefär så jag uppfattar de bakverk du har lagt upp bilder på då jag aldrig ätit dem.


   
SvaraCitera

gladegentligen:

ändå röstar man på äckligt
verkar så himla passiv-aggressivt lr typ fördomsfullt/konservativt

ah eller så kunde du haft bättre pollalternativ så hade jag ej röstat på d.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är väl inte så konstigt om man är "uppvuxen" med det bakverket så har man sen länge förknippat utseendet med en viss smak. tycker man den där bullen är god så har man nog "lärt sig" att den ser god ut. 

är också uppvuxen med sådan, född här? mamma gillar sådana
tkr sj det är överdrivet mkt socker

tkr den är i klass med bilderna jg postade först isf. förstår inte hur man föreställer sig att de smakar när man tkr de ser äckliga ut
på vilket sätt liksom? kanske inte ser goda ut men äckliga?Rullar ögonen känns inte som att ni tkr de ser äckliga ut utan bara vill tycka det, ni hoppas typ på det lr tänker att smakerna kmr vara främmande

inget fel med det, säger bara hur jag ser på saken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eeh, aldrig framfört att godsakerna på bilden skulle smaka äckligt - men de ser inte aptitliga ut och det är det jag försöker få fram hela tiden..

De smakar säkert bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan:
Eeh, aldrig framfört att godsakerna på bilden skulle smaka äckligt - men de ser inte aptitliga ut och det är det jag försöker få fram hela tiden..

De smakar säkert bra. 

Men hur föreställer du dig att de smakar? som ruttna ägg lr
fattar inte

låter kräset att påstå att det verkar äckligt, när det består av typ 4 vanliga ingredienser och inte ser så konstigt ut  (som vissa försöker få det att se ut)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ah eller så kunde du haft bättre pollalternativ så hade jag ej röstat på d.

haha, snälla. finns ngt som heter "rösta blankt"
kan tyvärr inte ta åt mig, nöjd med min undersökning - du röstade trots allt


   
SvaraCitera

gladegentligen:

är också uppvuxen med sådan, född här? mamma gillar sådana
tkr sj det är överdrivet mkt socker

tkr den är i klass med bilderna jg postade först isf. förstår inte hur man föreställer sig att de smakar när man tkr de ser äckliga ut
på vilket sätt liksom? kanske inte ser goda ut men äckliga?Rullar ögonen känns inte som att ni tkr de ser äckliga ut utan bara vill tycka det, ni hoppas typ på det lr tänker att smakerna kmr vara främmande

inget fel med det, säger bara hur jag ser på saken

menar bara att om man aldrig smakat de bakverken du postat , men gillar de med vaniljkräm i och därmed tycker de ser goda ut behöver man inte förknippa deras utseende med de du postade. 

haha men VA? varför skulle man vilja tycka att de inte ser så goda ut? vad skulle det spela för roll. finns massor med mat jag ej smakat som jag ändå tycker ser god ut, så ser inte alls logiken.
fattar inte heller varför du verkar ta åt dig av att folk inte tycker de SER goda ut. om du är bitter över ordet "äckligt" så är du mig veterligen den enda som använt det ordet, i din poll. du hade kunnat skriva typ "tycker inte de ser goda ut" som alternativ istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ, ljummen mjölk med massa socker i fast en fast konsistens. 


   
SvaraCitera

gladegentligen:

haha, snälla. finns ngt som heter "rösta blankt" men du ville väl missa den för att skylla på min pollGalen kan tyvärr inte ta åt mig, nöjd med min undersökning - du röstade trots allt. & ja, vi kan strunta i att du med avsikt röstade fel

röstade inte fel, tyckte inte de såg goda ut


   
SvaraCitera

gladegentligen: verkar så himla passiv-aggressivt lr typ fördomsfullt/konservativt

haha chilla vf så defensiv? var e du från ursprungligen


   
SvaraCitera

jag har aldrig smakat churros, men smakar dem som churros? har för mig att de tillagas på samma sätt, samma innehåll osv? de små alltså, som inte är krispiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha det där som ser ut som kanderat sjögräs typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grovan:

Typ, ljummen mjölk med massa socker i fast en fast konsistens. 

förstår inte hur mjölk kan svälla om man steker det
men okej, förstår vad du föreställde dig nu iaf:)

Blivande_japan: haha men VA? varför skulle man vilja tycka att de inte ser så goda ut? vad skulle det spela för roll. finns massor med mat jag ej smakat som jag ändå tycker ser god ut, så ser inte alls logiken.

serverades sådant på en av mina föräldrar jobb under veckan & många var skeptiska innan de hade smakat men även efter. ändå åt de en massa 

Blivande_japan: fattar inte heller varför du verkar ta åt dig av att folk inte tycker de SER goda ut.

tar inte åt mig, skriver bara ngt på um
men till nästa gång: tkr du inte ngt av alternativen, rösta inte på dem

Blivande_japan: om du är bitter över ordet "äckligt" så är du mig veterligen den enda som använt det ordet, i din poll.

är inte bitter om man förklarar vad det smakar, då är det ok
antar ändå att de flesta som röstar så gör det för att det ser främmande ut, det är så jag upplevt det från tidigare erfarenheter 

OCH jag tog med det eftersom det hänt i verkligheten att folk tyckt det utan att ha smakat

Blivande_japan: menar bara att om man aldrig smakat de bakverken du postat , men gillar de med vaniljkräm i och därmed tycker de ser goda ut behöver man inte förknippa deras utseende med de du postade.

jag förstod det men blir själv inte särskilt sugen på ngt som är täckt med socker & när det syns på tydligt. det är min personliga åsikt.
tkr man lika gärna kan bli sugen på det här då
socker%20och%20annat%20s%C3%B6tt.JPG

mina smaklökar resonerar så & drf skriver jag så. pallar inte sitta och försvara det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gladegentligen:

ändå röstar man på äckligt
verkar så himla passiv-aggressivt lr typ fördomsfullt/konservativt

spy-gear-spy-vision-goggles.jpg


   
SvaraCitera