Aviseringar
Rensa alla

Välja inriktning


Ämnesstartare

Jag ska söka till gymnasiet senast den 14 februari. Det vill säga om 5 dagar. Men jag är osäker på vad jag ska välja. Jag är ganska säker på att jag vill gå teknikprogrammet men jag vet inte riktigt vilken inriktning. Jag gillar teknik i allmänhet som till exempel datorer, robotar och även IT och jag funderar mellan teknikvetenskap och informations- och medieteknik. Dessutom vet jag inte om man söker till gymnasium med första, andra och tredjehandsval eller om man bara söker till olika och ser vilka man kommer in på. 


   
Citera

Man väljer inriktning inom Teknik i åk2 eller slutet på andra termin av åk1, tror det är så kommer inte ihåg exakt. Ja man söker första val, andra val osv.


   
SvaraCitera
Haien

Detta ska du prata med syv om, men inriktning väljer man i slutet av ettan. 


   
SvaraCitera

Haien:
Detta ska du prata med syv om, men inriktning väljer man i slutet av ettan. 

Går exakt lika bra att fråga folk som går på gymnasie ju.


   
SvaraCitera
Haien

Maymay:

Går exakt lika bra att fråga folk som går på gymnasie ju.

Sa inget om det utan menar att han kommer att prata om det med syv, sen är det väl på vissa sätt bättre då syv inte ska ha fel och brukar ha bra koll på sin grej, till skillnad från gymnasieelever som "inte kommer ihåg exakt".


   
SvaraCitera

Haien:

Sa inget om det utan menar att han kommer att prata om det med syv, sen är det väl på vissa sätt bättre då syv inte ska ha fel och brukar ha bra koll på sin grej, till skillnad från gymnasieelever som "inte kommer ihåg exakt".

Jag går fortfarande i 1:an på Teknik därför 🙂
Han ville ju bara veta hur linje väljandet gick till, plus att jag blev aldrig erbjuden att snacka med någon innan jag valde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Jag går fortfarande i 1:an på Teknik därför 🙂
Han ville ju bara veta hur linje väljandet gick till, plus att jag blev aldrig erbjuden att snacka med någon innan jag valde.

Tack för hjälpen!Glad


   
SvaraCitera

Maymay:

Jag går fortfarande i 1:an på Teknik därför 🙂
Han ville ju bara veta hur linje väljandet gick till, plus att jag blev aldrig erbjuden att snacka med någon innan jag valde.

Absolut att man kan fråga folk som går på gymnasiet men SYV är bättre än inget alls. 
Ibland får man själv kolla upp möjligheterna för att veta vad som finns istället för att vänta på att erbjudas hjälpen =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har redan pratat med syv men jag är fortfarande osäker. Därför  frågade jag även här i hopp om att få tips. 


   
SvaraCitera

Data it och du har alltid bra lön och jobb .


   
SvaraCitera