Aviseringar
Rensa alla

Välja linje (i 2;an)


Ämnesstartare

Hej!

Står i valet och kvalet vilken linje jag ska välja.

Linje A:

Den ena är den linjen som jag gick i ettan. Har några väldigt trevliga vänner där, men resten utav klassen är i stort sett död. Bara massa tråkigt folk. Ämnena jag läser (kan ej outa) intresserar mig ganska mycket. Mina kompisar i denna klass tjatar konstant om att jag ska fortsätta där/ komma tillbaka. 

Linje B:

Den andra linjen är en jag börjat/provvar på nu i tvåan. Linjen är lite roligare, men kräver desto mer plugg. Klassen är trevlig överlag, men tror aldrig att jag kommer lyckas få så bra vänner här som i den andra.  

Känner mig som en svikare som kanske ska byta. 

Några tips ang. hur man kan tänka för att lyckas bestämma sig? 


   
Citera

välj det du tror gagnar dig bäst i framtiden.

just vännerna från gamla klassen kan du ju umgås med på raster/fritiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
välj det du tror gagnar dig bäst i framtiden.

just vännerna från gamla klassen kan du ju umgås med på raster/fritiden.

Hmm, okej. Har sådan oerhörd beslutsångest bara.


   
SvaraCitera

Ta det lugnt i början bara så du verkligen vet att det inte känns obehagligt för tjejen. När du sedan märker att hon är bekväm i situationen kan du gå på lite mera och ta för dig så att säga. Men kom ihåg att hålla en försiktig linje rakt igenom.


   
SvaraCitera

Daggmask:

Hmm, okej. Har sådan oerhörd beslutsångest bara.

vad är det som ger ångest? försök punkta upp fördelar och nackdelar med båda alternativen, så du kan se dem framför dig på papper. då är det lätt att se om fördelarna väger upp nackdelarna. kanske har det ena alternativet fler nackdelar medan det andra har fler fördelar, i så fall kanske det blir lätt val 🙂


   
SvaraCitera