Aviseringar
Rensa alla

välja typ folkhögskola [tard]


Ämnesstartare

Det gäller råd och synpunkter (seriöst) behöver hjälp på momangen! Obs krav på att du måste vara smart (kan lite om skolor) och kan fatta beslut... Belöning finns tyvärr inte men du får ett gott samvete.

Dold text: variabel was here


   
Citera
Ämnesstartare

Skit ner er då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ändrar kraven till att ni inte behöver bo i Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad behöveru hjälp med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad behöveru hjälp med?

Välja folkhögskola gymnasiet gick åt pipsvängen :/ Intagningen är ju fan när som helst... Hittar bara tardskolor... Behöver råd!!! Ringde till kommunen som någon sa i min andra tråd men där fanns ingen hjälp om man var över 18 så finns ingen som kan hjälpa mig...har inga smarta vuxna i min närhet o har bara rätt så korkade kompisar. Enda skolan jag hittat är en katolsk ([tired]) men jag e ju inte det...men söker det ändå om jag inte hittar någon annan för behörighet orkar inte söka blir tokig fattar ju inget. Så får jag ingen hjälp här...då får ni räkna med katolska predikinlägg i framtiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men va? Det finns väl en hel del folkhögskolor i Sthlmsområdet?

http://www.lansbildningstockholm.org/Pages/Medlemmar/fhskmedl.html

eller missuppfattar jag dig nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Men va? Det finns väl en hel del folkhögskolor i Sthlmsområdet?

jo jag vet men jag vet ju inte om den jag söker till ens är bra? [crazy][crazy] o jag måste ha utbildning så jag får behörighet så jag kan söka in till högskola tyvärr o vet ej om det finns så många av den sorten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

jo jag vet men jag vet ju inte om den jag söker till ens är bra? [crazy][crazy]

jaha på så vis.[blush]
Kan tyvärr inget om folkhögskolorna i Sthlm. Sorry.

har dock för mig att TVpro studerar eller studerade på en folkhögskola, PMa honom och fråga, vetja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

jaha på så vis.[blush]
Kan tyvärr inget om folkhögskolorna i Sthlm. Sorry.

har dock för mig att TVpro studerar eller studerade på en folkhögskola, PMa honom och fråga, vetja.

Nej han e ju elak......tack iaf[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Angelize:

Behöver råd!!!

Själv går jag på Birkagårdens folkhögskola på Sveavägen, den är väldigt bra och lagom liten/stor.

Men det är knepigt, jag vet, jag sållade skolor länge innan jag sökte till två av alla skolor som finns.
Det du kan börja med att titta på är ju vem som är huvudman på skolan. Ibland är det någon religiös gren eller så, och är du inte intresserad av det/inte vill stötta det så kan du ju utesluta de skolorna.
Sedan får du väl gå på känsla helt enkelt. Titta vilka som verkar bra och trevliga, vilka som är lätta att ta sig till eller har internat om du är intresserad av det.
Du kan ju söka flera, och de flesta kallar till intervju, det är ju ett tillfälle för både skolan och dig att ställa frågor och få en känsla av hur det är.
Sök hellre några för mycket än ingen alls, du kan alltid tacka nej. [smile]

http://www.folkhogskola.nu/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Sedan får du väl gå på känsla helt enkelt. Titta vilka som verkar bra och trevliga, vilka som är lätta att ta sig till eller har internat om du är intresserad av det.

Tack så mycket:) Jag hittade en nu som ligger rätt så nära och hade 3 olika allmäna kurser som verkar intressanta http://www.skeppsholmensfolkhogskola.se/default.asp?sID=1675&mID=0&pType=0 tror du den verkar bra? och några frågor...
1. Hur mycket får man i studiestöd? Är det säkert att man får det för man måste väl ansöka? [crazy]
2. Det står att det endast finns 16 platser... då är det väl svårt att komma in? Hur väljer de vilka som får komma in eller inte? Kan jag söka alla 3 kurserna när det är EN skola?

MVH


   
SvaraCitera

Angelize:

Skit ner er då.

[love]

Önskar dig lycka till [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Önskar dig lycka till [crazy]

[badgrin]


   
SvaraCitera

Angelize:

[badgrin]

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

[cry]

vaa?

FAN....såg nu att det var löpande antagningsgrej...lampan hjälp mig!!!betyder det att alla platser redan är tagna eftersom det är så fuuuck...


   
SvaraCitera