Aviseringar
Rensa alla

Välja universitet..


Ämnesstartare

Sitter och funderar över mitt liv. Tankar kring vad och var jag ska plugga dyker upp. Blir stressad av att inte veta vad jag vill. Jag tänker att jag kanske inte kommer in på det jag vill här i Stockholm. Känns även lite trist att alltid köra på det säkra. Jag mår även psykiskt dåligt, och tänker att det kanske kan vara bra för mig att komma härifrån.

Har tänkt på att plugga utomlands, men det känns så läskigt.. Men har tänkt på om jag ska plugga i någon annan stad i Sverige. Finns det någon ni kan rekommendera?

Har någon av er kanske flyttat till någon annan stad för att plugga, och hur var det i så fall? Är det inte svårt att få tag på studentlägenheter? Bör jag ställa mig i bostadskö i någon stad?


   
Citera

Hej du...

Har ingen erfarenhet själv förutom att jag med vill komma härifrån...Dock har jag en kompis som ska plugga utomlands och hon är väldigt taggad på det även om det är lite läskigt, tror man verkligen måste vilja det om man ska göra nåt sånt

Angående Sverige vet jag inte heller. Min storebror pluggar i Uppsala och tycker det är asbra, fick 2 av dem studera 2 år i Berlin. Så Uppsala kanske? Dock har han berättat till mig att man skulle ställt sig i bostadskö direkt, det sa han till mig att göra när jag började gymnasiet då det tydligen ska vara assvårt att få boende, sen är det gratis med. Så ställ dig i kö lite överallt i landet då det inte skadar 🙂

Hoppas nån kan ge dig bättre svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är höga intagningspoäng i Uppsala, så vet inte om jag kommer in.. Och det där med bostadskö, har bara ställt mig i kö i två kommuner. Tänkte inte så mycket på det förut, och nu känns det som att det är försent. Det kommer ändå att ta åratal att få någonting. :/


   
SvaraCitera

sommargåvan: Det är höga intagningspoäng i Uppsala, så vet inte om jag kommer in.. Och det där med bostadskö, har bara ställt mig i kö i två kommuner. Tänkte inte så mycket på det förut, och nu känns det som att det är försent. Det kommer ändå att ta åratal att få någonting. :/

Kan ju prova, vet inte vad du har eller vad som krävs men skadar ju inte 🙂 Försent är det aldrig, ställ dig i kö överallt och med lite tur kanske du får något. Klart man ska vara ute i god tid egentligen men är ju värt att prova 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Kan ju prova, vet inte vad du har eller vad som krävs men skadar ju inte 🙂 Försent är det aldrig, ställ dig i kö överallt och med lite tur kanske du får något. Klart man ska vara ute i god tid egentligen men är ju värt att prova 🙂

Aa jo 🙂


   
SvaraCitera

sommargåvan: Aa jo 🙂

Jadå, det blir säkert bra 🙂 Hoppas du inte glömmer mitt pm förresten Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jadå, det blir säkert bra 🙂 Hoppas du inte glömmer mitt pm förresten Blink

Alltså förlåt, har inte glömt. Är bara lite trött för att svara.. Tjafsar med honom på sms. Suck.


   
SvaraCitera

sommargåvan: Alltså förlåt, har inte glömt. Är bara lite trött för att svara.. Tjafsar med honom på sms. Suck.

Det är lugnt 🙂 gud, vad jobbigt 🙁 Om du vill kan du berätta om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Det är lugnt 🙂 gud, vad jobbigt 🙁 Om du vill kan du berätta om det

Läs Hjärta


   
SvaraCitera

sommargåvan: Läs

Har läst och svarat! Glad

Första biten överraskade mig ordentligt men på ett positivt sätt Hjärta


   
SvaraCitera