Aviseringar
Rensa alla

Välkommen till Klickande Musens värdshus!


Ämnesstartare

Stering håller fram ett ölstop mot den lille gnomen och säger åt honom
- Kom in eller stanna ute, stå inte här och släpp ut värmen! Blir så jeflarns trött på alla sablahahahAHAHA!
och gnällandet förvandlas till ett rungande asgarv åt en ovanligt ekivok rad i Snåms väl tilltagna ballad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knut återfår genast fattningen och kliver in i värdshuset, nu betydligt modigare. Han går fram till bordet där den okända och lite skrämmande skönheten står.

"Är du medveten om att ditt kött är uppslitet där?"

*Knut pekar oroligt på det blödande såret*


   
SvaraCitera

Esmeralda dricker den första ölen riktigt fort, inte i ett svep som en karl men utan dröjsmål med andningspauser imellan. Sedan tar hon den andra ölen går fram och sträcker sig över gnomen Knut och råkar _avsiktligt eller inte_ spilla öl på Knuts byxor. Hon tar raskt upp en trasa ur klänningen och börjar ogenerat torka av knut på byxorna.
"Ursäkta, hur kunde jag vara så klantig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dvärgen ser ilsket på sparrisen framför honom med armarna i kors.
- Döh, skräm inte pojken min, för då åker du ut snabbare än du kan säga havsalviskt flingsalt!
Stering går ändå iväg och hämtar ett stort stop skummande mjöd som han drämmer så hårt i bordsskivan att det bara är ett halvt stort stop mjöd kvar efteråt.
- Skaru bråka så gör det med mig. Håll dig borta från pojken.


   
SvaraCitera

Adeline tittar ner på sin arm och sedan på den fule lille gnomen bredvid sig.
"Jo tack, jag är väl medveten om det. Jag borde egentligen låta någon läkarkunnig ta en titt på det, men awesome som jag är tänkte jag låta bli det just idag. För att se vad som händer liksom."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stering, som hört gnomen och flickan prata, klämmer in emellan
- Du, jag har lite orcisk blodsprit där bakom. Tvätta såret med den så kommer du inte känna ett skit i hela kroppen på några timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knut stirrar flera sekunder på den uppenbarligen galna kvinnan tills han rycker lite på huvudet och vaknar upp från det

"Om madam ej misstycker så skulle jag vilja slå mig ned vid edert bord" Hasplar han ur sig och avslutar med ett litet osäkert flin

hanne_bolan:

OT: Du bör inte skriva vad andra rollfigurer gör eller inte gör, bara så du vet


   
SvaraCitera

Adeline avfärdar Sterings förslag genom att kasta en kniv en decimeter ifrån hans huvud.

- Jo visst, sitt här du. Säger hon sedan till Knut innan hon själv sätter sig ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knut stirrar förskräckt och lite uppsluppet på kniven innan han sätter med ett fnitter

"Mitt namn är Knut Knutsson" Han håller fram en sjuklig liten hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterin glor på kniven i väggen bakom sig.
- Hurm? Vad var det där då? Så beter man sig fan inte!
och tjormar iväg vinkaraffen i handen mot Adeline, så det flyger vin över hela lokalen.


   
SvaraCitera

Min rollfigur heter "Joe med pisshänderna" och är en siamesisk tvilling med två huvuden som skjuter kiss med händerna. "Joe med pisshänderna" har en rakad skalle, helorange toga och en skitstor piercing på ballen. är buddhist och mycket vis och bevandrad inom knark och svarta marknaden. Min karaktär brukar ofta brotta ned kvinnor för att sedan skjuta dödskalleformade urinstrålar på sitt offer. Sedan raketspyr jag på mitt offer och torkar mig om munnen med belåtenhet.


   
SvaraCitera

Adeline synar knut med blicken, sen säger hon:
-Det är nog bäst om du inte känner till mitt efternamn. Du kan kalla mig Adeline.

Sanningen var den att Adeline alltid skämts över sitt töntiga efternamn Svensson.
Men det blev mer dramatiskt på det här sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knut sitter kvar på stolen med handen fånigt utsträckt i några sekunder innan han slänger sig under bordet då bråk tycks vara på väg


   
SvaraCitera

Adeline nästan flyger upp ur stolen och ger Stering den där ökända mordiska blicken som får den mest hårdhudade elefant att pissa på sig.


   
SvaraCitera

Joe med pisshänderna skjuter dödskallekiss på Adeline. Adeline gråter och får ansiktet bortfrätet.


   
SvaraCitera