Aviseringar
Rensa alla

välkomstbrev till gymnasiet?


Ämnesstartare

Har fått brev från gymnasieintagningen att jag kommit in på den linje som jag sökt. på pappret även står tid och plats för upprop.

SÅ, min fråga: Får man något välkomstbrev med innan man börjar? med vilken klass man hamnar i och så, eller får man veta det först den första dagen och detta är den enda information jag har till dess?


   
Citera

julibarn:

SÅ, min fråga: Får man något välkomstbrev med innan man börjar? med vilken klass man hamnar i och så, eller får man veta det först den första dagen och detta är den enda information jag har till dess?

När jag började på gymnasiet för fyra år sedan samlades alla i matsalen och man blev uppropad till den klass man skulle gå i. Det beror ju på vilken skola det är men jag tror detta är vanligast.


   
SvaraCitera

När jag började gymnasiet för läääängesen ([blush]) så fick jag bara reda på vart/när/hur uppropet skulle ske och så fick jag veta klass samma dag som jag började [crazy]

Som det var för MDAH alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack för svaren.
jäklar, trodde verkligen man fick reda på det innan 😮
vad jobbigt att behöva vänta enda tills dess hehe.
Men får man något välkomstbrev eller någon annan info innan?


   
SvaraCitera

julibarn:

Men får man något välkomstbrev eller någon annan info innan?

Där jag gick kom det ett välkomstbrev att man hade blivit antagen samt att vi skulle ut och hajka två dagar som lära-känna-varandra-grej.


   
SvaraCitera

Den skolan jag ska gå på har alltid skickat ut klasslistor och sådant innan skolstarten.


   
SvaraCitera