Aviseringar
Rensa alla

Vän kommer bli felaktigt polisanmäld


Ämnesstartare

Min kompis höll på med en tjej hemma hos honom. Två andra vänner och en av tjejens vänner var också i lägenheten(tjejerna är 16 och han som troligen blir anmäld var 17 vid händelsen men nu 18). De hade druckit lite, och för att förkorta en lång historia hade min kompis med lägenheten legat under en filt med tjejen och hon sa aldrig emot eller ville sluta. Som jag fick reda på idag har hon kille vilket hon inte nämnde då. Så nu säger hon att hon ska polisanmäla min kompis för övergrepp/våldtäkt eller något liknande (detta är lite oklart just nu) och vill även att alla som var där ska vittna. Jag skulle gissa att hon anmäler  för att inte verka otrogen mot sin pojkvän. För att förvärra situationen vet hon att några i vår umgängeskrets har hållt på med cannabis, och då undrar jag vad som sker ifall hon nämner det. Är risken för drogtest hos polisen stor? Och vad kan hända gällande att han bjöd tjejen på alkohol? Vi killar var 17 år vid tiden nu är två 18 och vi andra två är fortfarande 17. Hennes kompis som var med håller med oss om att min vän inte har gjort något fel. Så om vi skulle vittna är vi 5 mot 1. 

Tack för alla svar. Men om det inte förekom vill jag helst veta om vi kan råka illa om hon nämmer cannabis, att de lät henne dricka och självklart om min kompis klarar sig enkelt!


   
Citera

han kommer bli förhört av polisen om din kompis verkar trovärdig är det slut där annars blir det ännu mer förhör vittnen blandas in och sånt  


   
SvaraCitera
sies
 sies

Hur menar du legat under en filt? Hade de sex eller låg de bara där och liksom strula? 

Tror inget farligt kommer hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Hur menar du legat under en filt? Hade de sex eller låg de bara där och liksom strula? 

Tror inget farligt kommer hända.

De ska tydligen endast ha hånglat och han rörde hennes kropp utanför kläderna. Inget sex alls.


   
SvaraCitera

Han skulle varit på säkra sidan och hållit ett avstånd från tjejer på minst 2 meter


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
sies
 sies

Stonedshore:

De ska tydligen endast ha hånglat och han rörde hennes kropp utanför kläderna. Inget sex alls.

Verkar väldigt otroligt att det skulle leda till någon polisutredning. Knappt något hände och polisen har viktigare saker att ta itu med. 


   
SvaraCitera