Aviseringar
Rensa alla

vänner efter förhållandet tagit slut


Ämnesstartare

Mitt förhållande har precis tagit slut, det var han som gjorde slut.
Jag har fortfarande jätte mycket känslor för honom och det vet han.
Men han vill att vi ska fortsätta som bra vänner istället.
Så jag undrar vad ni har för åsikter om det, funkar det?


   
Citera

klart de funkar.
mycket roligare än att vara ovänner.


   
SvaraCitera

Generellt sett - nej. Beror på hur ni definierar vänner. Ett av mina ex är en av mina bästa vänner, men vi träffas max någon gång om året. Så om ni ska börja "hänga" eller vad det nu än är ni ungdomar gör nu för tiden så är det nog kört. Eller vad vet jag, men det är min erfarenhet iallafall.


   
SvaraCitera

tjejen123:

Mitt förhållande har precis tagit slut, det var han som gjorde slut.
Jag har fortfarande jätte mycket känslor för honom och det vet han.

När jag läst dit, så var jag säker på att det var mig du mena...

tjejen123:

Men han vill att vi ska fortsätta som bra vänner istället.

Men där visste jag att så inte var fallet.

tjejen123:

Så jag undrar vad ni har för åsikter om det, funkar det?

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

klart de funkar.
mycket roligare än att vara ovänner.

Jo,men alltså och fortsätta umgås och så med varandra inte bara vara artiga om vi skulle springa på varandra ibland.
Det borde väl bli konstigt när han vet att jag egentligen vill ha mer än en vänskap med honom. Och om han sedan skulle börja träffa andra tjejer så skulle ju jag behöva se det.


   
SvaraCitera

tjejen123:

Jo,men alltså och fortsätta umgås och så med varandra inte bara vara artiga om vi skulle springa på varandra ibland.
Det borde väl bli konstigt när han vet att jag egentligen vill ha mer än en vänskap med honom. Och om han sedan skulle börja träffa andra tjejer så skulle ju jag behöva se det.

tycker inte att de gör nått eftersom jag har kompisar
som jag varit tsm med förr och gillade dem förr då jag
oxå var kompis med dem mer än kompis.

det är bara o tåla att han träffar tjejer, du kan ju endå
inte säga åt honom att han inte får träffa tjejer,
då skulle han säkert inte vela ha dig som kompis längre.

tänk på att du får ha kvar han som vänn.
hellre det än ovänn va?


   
SvaraCitera

Finns bara en sak att göra när man blivit dumpad och det är att bryta all kontakt med personen. Blir lättare att återhämta sig efter förlusten och man inser snabbare att man inte behöver personen.

Att han vill ha kvar dig som vän är ett egoistiskt sätt av honom. Han vet om att du fortfarande känner massor för honom och han vill ha kvar dig för att få bekräftelse och boosta sina egna självkänsla. Samtidigt som din egna kommer sänkas sakta med säkert.

Har mankänslor så måste det ju kännas lustigt att inte kunna få leva ut de känslorna.


   
SvaraCitera

mmusic:

tycker inte att de gör nått eftersom jag har kompisar
som jag varit tsm med förr och gillade dem förr då jag
oxå var kompis med dem mer än kompis.

Är man 15 år så fungerar det säkert men du kommer inse senare när kärlek blir en annan grej att det inte kommer fungera.

mmusic:

det är bara o tåla att han träffar tjejer, du kan ju endå
inte säga åt honom att han inte får träffa tjejer,
då skulle han säkert inte vela ha dig som kompis längre.

Där av ska man inte vara vänner för det sätter TS i en underlägsen sitation då hon fortfarande har känslor för honom. Vilket kommer få henne att sänka sin självkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

tänk på att du får ha kvar han som vänn.
hellre det än ovänn va?

jo, det är så jag tänker också. Tar det jag får, hellre det än att förlora honom helt.
Men samtidigt borde det väl bli svårare att komma över honom om vi fortsätter träffas?


   
SvaraCitera

Jag kan inte vara vän med såna. Vi brukar omedvetet undvika varandra till den högsta grad och kanske hälsa nån gång.


   
SvaraCitera

tjejen123:

Så jag undrar vad ni har för åsikter om det, funkar det?

Du blir sårad när han får en ny tjej .. ignonera han och hitta kärleken p ånytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaret är nej! jag förstår inte ens att folk svarar ja på den frågan. Han vill endast ha dig som vän för sitt egna samvetes skull. Man kan inte både ha kakan och äta den. Du har känslor för dig och han har inte samma känslor för dig.

Vänta tills ni är på samma nivå isåfall. Även om det tar månader för dig att komma över honom. Han kommer med största sannolikhet såra dig flera gånger om.

Om ni ska kunna vara vänner så måste ni bryta. Även om du vill det eller inte. Toffla inte runt för honom. Va inte hans vän. Du kommer inte må bra av det.


   
SvaraCitera

Stargazer:

Är man 15 år så fungerar det säkert men du kommer inse senare när kärlek blir en annan grej att det inte kommer fungera.

lol de kan de ju.
kanske inte för dig.

Stargazer:

Där av ska man inte vara vänner för det sätter TS i en underlägsen sitation då hon fortfarande har känslor för honom. Vilket kommer få henne att sänka sin självkänsla.

ja, om hon tar det på fel sätt som hon kan lära
sig att inte göra.

tjejen123:

jo, det är så jag tänker också. Tar det jag får, hellre det än att förlora honom helt.
Men samtidigt borde det väl bli svårare att komma över honom om vi fortsätter träffas?

leta efter nån ny och tänk inte så mycket mer på än att ni
bara ska vara vänner nu. och från början då man får ett
förhållande ska man inte göra så hela sitt liv är en kille,
man ska ha annat o leva för oxå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är precis i din situation, fast det var jag som dumpa och han som ville vara vän... och jag tror inte att mina beslut var det smartaste jag gjort,...


   
SvaraCitera

mmusic:

lol de kan de ju.

Ditt "lol" sa det mesta. Kom tillbaka när du kan föra en vettig diskussion.


   
SvaraCitera