Aviseringar
Rensa alla

vänner efter förhållandet tagit slut


Stargazer:

Ditt "lol" sa det mesta. Kom tillbaka när du kan föra en vettig diskussion

såhär äre, de spelar ingen roll om hur mycket ett
förhållande betydde, hur länge det varade, hur gammal
man är osv.. det GÅR att få det att fungera att vara
kompisar efter ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nummerEtt:

Jag är precis i din situation, fast det var jag som dumpa och han som ville vara vän... och jag tror inte att mina beslut var det smartaste jag gjort,...

varför var det inte det smartaste då?


   
SvaraCitera

mmusic:

såhär äre, de spelar ingen roll om hur mycket ett
förhållande betydde, hur länge det varade, hur gammal
man är osv.. det GÅR att få det att fungera att vara
kompisar efter ett förhållande.

Självklart finns det undantag men varför ska man behöva kämpa för att uppnå något sånt ( om man nu inte har barn eller liknande) ? Är det inte bättre att gå ifrån och vara jämställda ?


   
SvaraCitera

Stargazer:

Självklart finns det undantag men varför ska man behöva kämpa för att uppnå något sånt ( om man nu inte har barn eller liknande) ? Är det inte bättre att gå ifrån och vara jämställda ?

så jävla mycke behöver man inte kämpa.
ska du bli ovänn med alla du är tsm med så är det
lika bra o skita i o ha nån eftersom du bara förlorar
vänner då man inte vill vara kompis efter ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Finns bara en sak att göra när man blivit dumpad och det är att bryta all kontakt med personen. Blir lättare att återhämta sig efter förlusten och man inser snabbare att man inte behöver personen.

Var rädd för det där svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att säga att man "bara vill vara vänner" är ju bara något man säger för att det låter bättre än "jag älskar dig inte längre, försvinn". Visst vill man i många fall hellre vara vän än pojkvän/flickvän men jag tror bara det funkar att vara vänner om båda parter inte har några känslor.

Min poäng är: Få får det att funka att bara vara vänner efter ett förhållande. Och som någon vettig människa sa tidigare; det är mycket lättare att komma över någon om man inte pratar med denne.

Jag vet att det sista du vill är att bli av med honom helt, men tro mig, det är mycket värre om du stannar hos honom och ser honom stöta på andra tjejer osv =/


   
SvaraCitera

mmusic:

så jävla mycke behöver man inte kämpa.
ska du bli ovänn med alla du är tsm med så är det
lika bra o skita i o ha nån eftersom du bara förlorar
vänner då man inte vill vara kompis efter ett förhållande.

Något som du inte tycks ha märkt av är att personer kommer och går. Det är den bittra sanningen. Jag skulle inte kunna tänka mig att vara vän med någon person som jag har haft ett intimt förhållande och som jag delat tankar och erfarenheter med. Det finns en anledning till varför man gjorde slut. Jag sa inte heller att man behöver skiljas som ovänner utan att man går ifrån varandra på samma nivå "lets face it det fungerade inte i längden."

tjejen123:

Var rädd för det där svaret.

Du gör bäst i att glömma och sörja. Det kommer komma fler killar och man lär sig leva med allt. När du tänker realistiskt skulle du må bra av om han var din kompis när ni tidigare har varit kära i varandra ? Skulle du peppa honom om han började prata om andra tjejer han var intresserad av osv ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Att säga att man "bara vill vara vänner" är ju bara något man säger för att det låter bättre än "jag älskar dig inte längre, försvinn". Visst vill man i många fall hellre vara vän än pojkvän/flickvän men jag tror bara det funkar att vara vänner om båda parter inte har några känslor.

Fast jag tror faktiskt att han menar det. Så att han skulle säga det bara för att det låter bättre det tror jag inte. Går jag med på det så kommer vi fortsätta umgås och prata med varann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Du gör bäst i att glömma och sörja. Det kommer komma fler killar och man lär sig leva med allt. När du tänker realistiskt skulle du må bra av om han var din kompis när ni tidigare har varit kära i varandra ? Skulle du peppa honom om han började prata om andra tjejer han var intresserad av osv ?

Nä,inte så länge jag fortfarande är kär i honom så lär jag väl inte göra det. Nä,det skulle jag ju inte klara av,skulle väl snarare avsky dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejen123:

Fast jag tror faktiskt att han menar det. Så att han skulle säga det bara för att det låter bättre det tror jag inte. Går jag med på det så kommer vi fortsätta umgås och prata med varann.

Det var egentligen oväsentligt, det som spelar roll är att han vill vara "bara vänner" och du som har känslor för honom kommer antagligen bara må dåligt av att vistas i hans sällskap, släpper du honom och låter bli honom så finns;

1. STÖRRE chans att du kommer över honom relativt fort.
2. En (liten) chans att han helt plötsligt inser vad han går miste om när du inte finns tillgänglig, och då söker sig tillbaks till dig, och där har du din chans att bli tillsammans med honom igen...om du nu vill det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Det var egentligen oväsentligt, det som spelar roll är att han vill vara "bara vänner" och du som har känslor för honom kommer antagligen bara må dåligt av att vistas i hans sällskap, släpper du honom och låter bli honom så finns;

jo du har väl rätt, är bara så jäkla svårt att släppa honom. Han har ju varit en så stor del av mitt liv så länge,kommer ju bli skit tomt.


   
SvaraCitera

tjejen123:

Nä,inte så länge jag fortfarande är kär i honom så lär jag väl inte göra det. Nä,det skulle jag ju inte klara av,skulle väl snarare avsky dom.

av erfarenhet så stannar de där känslorna kvar mycket längre om man fortfarande håller kontakten. Han kommer antagligen kunna gå vidare snabbare än vad du kommer göra och det kommer du störa dig på. När du inte kan acceptera det så kommer han att kasta bort dig som en gammal vante.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

av erfarenhet så stannar de där känslorna kvar mycket längre om man fortfarande håller kontakten. Han kommer antagligen kunna gå vidare snabbare än vad du kommer göra och det kommer du störa dig på. När du inte kan acceptera det så kommer han att kasta bort dig som en gammal vante.

jo,jag vet att du har rätt. Vill inte inse det bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejen123:

jo du har väl rätt, är bara så jäkla svårt att släppa honom. Han har ju varit en så stor del av mitt liv så länge,kommer ju bli skit tomt.

Jag har känt så flera gånger också, jag vet hur svårt det är, men om du inte låter bli honom kommer det kanske ta år innan du kan släppa honom, eller så tar det år innan du hittar någon ny (pga du fortfarande har känslor för ditt ex) och när det förhållandet tar slut så blir du kär i ditt ex igen...känslorna för exet kommer bara förfölja dig om du inte frivilligt ger upp nu. Jag vet att det suger, men att vara fast vid samma kille om ett halvår är inte mycket bättre =/


   
SvaraCitera

tjejen123:

jo,jag vet att du har rätt. Vill inte inse det bara

har varit likadan men har undertiden börjat förstå att man strör bara salt i såren genom att fortsätta träffas osv. Lyssna på Fraulinefrontline han verkar med ha lärt sig den hårda vägen ^^


   
SvaraCitera