Aviseringar
Rensa alla

"Vänner"


Ämnesstartare

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till.. Snälla hjälp mig någon! Jag är 14 år, snart 15. Jag har vart tillsammans med den mest underbaraste människan i 1 år och 3 månader! Vi blev tillsammans när jag var 13 och han 15.. Snart fyller han 17 och jag 15! Vi har bråkat då o då, men vi löser det alltid! Men problemet är att vi har pratat om hur vi vill ha det i framtiden, vi båda vill ha det med varandra, men han säger att det aldrig kommer att gå eftersom vi träffades alldeles för tidigt, och det förstår jag! Men han har en lösning! Hans lösning var att vi ska göra slut men ändå umgås, både med familjerna o varandra, även sova o så, vi ska också åka på resor som det blev bestämt ett tag innan, men han sa att bara för att vi gör så här så försvinner ju inte hans känslor för mig och han sa att han fortfarande kommer att älska mig, för han gör det fortfarande än idag.. Grejen är att vi inte ska hålla på, tex ha sex, kyssa varandra osv.. För om man har det så tänker man aldrig på det som man behöver förbättra, för det är det allt går ut på, att växa upp! Så nu på fredag åker han till Thailand i 3 veckor och nu från och med torsdag så vill han att vi ska bara vara "vänner"! Vi båda har lovat att inte hålla på eller träffa några andra under tiden! Han vill göra så här för att rädda vårt förhållande innan det kanske är försent.. Men jag vet verkligen inte om jag orkar det här! Jag gråter HELA tiden.. Jag vet inte om jag pallar vara "vän" med en som jag har vart tillsammans med mer än 1 år. Jag älskar han o mina känslor för han är alldeles för starka för att jag bara ska vara "vän" med han.. Att vara "vän" med en som betyder mest för än.. Kommer det gå?


   
Citera

You-can-never-be-Just-Friend.jpg


   
SvaraCitera

Han kommer "träffa" någon i Thailand...


   
SvaraCitera
Kudhos

Korta svaret: nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Han kommer "träffa" någon i Thailand...

Jag känner han! Nej han kommer inte träffa någon i Thailand 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Korta svaret: nej. 

Vad tror du kommer hända?


   
SvaraCitera
Kudhos

Anonymtjej00:

Vad tror du kommer hända?

Långs svaret(sitter på mobilen men men..): han håller kvar dig för han vet att du går med på det. Du säger själv att du tycker det är jobbigt och gråter mycket pga allt besvär. Din "partner" kan inte bara bestämma när ni är "vänner" och när ni är ett par. För just nu så gör han så. han äter tårtan men har den kvar. Hans ursäkt för att göra slut är dum, antingen gör ni slut och går skilda vägar(för man kan inte paxa en annan människa) eller är ihop. Och "träffades förtidigt" är ingen anledning, om det är det så är det den sämsta jag har hört. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Långs svaret(sitter på mobilen men men..): han håller kvar dig för han vet att du går med på det. Du säger själv att du tycker det är jobbigt och gråter mycket pga allt besvär. Din "partner" kan inte bara bestämma när ni är "vänner" och när ni är ett par. För just nu så gör han så. han äter tårtan men har den kvar. Hans ursäkt för att göra slut är dum, antingen gör ni slut och går skilda vägar(för man kan inte paxa en annan människa) eller är ihop. Och "träffades förtidigt" är ingen anledning, om det är det så är det den sämsta jag har hört. 

Tack för svar 🙂 men tror du att man kan hålla om man träffades när man var 13-15 år? 


   
SvaraCitera
Kudhos

Anonymtjej00:

Tack för svar 🙂 men tror du att man kan hålla om man träffades när man var 13-15 år? 

Ja, men det är en minoritet. Det kräver mycket arbete för man utvecklas mycket så man måste jobba på förhållandet mer. Men inget tyder att det är omöjligt.


   
SvaraCitera

Anonymtjej00:

Jag känner han! Nej han kommer inte träffa någon i Thailand 🙂

"Bara vänner" betyder att han har hittat någon annan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

"Bara vänner" betyder att han har hittat någon annan...

Han vill bara vara "vänner" i några månader så han får tid o växa upp, han säger att han verkligen försöka sen.. Han säger att han älskar mig fortfarande och att han har känslor kvar för mig..


   
SvaraCitera

Anonymtjej00: Han vill bara vara "vänner" i några månader så han får tid o växa upp,

Heard that one beforeRullar ögonen


   
SvaraCitera

Tycker själv det där låter lite skumt. Du ska inte tro allt för mycket på det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det så här! Jag har pratat med han! Vi ska inte göra slut! Han sa att han fortfarande vill ha mig som sin flickvän! Grejen är att vi ska inte ha sex o hålla på ett tag nu.. Eftersom han åker till Thailand nu i 3 veckor! Han kommer absolut inte hitta nån "ny" där! Han är 16 år och åker med sin pappa, mamma o lille syster.. Han vill nog inte ha nån Thaibrud.. Han säger själv att han vill växa upp men ändå tillbringa sin tid med mig.. Men tack för alla svar.. Trots att några stämde inte alls.. Vi ska inte vara "vänner".. Vi ska hjälpa varandra som partners! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonymtjej00:
Nu är det så här! Jag har pratat med han! Vi ska inte göra slut! Han sa att han fortfarande vill ha mig som sin flickvän! Grejen är att vi ska inte ha sex o hålla på ett tag nu.. Eftersom han åker till Thailand nu i 3 veckor! Han kommer absolut inte hitta nån "ny" där! Han är 16 år och åker med sin pappa, mamma o lille syster.. Han vill nog inte ha nån Thaibrud.. Han säger själv att han vill växa upp men ändå tillbringa sin tid med mig.. Men tack för alla svar.. Trots att några stämde inte alls.. Vi ska inte vara "vänner".. Vi ska hjälpa varandra som partners! 


   
SvaraCitera