Aviseringar
Rensa alla

Vänner online är det bra?


Ämnesstartare

Jag skulle gärna ha fler som hade samma intressen som jag  och jag tänkte att det kanske är lättare att hitta folk som gillar typ manga, spel, anime och såna grejer online. Är det en bra ide att umgås enbart via dator/mobil eller inte man träffas ju aldrig  på riktigt så skulle man då kunna vara riktiga kompisar eller måste man träffa folk ansikte mot ansikte för att det ska funka.? Finns det folk som är seriösa och var hittar man dom i såna fall? 
Är det bara att ta kontakt eller hur/vad gör man , har faktiskt ingen aning själv.
(Sorry om inlägget blev  ganska rörigt)


   
Citera

Kimbe26:
Jag skulle gärna ha fler som hade samma intressen som jag  och jag tänkte att det kanske är lättare att hitta folk som gillar typ manga, spel, anime och såna grejer online. Är det en bra ide att umgås enbart via dator/mobil eller inte man träffas ju aldrig  på riktigt så skulle man då kunna vara riktiga kompisar eller måste man träffa folk ansikte mot ansikte för att det ska funka.? Finns det folk som är seriösa och var hittar man dom i såna fall? 
Är det bara att ta kontakt eller hur/vad gör man , har faktiskt ingen aning själv.
(Sorry om inlägget blev  ganska rörigt)

Alltså jag tror absolut att man kan bli väldigt bra kompisar via nätet! Jag är ganska ensam förtillfället och har haft några personer jag haft kontakt med bara via nätet. Däremot tror jag att man inte enbart kanske ska hålla kontakten via mobilen/datorn eller så.. Vi människor mår bra av att träffas och umgås mer "fysiskt" eller hur man ska säga haha. Finns ju både för o nackdelar med att bara skriva på mobilen med folk. Man ska nog rent allmänt såklart vara försiktig med vem man har kontakt med (själv har jag råkat illa ut ibland) men klart att det finns vettiga människor också! Det gäller att inte dras till några konstiga sajter. Ja, det bästa är ju om du tar kontakt själv 🙂 Hoppas det löser sig, lycka till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för tipsen =)


   
SvaraCitera

Tänker mig att det är bra med båda, träffa man någon trevlig online s lär hen vara fortsatt trevlig annars märker man snabbt om denne inte är trevlig så får man finna nån annan.


   
SvaraCitera