Aviseringar
Rensa alla

Vänner som dissar en pga sin pojkvän


Ämnesstartare

Vad tycker ni om vänner som dissar en för att dom hela tiden e med sin pojkvän? 
Har ni varit med om det, isåfall kan ni berätta om det. Hade varit intressant att veta hur ni hanterar det för det e något jag själv går igenom. 

Några av mina vänner e med sina pojkvänner 24/7, på riktigt 24/7, först e dom hos ena sen hos den andra. Vi var ganska bra vänner innan, vi går i samma klass så vi syns ju i skolan och har kontakt på mobilen men vi hängde ofta förut och nu aldrig, ALDRIG. 
Jag har själv tagit lite avstånd från dessa personer och är med andra personer som jag trivs bra med. 
Frågar dom aldrig längre ifall vi ska gå ut tillsammans på klubbar eller någonting för jag vet vad jag kommer få för svar. Efter gymnasiet funderar jag på att ”avsluta” vänskapen helt med dessa personer. Tycker ni att det är rätt eller fel? 


   
Citera

att avsluta vänskap pga deras pojkvän och inte dem som person gör det ganska konstig ,liksom blir det problem med er vänskap pga av pojkvän så borde du ta upp det med dem för att det finns en chans att dem själv märke inte ens av det att dem missar av med sina  vänner pga deras pojkvän
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

willewong:
att avsluta vänskap pga deras pojkvän och inte dem som person gör det ganska konstig ,liksom blir det problem med er vänskap pga av pojkvän så borde du ta upp det med dem för att det finns en chans att dem själv märke inte ens av det att dem missar av med sina  vänner pga deras pojkvän
 

Fast det har pågått så i över 1 år, då tycker jag själv att man borde fatta att man e för mycket med sin pv. Innan en av dom blev tsm med sin kille så snackade vi om att vissa människor är med sin pojkvän för mycket och att det aldrig kommer hålla om man e hela tiden men ändå gör hon tvärtom, att hon är med honom hela tiden. Att prata med dom kommer troligen bara hjälpa för stunden, inte långvarit. Jo det kan tyckas konstigt att jag ”avslutar” vänskapen pga deras pojkvänner men det har pågått så länge att de kan inte ha missat det. 


   
SvaraCitera

förstår dig mkt , har hänt sånt med mig också men stod i en annan position,
vad tkr du om att ksk inte avlsuta men ist bara avstå lite , vrf jag säger så är för att det låter som att du är bra vän och dem betyder mkt för dig och drf bryr du dig så mkt  om att ni inte hänger. förstårligt liksom att du blir arg på det  
samtidigt tkr jag att förlora vänner som man har byggt ett stark förhållande med  så länge är lite tragisk. En vän till är bättre än en fiende men det är så jag tkr.
 du vet bäst vad du känner och vad situvation kräver och jag supportar ditt val. det jag berättar handlar om bara ge dig en annan syn vinkel som du kan välja själv om du  vill följa 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

willewong:
förstår dig mkt , har hänt sånt med mig också men stod i en annan position,
vad tkr du om att ksk inte avlsuta men ist bara avstå lite , vrf jag säger så är för att det låter som att du är bra vän och dem betyder mkt för dig och drf bryr du dig så mkt  om att ni inte hänger. förstårligt liksom att du blir arg på det  
samtidigt tkr jag att förlora vänner som man har byggt ett stark förhållande med  så länge är lite tragisk. En vän till är bättre än en fiende men det är så jag tkr.
 du vet bäst vad du känner och vad situvation kräver och jag supportar ditt val. det jag berättar handlar om bara ge dig en annan syn vinkel som du kan välja själv om du  vill följa 

Tack för att du tar din tid och svarar. Om man avslutar vänskapen och om man går i samma klass så blir det alltid lite stelt och dåliga vibbar därför har jag låtsas som ingenting och istället tagit lite avstånd. Jag har andra vänner som jag har byggt ett bättre relation med pga detta och jag känner att dessa människor som dissar mig pga sin pojkvän ser jag att jag inte har någon vänskap med i framtiden. Låter väl tråkigt men samtidigt har dom valt att ha det såhär. En av dom frågade endast ifall vi kunde vara när hennes pv var iväg, och det kändes väl sådär. 


   
SvaraCitera

inga problem !  tid är något jag fick ganska mkt av senaste tiden.  Det jag känner nu är ju som du säger dem behandlar dig inte med den respekt du förtjänar elr vill ha och att om du har hittat bättre vänner så tkr jag ditt val är realativ smart men frf tkr jag att säga "vi är inte vänner längre" lite extremt. för i framtiden kan det hända ni träffar varan igen och för att slippa det stela atmosvären så ksk är det bättre att ignorera detta och fortsätt vara med dem du vill va med


   
SvaraCitera

Precis i början av ett förhållande är det nog inte så konstigt att vilja spendera mycket tid med sin pojkvän, man är ju nykär liksom. Om det fortsätter längre så kan du ju alltid prata med dina vänner och fråga om de vill umgås, eftersom det var så länge sedan sist?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sopptuna:
Precis i början av ett förhållande är det nog inte så konstigt att vilja spendera mycket tid med sin pojkvän, man är ju nykär liksom. Om det fortsätter längre så kan du ju alltid prata med dina vänner och fråga om de vill umgås, eftersom det var så länge sedan sist?

Det har pågått i mer än ett år, och ja det kan kännas konstigt att jag inte har sagt till men jag vet hur dom är som personer och dom kommer ta det väldigt fel. Vi går i samma klass och jag vill inte att det ska va dålig stämning, dom andra tjejerna i klassen vill jag inte vara med pga olika anledningar.


   
SvaraCitera

anonymtjej77:

Det har pågått i mer än ett år, och ja det kan kännas konstigt att jag inte har sagt till men jag vet hur dom är som personer och dom kommer ta det väldigt fel. Vi går i samma klass och jag vill inte att det ska va dålig stämning, dom andra tjejerna i klassen vill jag inte vara med pga olika anledningar.

Tar de illa upp av att du säger att du vill umgås utanför skolan med dem? Antingen uttrycker du dig inte så schysst eller så har du rätt taskiga vänner. Nämn inte ens pojkvännerna, säg bara att du skulle vilja umgås. Vill de ta med pojkvännerna så kan du ju säga att du gärna vill umgås bara ni kompisar, antingen den gången eller en annan. Om du inte pratar med dina vänner så kan du inte lösa problemet. Då kan det bara lösas om de gör slut eller inser själva vad de har gjort för fel (men det låter osannolikt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm, vänner som dissar en pga partners är vanligt
har en vän jag inte träffat sedan typ 2009 pga det


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska slänga den så kallade "vännen" i papperskorgen. hon förtjänar inte en så snäll själ som dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
mm, vänner som dissar en pga partners är vanligt
har en vän jag inte träffat sedan typ 2009 pga det

Skönt att man inte är ensam om det iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den glada Mazarinen:
Jag tycker att du ska slänga den så kallade "vännen" i papperskorgen. hon förtjänar inte en så snäll själ som dig.

King är du<3


   
SvaraCitera