Aviseringar
Rensa alla

Vänner som inte bryr sig.


Ämnesstartare

Jag är så sjukt trött på vänner som inte bryr sig om något annat om sig själv. De kan sitta i timmar och babbla om deras problem och vill att alla ska lyssna och förstå. Men när det är deras tur att lyssna så tittar de bara till och säger - okej.

Finns det människor där ute som verkligen bryr sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag bryr mig om mina vänner, men du är nog inte min vän, så då bryr jag mig inte så noga[smile]


   
SvaraCitera

Klart det finns människor som verkligen bryr sig. Jag bryr mig om mina vänner mest av allt. Men då måste dom vännerna finnas där för mig lika mycket som jag finns där för dom, annars är dom inte mycket till riktiga vänner. Så är det bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blueforlife:

Jag är så sjukt trött på vänner

Håller med, sjukt överskattad serie! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så är det du som omedvetet kräver uppmärksamhet och förståelse hela tiden, vilket gör att dina vänner tillslut tröttnar på att lyssna på dig.

Jag säger inte att det är så. Men det skulle kunna vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Eller så är det du som omedvetet kräver uppmärksamhet och förståelse hela tiden, vilket gör att dina vänner tillslut tröttnar på att lyssna på dig.

Visst skulle det ha kunnat vara så:/ Men jag är inte en sån människa, har blivit den som mest lyssnar till andras problem... Men jag tror också att nått måste bero på en själv..


   
SvaraCitera

Blueforlife:

har blivit den som mest lyssnar till andras problem

Hur mycket försöker du själv prata med dina vänner? Om du är någon som inte är så öppen som person är det lätt att falla in i mönster där du bara lyssnar på problem, ofta av ren bekvämlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blueforlife:

Finns det människor där ute som verkligen bryr sig?

jag gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blueforlife:

Finns det människor där ute som verkligen bryr sig?

Ja, bl.a jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre det än inga alls, huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara jag själv som bryr mig om mig, det är gött som fan.


   
SvaraCitera

Blueforlife:

Finns det människor där ute som verkligen bryr sig?

Falska självupptagna människor finns det ju överallt.. har råkat ut för en hel bunt varav min bästa kompis bland annat frös ut mig och såg på när jag blev mobbad under min högstadietid. Det är i sånna situationer som det kommer fram vilka som är nått att ha.. men nu har jag några riktigt bra vänner som verkligen bryr sig och ställer upp.. så det finns 🙂


   
SvaraCitera

Nevon:

Jag säger inte att det är så. Men det skulle kunna vara så.

eller så är det kompisarna som är sälvupptagna och älskar att prata om sig själva..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera