Aviseringar
Rensa alla

Vänstermänniskor, se hit!


Ämnesstartare

Kommentarer? Söt


   
Citera
Ämnesstartare

kunde inte så ut många sekunder med snubbens talfel


   
SvaraCitera
Mizdro

Akvarell


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte vänster men jag är lite busig och kollar hit ändå Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja Zizek är grym! Han är väldigt bra på att kritisera vänstern. Sen kan jag tycka att han ibland överdriver som t.ex. hans kritik i videon mot Negri och Hardt. Han gör en väldigt illvillig tolkning av vad de säger och sen avfärdar han dem. Klart han har poänger i sin kritik, men han tar en del av vad de säger och behandlar det som att det skulle vara allt de säger. Lite ful retorik.

När han ska komma med förslag på vad man ska göra istället tycker jag inte heller att han alltid har så mycket att erbjuda. Känns som hans "nytänk" ofta inte är så nytt utan gärna fastnar i dammig gammal leninism. Han är lite bättre på att kritisera än på att komma på lösningar. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

palla leninism fuck alla gamla gubbar som ska bestämma ha d fett säger jag bara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Sen kan jag tycka att han ibland överdriver som t.ex. hans kritik i videon mot Negri och Hardt. Han gör en väldigt illvillig tolkning av vad de säger och sen avfärdar han dem. Klart han har poänger i sin kritik, men han tar en del av vad de säger och behandlar det som att det skulle vara allt de säger. Lite ful retorik.

Utveckla gärna detta. Vad är det som är bra med Negri och Hardt enligt dig?

Rödingajäveln: Han är lite bättre på att kritisera än på att komma på lösningar.

Lite paradoxalt att du ber honom levera lösningar om du frågar mig. Lösningar till vilka problem? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
palla leninism fuck alla gamla gubbar som ska bestämma ha d fett säger jag bara 

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Utveckla gärna detta. Vad är det som är bra med Negri och Hardt enligt dig?

Nej jag tycker inte de är superbra och har inte heller läst några enorma mängder av deras texter, men jag tror inte att de är mot att man organiserar globala projekt vilket Zizek fick det att framstå som i videon.

space: Lite paradoxalt att du ber honom levera lösningar om du frågar mig. Lösningar till vilka problem?

Va? Jag bad honom inte leverera några lösningar. Men om man säger att någon har fel kan man ju gärna komma med ett alternativ till hur man bör göra istället tycker jag (inte för att man måste om man verkligen inte har några idéer, men tror jag att han har). Jag har inte sett så många nya idéer av Zizek utan mest upprepningar av gamla leninistiska idéer. Här t.ex. låter han ju som vilken vänsterpartist som helst:

http://arbetaren.se/artiklar/den-valsignade-provokatoren/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha lol vänster plebs 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om jag är särskilt vänster längre, tror jag e ganska centrerad, lr vad heter d? neutral? Galen


   
SvaraCitera

Jag anser mig vara vänster men han talar för världsomfattande institutioner och det har misslyckats tidigare som tex FN som gav Hitler hela länder innan kriget för att han håll tal för fred.


   
SvaraCitera

S3ON:
vet inte om jag är särskilt vänster längre, tror jag e ganska centrerad, lr vad heter d? neutral? Galen

Du tänker nog på ordet moderat :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

Du tänker nog på ordet moderat :p

neeeeeee, d gör jag inte. Icke! 

jag tänker på mitten, vänster, höger och mitten liksom.. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är själv Norrut. 


   
SvaraCitera