Aviseringar
Rensa alla

Vänsterpartiets toppkandidat gör bort sig totalt!


Ämnesstartare

tevepro: Det är ju skillnad på att bara väsnas och framföra ett eget politiskt budskap. Det kan omöjligen vara Störande av allmän ordning om man har ett eget budskap man vill framföra. Som du ser i videon så är de inte bara där för att föra oväsen utan för att skandera ramsor till exempel. De har lika mycket rätt att framföra ett budskap där och då som Sverigedemokraterna.

De var bara där för att väsnas. Det var uppenbart att de gjorde allt för att överrösta SD. Vänstern har all möjlighet att anordna ett eget möte och föra ut sitt politiska budskap på det viset och kanske på ett lite seriösare sätt än att spela saxofon, ropa "inga rasister på våra gator, nazzesvin, antifascism är alltid självförsvar, vad ska vi göra? krossa rasism" som ett inövat mantra. Herregud, kom på något nytt någon gång.

Tror inte du skulle se det som ett politiskt budskap om SvP störde Vs möten genom att skandera högt "Sverige åt svenskarna" och "Stolt, svensk nationalist".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cairne:

Lite oväsen brukar inte resultera i 10 års fängelse precis.

Nej, straffen i Sverige är alldeles för mjäkiga för kommunister. En enkelresa till Nordkorea är vad som hade passat honom bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite sandlådenivå kanske men det var bra gjort. Dock är det inte på sådana där sätt man vinner över oönskade partier. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Vilken lag?

Ryan :3333


   
SvaraCitera

Tickstart: Ryan :3333

Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Skeptisk

brödet.. på din avatar


   
SvaraCitera

time:
Jag är inte rasist MEN det är hemskt när människor protesterar mot rasism

Antingen är man med er eller emot er. Om man tycker att folk ska få ha torgmöten ifred så är man fascist och rasist.


   
SvaraCitera

Tickstart: brödet.. på din avatar

i always knew youd come back Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time

presidente:

Antingen är man med er eller emot er. Om man tycker att folk ska få ha torgmöten ifred så är man fascist och rasist.

Lägg inte ord i munnen på mig Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

i always knew youd come back Hjärta

Mycket glad


   
SvaraCitera

time:

Lägg inte ord i munnen på mig Förvirrad

Vad menade du då?
Det var så jag tolkade det.


   
SvaraCitera
time
 time

presidente:

Vad menade du då?
Det var så jag tolkade det.

Att det är konstigt att folk som aktivt påstår att de inte är rasister, protesterar mot antirasistiska möten. Det behöver inte specifikt vara SDs torgmöten, såg en jädrans massa sverigedemokrater protestera mot motdemonstrationen efter vad som hände i Kärrtorp, och efter förra riksdagsvalet kallade SD de som medverkade i den antirasistiska manifestationen på Sergels torg för vänsterextremister och våldsvänster. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Vilken lag?

Finns en lag i brottsbalkens 16:e kapitel som heter störande av allmän sammankomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Varför blev han gripen??? 

Eftersom han bröt mot lagen. Det är nämligen både omoraliskt och olagligt att begränsa någons yttrandefrihet genom att tysta ner någons möte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag är inte rasist MEN det är hemskt när människor protesterar mot rasist

isola:
Lite sandlådenivå kanske men det var bra gjort. Dock är det inte på sådana där sätt man vinner över oönskade partier. 

Blivande_japan:
skulle säga att demonstranterna också använder sig av sin yttrandefrihet. sen kanske jag tycker att det räcker att vara där med plakat och liknande för att visa att man är emot sd's politik

NEMI:
vadå gör bort sig... han gör ju bara vad alla hans medmänniskor drömmer om...

Det ni måste tänka på är att man inte bara begränsar ett politiskt partis rätt att uttrycka sig, utan man tar även min och alla andra svenska medborgares rätt att ta del av vilken information man vill. Är det så att SD kommer föra ut massa åsikter ingen håller med om är det ändå alla medborgares rätt att själva få ta del av åsikterna och sedan själva göra bedömningen att åsikterna är tex främlingsfientliga. Ni kanske tycker att det är harmlöst att tysta ner SDs politiska möten. Men tänk er själva en situation där ni genom möten vill föra ut era vänsterbudskap om mänskliga rättigheter, sociala orättvisor och klasskillnader men inte kan det för att ett gäng högerextremister följer efter er, skriker, busvisslar och tystar ner. Då hade det nog inte varit lika roligt.

Det är nog dags att växa upp och se utanför er politiska bubbla. Det här handlar om grundläggande demokrati och yttrandefrihet för alla människor och partier. Vår rätt att uttrycka vilka åsikter vi vill. Min och alla andra svenska medborgares rätt att ta del av information och själva avgöra vad vi tycker om budskapet. 


   
SvaraCitera