Aviseringar
Rensa alla

Vänsterprassel, rätt/fel - varför då?


Klauss
Ämnesstartare

Tänkte bara kolla om någon är intresserad av att diskutera ämnet. Utan att verka fördömande vill jag ändå inleda med att säga att jag ställer mig emot, rent moraliskt, att ha en relation vid sidan av min flickvän/fästmö/fru (i mitt fall) förutsatt att jag har någon naturligtvis.

Tanken är i alla fall att prata om ifall och i så fall varför det skulle vara okej att ha en relation vid sidan av sin officiella partner. T ex ifall man har ett så kallat "öppet förhållande" skulle man ju kunna säga att det vore okej, eller? Är det fel enbart om jag går bakom ryggen på min partner med en annan relation? Mår partnern som inte vet om det inte dåligt av mitt vänsterprassel? Vad tycker du, och varför?

Har du erfarenhet av att vänsterprassla själv?
Har du varit utsatt för en som gått bakom ryggen på dig?
Vill du dela med dig av dina erfarenheter och tankar och försöka argumentera för varför du ser på det på det sätt du gör?

Och vänner, försök att diskutera istället för att fördöma. 
Det blir mer berikande för alla på det sättet!


   
Citera

Det är inte speciellt "rätt" att bedra någon som litar på en och som man påstår sig älska, nä.
Har man ett öppet förhållande så kallas det inte "prassel" utan ett annat förhållande bara.


   
SvaraCitera

Håller med Isola. Polygami är inte mer rätt eller fel än monogami, förutsatt att det är överenskommet. Att vara otrogen är fel i betydelsen destruktivt för förhållandet och ens partner.


   
SvaraCitera

men vänsterprassel måste fan vara bättre än högerprassel, dvs att vänstern förför högern


   
SvaraCitera
Paseo

trodde aldrig i mitt liv jag skulle behöva säga något sånt här och mena det men jo; jag har "vänsterprasslat"

iofs va jag i en jävligt dålig relation med en partner som redan prasslat runt med jag vet ej hur många själv, men trots det mådde jag och mår fortfarande jävligt dåligt över vad jag gjorde

högg till i hjärtat när jag såg denna tråd

ett löfte håller man. spec till den man älskar. så är det ba. 


   
SvaraCitera

Svek är fel, huruvida det inbegriper sex är irrelevant. 


   
SvaraCitera

Paseo: trodde aldrig i mitt liv jag skulle behöva säga något sånt här och mena det men jo; jag har "vänsterprasslat"

Fast det har du ju inte. Om du inte var hans flickvän var ju inte han din pojkvän. Pliktetiskt är din tavla ren som snö.


   
SvaraCitera
Paseo

Nachac:

Fast det har du ju inte. Om du inte var hans flickvän var ju inte han din pojkvän. Pliktetiskt är din tavla ren som snö.

nä vi var inte tillsammans, men vi hade båda lovat att inte vara med andra när han var borta. så ett löfte fanns men hölls inte.


   
SvaraCitera

Paseo: nä vi var inte tillsammans, men vi hade båda lovat att inte vara med andra när han var borta. så ett löfte fanns men hölls inte.

Han lovade väl inte, eller?


   
SvaraCitera
Paseo

Nachac:

Han lovade väl inte, eller?

hmm nä, det gjorde han nog fan inte. när jag frågade honom svarade han med att han inte kan va otrogen då vi inte är tillsammans. så ah. ok då. men jag lovade.


   
SvaraCitera

Har man bestämt att man ska ha en monogam relation får man hålla sig monogam. 
Vill man vara med fler än sin partner får man ta upp det med partnern och inte gå bakom ryggen. 
Är man osäker på vad man har för relation bör man diskutera det med sin partner innan man gör något man misstänker den andre kan ta illa upp utav. 


   
SvaraCitera

Paseo: hmm nä, det gjorde han nog fan inte. när jag frågade honom svarade han med att han inte kan va otrogen då vi inte är tillsammans.

Precis.

Paseo: men jag lovade.

Så du har på sin höjd brutit ett ojämbördigt utfärdat löfte, dock inte varit otrogen.


   
SvaraCitera
Paseo

Nachac: Så du har på sin höjd brutit ett ojämbördigt utfärdat löfte, dock inte varit otrogen.

Ja, kanske är det så. Svårt att tänka så nu när jag är så ledsen över det. Men ah. I framtiden kanske.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

är en i en relation där det är rätt så är det helt rätt. är en i en relation där det inte är rätt så är det fel...


   
SvaraCitera

Paseo: Ja, kanske är det så. Svårt att tänka så nu när jag är så ledsen över det. Men ah. I framtiden kanske.

Du är ingen dålig människa, få inte för dig det.


   
SvaraCitera