Aviseringar
Rensa alla

Vänta på honom eller ta kontakt själv?


Ämnesstartare

Skulle vilja ha åsikter angående en sak, eftersom jag har väldigt svårt att bestämma hur jag ska göra...

I mars blev jag bjuden på en killes födelsedagsfest. Vi har gått i samma klass i ca 9 år, men sen vi började gymnasiet för två år sedan har vi inte haft så överdrivet mycket kontakt.
När jag kom till festen förstod jag att han främst ville ha dit mig för att kunna berätta att han hade känslor för mig. Vi snackade och han berättade hur han kände, att han inte kunde sluta tänka på mig m.m.
Jag har vetat om hans känslor i flera år (för tro mig, han har verkligen varit tydlig med hur har känner), men jag känner inte likadant och det vet han. Han mådde dåligt över att inte kunna släppa taget, och jag sa till honom att det bästa sättet att komma över någon är att bryta kontakten med personen (baserat på egna erfarenheter). Det var jobbigt att säga det men jag visste ju att det var nödvändigt.
Efter festen höll vi kontakten ett tag som vanligt, sen upphörde det helt.
Vi har inte snackat på ca 4 månader nu och jag har insett att jag saknar honom mycket.

Vore det helt korkat av mig att ta kontakt med honom igen?

Jag vet att han vill ha kontakt med mig, så det logiska är ju att han tar kontakt med mig när han känner sig redo, men ändå kan jag inte undgå att tycka att det kan vara bra att han vet var jag står. Att jag gärna vill ha tillbaka honom som vän.
Känner mig egoistisk som ens tänker tanken att kontakta honom, men mina vänners åsikter är däremot att jag ABSOLUT ska kontakta honom, så jag vet inte vad jag ska tycka elr göra…

Åsikter?


   
Citera

Låt honom vara, han orkar inte med alla dina tjejiga känslor[shake]


   
SvaraCitera

Det låter inte schysst att kräva att han ska vara din kompis nu om han har massa känslor som han försöker gå vidare från, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youcanwishmeaway:

Åsikter?

svårt faktiskt... vänta tills du är säker på att han har kommit över dig


   
SvaraCitera

trexo0:

vänta tills du är säker på att han har kommit över dig


   
SvaraCitera

om du vill att ni ska vara vänner ska du absolut kontakta honom, men det kanske kan bli svårt om han vill att ni ska vara mer än bara vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

svårt faktiskt... vänta tills du är säker på att han har kommit över dig

Är bara rädd att han inte vågar börja snacka med mig igen, han är så osäker och ofta rädd att det han gör är fel. Kanske har han fått för sig att jag tycker han är jobbig eftersom det var jag som föreslog att vi inte skulle ha kontakt mer.
Men jag hör ju själv att det vore dumt om det är jag börjar prata med honom igen, det är bara så tråkigt att inte ha kontakt... Försöker väl komma på anledningar som gör det tillåtet för mig att prata med honom, men det är väl bara att vänta. Det är ju det enda rätta egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

om du vill att ni ska vara vänner ska du absolut kontakta honom, men det kanske kan bli svårt om han vill att ni ska vara mer än bara vänner?

Våran vänskap har inte bestått av bara kompiskänslor från båda av oss på flera år. Han gillade mig hela högstadiet, och tills festen i mars, alltså de senaste fyra-fem åren minst, så det är inget problem. Kanske från hans sida iofs, för han har ju tydligen inte mått bra.
Men jag vill inte förstöra det han kanske har byggt upp nu, han kanske nästan har kommit över mig så tar jag kontakt igen och han får börja om från noll. Har själv varit med om det och det är ju inte jättekul precis...


   
SvaraCitera

Var egoistisk. Kontakta honom. Det är det bästa du kan göra. Han kanske inte vågar kontakta dig för att du föreslog att ni skulle säga upp kontakten.


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Men jag vill inte förstöra det han kanske har byggt upp nu, han kanske nästan har kommit över mig så tar jag kontakt igen och han får börja om från noll

vilken jätte jobbig situation du :/ man vet ju inte om han nästan har "kommit över" dig ,eller om han bara inte vågar ta kontakt och vill att du ska göra det. Det är så svårt att veta. Jag vet inte själv vad jag skulle göra om jag va i din situation, sen vet jag inte exakt vad du känner för honom heller. Det kan ingen annan veta. Men du tycjer ju tydligen om killen väldigt mycket :/ Hmm, Ja de här va svårt, vet faktiskt inte om jag kan hjälpa..ska fundera lite..


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Men jag vill inte förstöra det han kanske har byggt upp nu, han kanske nästan har kommit över mig så tar jag kontakt igen och han får börja om från noll

vilken jätte jobbig situation du :/ man vet ju inte om han nästan har "kommit över" dig ,eller om han bara inte vågar ta kontakt och vill att du ska göra det. Det är så svårt att veta. Jag vet inte själv vad jag skulle göra om jag va i din situation, sen vet jag inte exakt vad du känner för honom heller. Det kan ingen annan veta. Men du tycjer ju tydligen om killen väldigt mycket :/ Hmm, Ja de här va svårt, vet faktiskt inte om jag kan hjälpa..ska fundera lite..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youcanwishmeaway:

Det är ju det enda rätta egentligen.

ne men asså är du osäker på om han har kommit över dig eller itne så kan du ju prata med honnom och se :S det är ju itne världens misstag om du gör.. märker du att han har kännslor så ere bara att avlägsna sig igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ensyster:

Jag vet inte själv vad jag skulle göra om jag va i din situation, sen vet jag inte exakt vad du känner för honom heller. Det kan ingen annan veta. Men du tycjer ju tydligen om killen väldigt mycket :/ Hmm, Ja de här va svårt, vet faktiskt inte om jag kan hjälpa..ska fundera lite..

Det är snällt att du försöker hjälpa! 🙂 Alltid bra att höra lite andra åsikter.
Han är en jättebra vän, och det är klart att det inte är så kul att inte prata med honom, känns som jag har mist en bra vän fastän det var jag som såg till att det blev såhär.
Kanske ska slänga iväg ett sms ändå, för att visa att jag inte har glömt honom (för det tror han säkert). Det skulle han nog inte ha nåt emot, nu när jag tänker efter... 🙂


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Åsikter?

har varit med om något ganska liknande, en kille som gillade mig, men jag gillade inte han på det sättet, eller i början gjorde jag det, men det gick över sen.
men jag berättade att jag inte hade samma känslor som han och sen. (vi höll iofs fortfarande kontakten eftersom vi går i samma klass, så var istort sätt tvugna), men nu är vi jättebra kompisar och kan prata om allt 🙂
så jag tycker definitivt att du ska ta kontakt med honom , ni kan ju fortfarande vara bra vänner[smile]


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Kanske ska slänga iväg ett sms ändå, för att visa att jag inte har glömt honom (för det tror han säkert). Det skulle han nog inte ha nåt emot, nu när jag tänker efter... 🙂

gör så :)det måste vara jätte hemskt för dig att tro att han tror att du glömt bort honom (flum), så jag tycker det är nog en bra ide att skicka iväg ett litet sms ändå. Som nån ovan sa är det ju bara att avlägsna sig om han säger att han fortfarande har känslor för dig, som han helst vill komma över liksom. Berätta hur det har gått sen?


   
SvaraCitera