Aviseringar
Rensa alla

Vänta på honom eller ta kontakt själv?


youcanwishmeaway:

Kanske ska slänga iväg ett sms ändå, för att visa att jag inte har glömt honom (för det tror han säkert). Det skulle han nog inte ha nåt emot, nu när jag tänker efter... 🙂

gör så :)det måste vara jätte hemskt för dig att tro att han tror att du glömt bort honom (flum), så jag tycker det är nog en bra ide att skicka iväg ett litet sms ändå. Som nån ovan sa är det ju bara att avlägsna sig om han säger att han fortfarande har känslor för dig, som han helst vill komma över liksom. Berätta hur det har gått sen?


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Kanske ska slänga iväg ett sms ändå, för att visa att jag inte har glömt honom (för det tror han säkert). Det skulle han nog inte ha nåt emot, nu när jag tänker efter... 🙂

gör så :)det måste vara jätte hemskt för dig att tro att han tror att du glömt bort honom (flum), så jag tycker det är nog en bra ide att skicka iväg ett litet sms ändå. Som nån ovan sa är det ju bara att avlägsna sig om han säger att han fortfarande har känslor för dig, som han helst vill komma över liksom. Berätta hur det har gått sen?


   
SvaraCitera

Svår situation där. Men alltså, du kan kanske ta kontakt med honom men göra hundra procent klart för honom att han också måste vara med på att det bara är en vänskapsrelation. Fast eftersom han varit kär i dig så länge har jag svårt att tro att känslorna svalnar om ni umgås? Varken han eller du vill känna sig obekväma i varandras sällskap om ni har olika slags känslor för varandra. Det är ju förstås en bedömningsfråga.
Vad jag har märkt så har killar, om de är kära i en tjejkompis, svårt att tvinga av sig sina känslor för personen. Jag vet inte. Å andra sidan kanske du ska låta honom gå vidare. Som sagt har jag svårt att tro att han kommer må bättre av att "bara" vara din kompis. Jag misstänker att han alltid kommer att hoppas på mer. Men om han betyder mycket för dig, jag vet inte. Då är det ju egoistisk från din sida.. aja gör det som känns bäst [y]


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Att jag gärna vill ha tillbaka honom som vän.

Det är ju rätt taskigt, för han har ju känslor för dig som MER än vän. Så om du kontaktar honom igen är det rätt troligt att hans känslor kommer tillbaka och ni hamnar i samma onda cirkel igen. Eftersom det tagit sån lång tid och du känner fortfarande inga känslor för honom på samma sätt som han gör, och han kontaktade dig för att berätta att han fortfarande gillar dig, så har det nog inte förändrats på 4 månader..

Tycker du ska låta honom vara ifred..


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Åsikter?

Om jag var han så skulle jag tycka att du var ett trikitg svin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata med honom = ta kontakt. Alltid bästa utvägen. De mest troliga scenarion är:

1. Han svarar och säger att det inte är någon idé
2. Han svarar och säger ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Det låter inte schysst att kräva att han ska vara din kompis nu

trexo0:

vänta tills du är säker på att han har kommit över dig

ensyster:

absolut kontakta honom

stereo total:

Var egoistisk. Kontakta honom.

fridaaaaab:

definitivt att du ska ta kontakt med honom

ohYEA_:

Tycker du ska låta honom vara ifred..

Macktorsken:

m jag var han så skulle jag tycka att du var ett trikitg svin.

3665030:

Prata med honom = ta kontakt.

Gaah! Jag är lika splittrad som era åsikter! Kommer aldrig kunna bestäma mig -.-


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Gaah! Jag är lika splittrad som era åsikter! Kommer aldrig kunna bestäma mig -.-

Ta ett beslut, NU! Det blir inte bättre av att du velar såhär. Ta tag i det nu, kontakta honom eller låt bli. Tänk inte att du KANSKE ska ringa/smsa snart, utan ta ett beslut och håll fast vid det. Sen får du ta konsekvenserna som medföljer. Det kommer bli bra tillslut.


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Gaah! Jag är lika splittrad som era åsikter! Kommer aldrig kunna bestäma mig -.-

Hon precis ovan tycker att du ska bestämma dig nu, jag skulle nog säga att det är bäst om du väntar ett tag och verkligen funderar över det vi alla har sagt. Du känner honom bäst, hur skulle han reagera? Hur skulle er relation bli - skulle den återgå och bli som den var innan? Skulle det vara alltför jobbigt för honom? Skulle han våga säga nej om han inte vill träffa dig pga sina känslor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

om du kontaktar honom igen är det rätt troligt att hans känslor kommer tillbaka och ni hamnar i samma onda cirkel igen

ohYEA_:

det är bäst om du väntar ett tag och verkligen funderar över det vi alla har sag

Håller nog med dig, förlorar inget på att vänta och verkligen fundera över vad som är rätt heller... Tack!


   
SvaraCitera

youcanwishmeaway:

Håller nog med dig, förlorar inget på att vänta och verkligen fundera över vad som är rätt heller... Tack!

Lycka till [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera