Aviseringar
Rensa alla

Värdelösa MSN-personer


Ämnesstartare

Vibbaren

X: Tja, vad gör du?
*Vibbar*

Z: Hallå! Jag sitter och lyssnar på lite musik och tar det lungt
X: Okej, men lyssna på den här låten då. Den är skitbra! *Länkar*
*Vibbar*

X: Lyssnar du?
*Vibbar*

Z: Ja, jag ska. Ta det lungt!
X: Okej
X: Har du lyssnat klart än?
Z: Nä... Inte än, men snart. Jag säger till
X: Okej
Z: Sådär, nu har jag lyssnat!
X: Nice, vad tycker du om den då?
X: Hallå? Lever du?!
*Vibbar*
Z: Men för fan, ta det lungt! Du är inte enda människan som söker min uppmärksamhet på msn ikväll... [mad]
X: Okej

Vibbaren verkar ha fått som vana att trycka på "Skicka vibb" efter varje meddelande han/hon sänder.
Ingen chans att svara ges, utan det är verkligen så man kan höra hur de två ljuden kommer samtidigt.
*Nytt meddelande* *Vibb*
Då kanske man vill dra som slutsats att Vibbaren vill ha snabba samtal utan långa väntetider.
Men intressant nog så brukar de själva vara otroligt slöa på att svara, vilket skapar en ganska stor ironi.

Den Negativa

X: FAAAAAN!!! [cry]
Z: Vad är det nu?! [surprised]
X: Jag hatar mig själv. Jag hatar mitt liv. Jag hatar allt!
Z: Ehm okej, är det nåt speciellt som har hänt eller?
X: Jag är ful, tjock, tråkig och ingen tycker om mig. Jag förtjänar inte att leva! [cry]
Z: Jag tycker du är söt och väldigt pinnsmal faktiskt och hatar dig gör jag ju inte heller [wink]
Z: Och även om det du nu sa skulle stämma så förtjänar man ju att leva trots det..
X: Så säger du ju bara för att göra mig glad, så hade du ju aldrig sagt annars!!
Z: Kan ju bero på att de vore sjukt att helt random säga "Hej! visste du att du är söt och smal"...

Inom loppet av en minut har Den Negativa spytt ur sig 4 meningar, alla med endast ruttet innehåll.
När komplimanger ges så uppskattas dem inte utan ses istället som något dåligt och såhär kommer samtalet fortsätta.
Kanske trots allt finns en anledning till att Den Negativa känner att ingen tycker om henne/honom.

Felstavaren

X: ja stavar veldit bra faktist och sär skriver gör ja aldrig...
X: oj
X: alldrig*

Först och främst så stavar Felstavaren så illa så man vill klättra genom skärmen och slå honom/henne med tangentbordet.
När Felstavaren sedan, mot all förmodan, väl har stavat ett ord på rätt sätt så ursäktar han/hon sig och "rättar" ordet så det blir hemskt felstavat...

Den Kortfattade

X: Hej
Z: Tjena! [smile]
X: Görs?
Z: Jag och Y var nyss hemma hos N och såg på den nya skräckfilmen "Q" [bigsmile]
Men nu är jag hemma och sitter och slöläser i boken "M"
X: Ok

Varför frågar man ens vad en person gör om man inte är intresserad av att höra svaret?!
Visst, ofta så kanske man bara låtsas bry sig på msn för att man ska kunna ha något att prata om.
Men tydligen så verkar ju Den Kortfattade inte vara så sugen på det heller.
Frågan är varför han/hon då brydde sig om att starta en konversation...

Någon som känner likadant?
Någon som kanske har fler exempel på värdelösa msn-personer?
Diskutera! [bigsmile]

Kom på ännu en irriterande och värdelös msn-person nu! [y]

Skrytaren

X: Tja, vad gör du?
Z: Kom nyss hem. Har varit ute en sväng
X: På tal om att vara ute! Du skulle sett va full jag och grabbarna var ute i lördags [cool]
Z: Haha jag kanske inte vill veta? [crazy]
X: Nä det är tveksamt asså, du skulle inte trott dina ögon om du såg oss

*Går nån minut*

Z: Vilken dag har den där "Q" premiär på bion btw?
X: Hmm ingen aning
X: Men asså seriöst, vi var ju inte kloka i lördags. Fan va fulla!

*Går nån minut*

X: Du kanske undrar varför jag inte säger så mycket. Sitter nämligen och snackar med en brud på telefon.
X: Hon brukar ringa mig ibland när hon har problem, så brukar vi snacka lite för att det ska gå över.
X: Jag sa att det var en tjej va?

Skrytaren börjar oftast prata bara för att få fram hur full han/hon var under helgen. Går det segt i konversationen så brukar fyllan under helgen tas upp igen, bara för att verkligen få fram hur full han/hon var!

Så fort Skrytaren har fått nån sorts kontakt med en person av det motsatta könet så måste även detta fram tydligt i konversationen.
Det räcker nämligen inte att t.ex säga att man pratar i telefon. Alla smaskiga detaljer måste fram...

Här kommer en till! [bigsmile]

Kåta Killen

X: tja sexy! haru cam? vill du visa? [wink]

Och där tar konversationen slut...
Det är personer som Kåta Killen som gör det svårt för oss normala killar att få tjejers msn. Alla flickor verkar ha fördomar om att nästan alla killar beter sig så här nu för tiden. Vilket gör det svårare för oss att få chatt-kontakt med dem.


   
Citera

Jag känner igen i allt. Därför jag slutade vara aktiv på msn för typ ett år sen. Står _alltid_ som upptagen nu, det gör att bara de som vill något skriver. Och jag startar bara konversationer med andra om jag vill något. Och det är egentligen bara mina närmsta vänner jag skriver till.
Dessutom brukar samtalen gå till såhär:
1: där?
2: ah?
1: kom vent
2: k

Så är det bra så sen


   
SvaraCitera

Budolicious:

som upptagen nu

varit inte vid datorn sen mitten av 9:an tror jag, bra ursäkt om man inte orkar snacka med folk.

ont: tkr det är värre med youtubelänkare som jämt länkar klipp som e föga intressanta.


   
SvaraCitera

Därför man inte har msn.


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

varit inte vid datorn sen mitten av 9:an tror jag, bra ursäkt om man inte orkar snacka med folk.

Mjo, det funkar det med. Men att vara upptagen är ju en given ursäkt - då jag oftast spelar ändå : >


   
SvaraCitera

Haha den negativa är så jobbig.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Men att vara upptagen är ju en given ursäkt - då jag oftast spelar ändå : >

fast snart fattar ju folk det. kolla min diskussion med blivande_japan:
Sofie säger:
är du inte där eller vill du bara inte svara..?
Martin | säger:
vill inte svara
Sofie säger:
varför
Martin | säger:
för att jag ser på film

ibland är man bara fail [n]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

Sofie säger:

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

fast snart fattar ju folk det. kolla min diskussion med blivande_japan:

Jojo, men liksom. Jag är nog såpass jävla tråkig på msn om jag inte vill prata med någon så de slutar skriva snart ändå : >


   
SvaraCitera

Mawns:

[rolleyes]

va? [shake]


   
SvaraCitera

Det är därför jag aldrig är inne på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag känner igen i allt. Därför jag slutade vara aktiv på msn för typ ett år sen.

Skäms! Vi får ju inte ge upp och låta dem vinna [cool]


   
SvaraCitera

För att det är tråkigt.


   
SvaraCitera

kråååkan:

Skäms! Vi får ju inte ge upp och låta dem vinna [cool]

Jag vill ju inte prata med någon som är så som i exemplen, och det slipper jag ju nu? : >
Jag skriver typ bara med mina närmsta vänner samt gf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag vill ju inte prata med någon som är så som i exemplen, och det slipper jag ju nu? : >
Jag skriver typ bara med mina närmsta vänner samt gf

Aha, jag trodde att du lagt av helt och hållet med msn pga allt jobbigt folk


   
SvaraCitera