Aviseringar
Rensa alla

Värdelöst internet?


Ämnesstartare

Är jag den enda med adsl här? Uppladdningshastigheten är på knappt 1mbit/s (~128kb/s).

Ska man streama på twitch så blir kvaliteten riktigt bajsig och man ser knappt nåt ( https://m.twitch.tv/videos/366582396 ) fast ljudet är dock helt okej.

Det sjuka är att vi har fiber inkopplat i huset men det är nåt cp-avtal som gör att ingen får internet genom fibern förrens alla i vårt område mitt ute i ingenstans har fibern inkopplad.

Hur ser erat internet ut? Har ni också dsl (internet över telefonlinjerna) eller har ni kanske t.o.m. fiber?

Har ni lika kasst internet som jag (8mbit ner 1mbit upp) så dela gärna med er (:


   
Citera

Jag flyttade nyligen och då gick jag från helt okej 4G ute i skogen till fiber vilket jag tokälskar just nu.

Innan 4G hade jag 24Mbit/s och innan det var det 100/100. Så har pendlat med hastigheten för mig.
Är nöjd med 250/250 nu.

Delar med mig även om jag har lite bättre än dig Rodnar

7972119250.png


   
SvaraCitera

Hade ADSL för något år sedan, var exakt samma som dig. Nu har jag 100/10. Kan säga att det värsta är över äntligen. 


   
SvaraCitera

Lazarus: Det sjuka är att vi har fiber inkopplat i huset men det är nåt cp-avtal som gör att ingen får internet genom fibern förrens alla i vårt område mitt ute i ingenstans har fibern inkopplad.

Samma för mig, riktigt drygt. Har fått vänta sjukt länge också.

Men jag sitter på 100 ner 10 upp just nu så jag klarar mig bra så länge Mycket glad


   
SvaraCitera
Haien

Har 100/10 fiber, dock når inte wifi signalen till mitt rum så kör på powerline. Med vårt gamla hus betyder det upp till ca 20 mb/s. 


   
SvaraCitera

Har ADSL 30mb eller nått sånt och kan välja mellan 1 leverantör så den sätter fantasipriser på det.

Om jag ska säga något positivt om det så är det att uppkopplingen är mycket mer stabil än hur ADSL brukade vara för 10+ år sen 


   
SvaraCitera

Snart kommer 5G Rodnar


   
SvaraCitera

100/100


   
SvaraCitera

150/150, tycker det är onödigt att ha högre då detta redan är väldigt bra, speciellt när jag live streamar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har beställt abonnemang och allt, farsan valde det värsta som fanns, upp till 500mbit men uppladdningshastigheten vet jag inte, är bara glad att jag inte behöver betala för det.


   
SvaraCitera

100/10 fiber här


   
SvaraCitera

24/3 ADSL kör jag med


   
SvaraCitera
Zsasz

Lav
7972119250.png

Nästan hastighets-tvillingar ju.
AOtZ7fR.png


   
SvaraCitera

Zsasz:

Nästan hastighets-tvillingar ju.
AOtZ7fR.png

Det är nu en bann sitter nära till hands Blink


   
SvaraCitera