Aviseringar
Rensa alla

Värdens gladaste länder


Ämnesstartare

Latinamerika är inga svinrika länder om man säger så, men inte heller fattiga. Jag skulle vilja säga att så fort man nåt över en viss ekonomisk gräns är det inte pengar som ger en sann lycka. 

Tycker för övrigt Sydamerika är väldigt spännande generellt sätt, så kollar gärna upp mer om det här!


   
SvaraCitera

choco boy: behöver ju inte betyda att man är jättenöjd med sitt liv dock

Nej, precis! Är ju lite det jag menar också... tvivlar på att en människa som inte har råd att äta sig mätt varje dag är jättenöjd med livet eller lycklig i vidare mening, men personen kan ju skratta ändå liksom och känna samhörighet med familj och vänner. Sen kan man vara lycklig i den vidare meningen pga trygghet och frihet och allt det där, men inte känna samhörighet. Går nog inte ens mäta lycka på ett tillfredsställande sätt, men tror fortfarande att de länder som är i topp i undersökningen är på rätt spår... liksom vi är här i Norden, fast på ett annat sätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter Jag skulle vilja säga att så fort man nåt över en viss ekonomisk gräns är det inte pengar som ger en sann lycka. 

Ditt face ger en inte sann lycka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Din face ger en inte sann lycka

Min face? Oklarast idag? Utveckla? Mitt ansikte har du aldrig sett vad jag vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter:

Min face? Oklarast idag? Utveckla? Mitt ansikte har du aldrig sett vad jag vet?

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk som inte klarar av att vara lyckliga i Sverige är skyldiga sig själva att åka till central och sydamerika. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Folk som inte klarar av att vara lyckliga i Sverige är skyldiga sig själva att åka till central och sydamerika. 

Ursäkta? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Ursäkta? 

Ja, antingen förändrar man situationen och miljön som fått en att må som man gör eller så sitter man hemma framför datorn och hoppas att saker blir bättre...


   
SvaraCitera

nvm


   
SvaraCitera

Panda: Ja, antingen förändrar man situationen och miljön som fått en att må som man gör eller så sitter man hemma framför datorn och hoppas att saker blir bättre...

Alla som mår dåligt och är olyckliga kan inte förändra sin situation och vips så blir allt bättre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist: Alla som mår dåligt och är olyckliga kan inte förändra sin situation och vips så blir allt bättre...

vet många som har varit glada varje gång de är i Sydamerika och deprimerade varje gång de är i norden dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Alla som mår dåligt och är olyckliga kan inte förändra sin situation och vips så blir allt bättre...

Som svensk är du väldigt bortskämd och har i alla fall alla möjlighet att försöka. 


   
SvaraCitera

choco boy: vet många som har varit glada varje gång de är i Sydamerika och deprimerade varje gång de är i norden dock.

Lösning: flytta Norden till Sydamerika. Bästa av två världar. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Ja, antingen förändrar man situationen och miljön som fått en att må som man gör eller så sitter man hemma framför datorn och hoppas att saker blir bättre...

Suck. Det märks att du inte har mått så pass dåligt iallafall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Suck. Det märks att du inte har mått så pass dåligt iallafall. 

vad snackar du om? miljön man befinner sig i kan ha mycket stor inverkan på ens mående


   
SvaraCitera