Aviseringar
Rensa alla

Värför vill ni gifta er i kyrka?


Ämnesstartare

Topic... Jag ser inget speciellt med kyrkan och att gifta sig där... Bara massa public som tittar på... kan t.o.m få betalt för att titta på.. Och ens familj..

Jag tycker att det skulle vara mer romantiskt om man tar tjejen/killen till en speciell plats där man lovar varandra saker och ting.. bara mellan paret... Varför förlitar man sig på den andra bara eftersom man lovat saker och ting framför folk?

Förstår faktiskt inte poängen förutom om man nu är religiös av sig.


   
Citera
Ämnesstartare

Vill vi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Vill vi?

Ad_Hoc:

Nej

Tråden var syftad till dem som tänker/vill gifta sig i kyrkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag funderar, om jag nu får bestämma över detaljer o frugan inte tänker styra med järnhand, på att gifta mig ute någonstans i någon vacker trädgård ist för en kyrka. Är väl tradition att man som kristen gifter sig i en kyrka, men knappast något som man är tvingad till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

gifta mig ute någonstans i någon vacker trädgård ist för en kyrka.

Låter nytt o friskt! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska nog köra Las Vegas-grejen om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Jag tycker att det skulle vara mer romantiskt om man tar tjejen/killen till en speciell plats där man lovar varandra saker och ting.. bara mellan paret... Varför förlitar man sig på den andra bara eftersom man lovat saker och ting framför folk?

Tycker det verkar skitdrygt att det ska stå en massa människor och titta på, blä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Tycker det verkar skitdrygt att det ska stå en massa människor och titta på, blä.

Mjo håller med...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska inte gifta mig öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Låter nytt o friskt! 🙂

tror knappast att jag kommer vara ensam om att gifta mig utanför kyrkan som kristen 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värför inte? [zzz]


   
SvaraCitera

Tidigare var jag väldigt anti när det kom till giftermål i kyrkan, men nu har jag kommit fram till att det inte spelar någon jävla roll för mig alls. Vill min framtida fru gifta sig i kyrkan så kan vi väl göra det, rör mig inte i ryggen alls, eftersom jag ändå inte tror på någon gud. Sålänge jag slipper betala kalaset så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att jag ska agera som en trojan horse och bränna ner skiten innifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera